Raka eller inte vid regnskållor.

@stinaaberg, det verkar som du ska byta veterinär...

Jag hade tagit symptomen på allvar, särskilt eftersom de blivit värre. Personligen hade jag låtit bli täcke med den här typen av hudproblem, om jag inte klippt hästen. Nu har jag alltid klippt dem när de får problem, dels för att kunna hålla koll på hur det utvecklas, hästen kan torka snabbt när/om den behöver tvättas och luftningen av huden fungerar bättre.

Att behandla både hud och mage är ju absolut inte fel, oavsett om det kommer från magen eller inte. Personligen tror jag att mycket hudproblem handlar om vad vi (och hästar) äter, om än inte allt alltid.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 305
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
3 708
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hejsan allihopa, jag hoppas jag kan få lite tips och råd ang regnskållor. Min häst, Arab 23 år, svårt att hålla hullet och ganska...
Svar
1
· Visningar
1 085
Senast: Beeboppe
·
Hästvård Häst med krustor i huden, små (2-3mm i diameter) runda sår i klungor mellan ganascherna, på halsen strax bakom och mellan frambenen...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp