Rättighet att få gå utan BH fast man har "större" byst?

Jag har 65 G-H. Jag fullkomligt hatar att gå utan bh. Har alltid gjort sen jag började. På den tiden och många år fram så höll jag mej ändå till b-kupa men tyckte ändå det var obehagligt. Går numera helst i en bra sport-bh. Kan knappt rida i vanlig längre utan måste ha sport. Under kläder där man inte ska ha bh försöker jag prångla till det så jag kan ha bh om det går att lösa snyggt. Slänger bara av mej bh:n hemma framför Tv:n. Kan inte förstå hur man kan vilja gå utan. Det gör ont och är i vägen (men skulle aldrig vilja ha mindre). Vad andra gör skiter jag i, så länge jag slipper få dom i ansiktet.

Oj, vad olika det kan vara! :D
Vi har samma storlek, och jag är snudd på tvärtom.
 
Ämnet aktualiserades idag när jag pratade med en släkting. Jag har storlek 65G i BH, vilket dock låter större än vad det är, men ändock är lite över snittet.
Min BH-storlek till trots går jag rätt ofta utan BH. Aldrig i "officiella" sammanhang som i skolan, på jobbet etc. Däremot när jag bara är hemma, i stallet, om jag bara ska in och handla något snabbt på Närlivs eller om jag typ ska jobba i trädgården/röja någonstans hemma eller dito hemma hos äldre släktingar. Alltså mer "inofficiella" dito där få eller inga annan ser mig.

Ovanstående fick släktingen att bli fullkomligt rasande. Det var ju helt moraliskt förkastligt, och rent av sexuellt stötande att någon med min BH storlek gick utan BH! Om man hade mindre byst, säg A-B kupa, då var det helt okej att göra det, men hade man större än typ C kupa då skulle man alltid gå i BH så fort man var utanför dörren, för annars var det fruktansvärt stötande för omgivningen, och risken för att utsättas för sexualbrott ökade lavinartat, även om det så var mitt på blanka dagen. Jag höll ju givetvis inte med om detta.

Är lite intresserad av vad ni Bukefalister anser om detta. Tycker ni att det är okej att man går utan BH, även när man har större byst?
Jag rider så mycket så jag tycker det är jättejobbigt. Sportbehå i princip jämnt. Tvättar inga byglar som kan hamna i tvättmaskin. Enkelt. Behåar av kvalitee är förbannat dyrt så det är inte så att jag vill köra sådana i tvättmaskin varenda dag. 30 behåar a ungefär 700 kr st förbrukning är 21000 kr. 10 kvalitetsbehåar håller inte för så många tvättar?

En Annan sak inom samma område. Ni vet kanske att ibland funderar jag.

Jag funderar på om den här vågen på 70-talet när Top less var allmän på badstranden på 70- talet , var den dirigerad, styrd av sunkiga 40-talist-torskar ?
 
Jag är numer oftare bh-lös än inte, oavsett vad för kläder jag har på mig. Bh-lös under linne, under t-shirt, under mjuktröja, under klänning osv.
Gillar att vara bh-lös alltså :D fast jag har en uppsjö av bh'ar, så för de tillfällen när jag vill ha en sån på finns ett bra urval av modeller, färger och mönster :)
 
Jag måste ju säga att det där är en sak (bland andra) som verkligen gått bakåt sen 70-talet. Helt plötsligt blev bröst sexualiserade på nåt konstigt vänster :cool:. När jag var tonåring kan jag faktiskt inte ens komma ihåg nån som hade BH, släng bhn var ju den tidens melodi och sen slog det tillbaka på nåt underligt sätt. :confused:.
Påminner på nåt sätt om den här :
 
Jag rider så mycket så jag tycker det är jättejobbigt. Sportbehå i princip jämnt. Tvättar inga byglar som kan hamna i tvättmaskin. Enkelt. Behåar av kvalitee är förbannat dyrt så det är inte så att jag vill köra sådana i tvättmaskin varenda dag. 30 behåar a ungefär 700 kr st förbrukning är 21000 kr. 10 kvalitetsbehåar håller inte för så många tvättar?
Åxå en anledning till att jag inte använder vanlig bh till vardags. Dom är så jäkla dyra. Man har inte råd att slita ut dom. Värsta är att sportbh:arna är inte billiga dom heller men det funkar att tvätta dom ofta i alla fall
 
Jag blir innerligt trött på sexualiseringen av kvinnor och i detta fall våra bröst. Jag håvar fram mina på offentlig plats om mitt barn behöver mat, det är deras syfte.

Jag förstår faktiskt inte det hemska med att gå utan behå, oavsett bröststorlek. Men så är jag så reaktionär att jag anser att om män med hängbröst får gå topless bör kvinnor få göra det likaså. Åtminstone i de utrymmen det anses acceptabelt i, som på stranden.

Jag tror din släkting inte är välmenande i sin kommentar och tycker du ska försöka skita i dennes åsikter, som syftar till att begränsa och förminska dig.
 
Vilken gränslös släkting. Fy!

Själv går jag ofta utan BH men aldrig så det syns, eftersom jag upplever att folk tittar då. Vilket är naturligt eftersom bröst sexualiseras och att det är rätt ovanligt med fritt hängande bröst där jag rör mig. Vilket är synd.
 
Apropå bh: Är det ingen mer än jag här som får typ "sadeltvång" när ni har bh? Det är så djävla obekvämt med den där gjorden om bröstkorgen! Det gäller för alla modeller jag har provat. Precis som med hästars sadeltvång, är symtomen lite olika starka olika dagar, men jag bär oftast inte bh och jag tänker på det när jag köper kläder ibland. Dvs att modellerna ska funka utan bh.
 
Vilken gränslös släkting. Fy!

Själv går jag ofta utan BH men aldrig så det syns, eftersom jag upplever att folk tittar då. Vilket är naturligt eftersom bröst sexualiseras och att det är rätt ovanligt med fritt hängande bröst där jag rör mig. Vilket är synd.
Jag tror att det där går i perioder. Dvs jag hoppas att det kommer en ny period av mer sparsam användning av bh medan jag fortfarande är i livet. När jag var yngre bar en del kvinnor bh och en del inte, för närvarande bär ju nästan alla kvinnor bh.
 
Apropå bh: Är det ingen mer än jag här som får typ "sadeltvång" när ni har bh? Det är så djävla obekvämt med den där gjorden om bröstkorgen! Det gäller för alla modeller jag har provat. Precis som med hästars sadeltvång, är symtomen lite olika starka olika dagar, men jag bär oftast inte bh och jag tänker på det när jag köper kläder ibland. Dvs att modellerna ska funka utan bh.
När jag sitter så kan jag få det. Trycker på revbenen mitt under tuttarna
 
aHR0cHMlM0ElMkYlMkZjZG4zLmNkbm1lLnNlJTJGNDIyMTg2JTJGOC0zJTJGZnVubmllc3RfbWVtZXNfamVzdXMtaGVsZ...jpeg
 
Apropå bh: Är det ingen mer än jag här som får typ "sadeltvång" när ni har bh? Det är så djävla obekvämt med den där gjorden om bröstkorgen! Det gäller för alla modeller jag har provat. Precis som med hästars sadeltvång, är symtomen lite olika starka olika dagar, men jag bär oftast inte bh och jag tänker på det när jag köper kläder ibland. Dvs att modellerna ska funka utan bh.
Jag kan få det om jag haft den på en tid. Tex om jag varit på stan och gjort ärenden, då brukar den åka av kvickt när jag kommit hem.
Och tvärtom - har jag inte haft bh på hela dagen när jag varit hemma så kan det vara skönt att ta på den och få stöd runt om kroppen.

Köpte en annan modell än jag haft tidigare och den tar ett tag att vänja sig vid eftersom den är stadigare än mina gamla.
 
Apropå bh: Är det ingen mer än jag här som får typ "sadeltvång" när ni har bh? Det är så djävla obekvämt med den där gjorden om bröstkorgen! Det gäller för alla modeller jag har provat. Precis som med hästars sadeltvång, är symtomen lite olika starka olika dagar, men jag bär oftast inte bh och jag tänker på det när jag köper kläder ibland. Dvs att modellerna ska funka utan bh.

Men JA!! En bh ska ju sitta ganska tight för att göra det den ska, men det är ju hopplöst obekvämt med ett spänt band runt bröstkorgen hela dagen!
Jag har dock aldrig riktigt reflekterat över att det kan vara typ människovarianten på sadeltvång, men så är det ju faktiskt!
 
Jag växte upp på 80-talet (född 1972) och då fanns det ö h t inga Bh att få tag på. Vilket var väldigt plågsamt för mig som är storbystad och fick byst tidigt. Så jag har förstört mina till stor del p g a ridning och andra aktiviteter utan stöd.

Kanske korkad, men fullt seriös, fråga. Men har hört om det där med att brösten "förstörs" av att man går bh-lös mycket, speciellt om man har modell större.
Vad menas med "förstörs", och varför händer det? Är det typ att vävnaden blir uttöjd eller nåt så man får mer hängtuttar, eller vad är grejen?
 
Kanske korkad, men fullt seriös, fråga. Men har hört om det där med att brösten "förstörs" av att man går bh-lös mycket, speciellt om man har modell större.
Vad menas med "förstörs", och varför händer det? Är det typ att vävnaden blir uttöjd eller nåt så man får mer hängtuttar, eller vad är grejen?

Jag har hört att brösten snarare bärs upp bättre i längden om man går utan behå då vävnaden runt om dem tränas att bära upp dem mer. Men ingen aning om det stämmer.
 
Jag har hört att brösten snarare bärs upp bättre i längden om man går utan behå då vävnaden runt om dem tränas att bära upp dem mer. Men ingen aning om det stämmer.
För mig stämmer det har fått kommentar om att dom är fasta för min ålder och andra kvinnor i min ålderhar mer slappa bröst.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp