Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rally-folk!

Ni pratar om titlar... Om man skulle tävla och sköta sig bra, blir det titlar att lägga till före namnet alltså? Det skulle ju vara lite kul om kan kunde klämma dit nåt sånt på en rottweiler :)

Titeljägare som jag är så :o Tre godkända nybörjarklasser så får man lägga till RLD N! Bara att träna nu då!
 
Sv: Rally-folk!

kl.
Nu börjar jag bli nervös..
Debut i fortsättningsklassen om ganska exakt en vecka, den 25e....
 
Sv: Rally-folk!

Edwinds matte har äntligen hört av sig och ska ringa den registrerade ägaren och be honom begära ut ett nytt registreringsbevis (ja rörigt). Jag hann visserligen skicka post om samma sak men... Så nu hoppas jag att det kommer å det snaraste!

Så hinner vi funderar jag fortfarande på Rallytävling 22/4 här i Uppsala!
 
Sv: Rally-folk!

Då kör vi igång sommarsäsongen!
Debut i fortsättningsklassen imorgon. Wish me luck..
 
Sv: Rally-folk!

Lycka till!

Vi har börjat träna position men jag behöver få hem hans papper för att hitta rätt motivation!
 
Sv: Rally-folk!

Åh det förstår jag verkligen.. Men kämpa på! Skam den som ger sig, och som du skrev i värsta fall får ni väl skaffa tävlingslicens :(
 
Sv: Rally-folk!

På Tisdag så är det en inoff på klubben här. Jag funderar på att testa med mallenutten. Ska träna idag så får vi se vad som händer :D
 
Sv: Rally-folk!

Jag har anmält oss till tävlingen 22 april nu.

Jag har inte råd med en licens om inte Kommunal betalar ut reseräkningen rätt snart.

Får hoppas att det kommer papper...
 
Sv: Rally-folk!

Hur gick det?!

Edwinds husse lovade och svor igår att han skulle fixa pappren...

Är det alltid IDkoll?
 
Sv: Rally-folk!

Hrm.. Det var inte tillräckligt många som höll tummarna om man säger så :p men får se, tror jag ska anmäla mg till den 28/4, mina instruktörer propsar på det åtminstone.

Men va? Är det inte löst ännu? Trist! :(
Det är alltid kontroll av medlemskap, stamtavla/tävlingslicens och vaccinationsintyg.
 
Sv: Rally-folk!

KL

Jag menar verkligen inte att förolämpa någon här, så jag ber om ursäkt om någon tar det så.

Jag har tänkt satsa på Bruks och Lydnad med min hund, men är så sjukt nervös över tanken att tävla. Så min tanke är att jag ska "mjukstarta" lite med att tävla i Rallylydnad.
Jag gick en tvådagars-kurs i höstas och instruktörerna tyckte att vi var tävlingsklara då. Nu har vi kommit en bit till i lydnaden, framför allt i linförigheten, så nu känner jag att jag vågar mig på att tävla.

Så nu har jag skrivit ut alla skyltar och massa banor att träna på och ska förhoppningsvis tävla inom kort. :angel:

Finns det någon som bor i Stockholmsområdet norrort? Skulle vara kul att ha någon att träna med.
 
Sv: Rally-folk!

Vi kan ju turas om att åka till varann:-) Jag ska träffa en kompis och träna på lördag. Om du vill komma till Stockholm så är du väldigt välkommen. Jag har skrivit ut skyltar och banor att träna på, så nu är det bara att tuta och köra :banana:
 
Sv: Rally-folk!

På lördag är det kurs i rasthagen här, typiskt. Vilken tid tänkte ni? Det i hagen är ju inte hela dagen :D
 
Sv: Rally-folk!

Vid lunch hade vi tänkt. Men om du inte kan på lördag kommer det garanterat fler tillfällen.
 
Sv: Rally-folk!

Är det någon mer än jag som har en hund som tycker det är tråkigt med rallylydnad? Jag är tillfälligt oförmögen att pyssla med våra vanliga skogsaktiviteter och tänkte köra lite rallylydnad för att aktivera min hund. Inlärningen av skyltarna tyckte hon var rätt skoj, men sedan – boooring. Kör jag däremot ett pass tävlingslydnad är det superkul!

Jag tror att hon tycker att rallylydnad är för segt, det händer liksom inte så mycket jämfört med tävlingslydnad, och det är inga naturliga belöningar i form av t.ex. apportering eller andra roliga springmoment:D Sen kanske hon störs lite av att jag måste ha lite koll på skyltar också, i tävlingslydnaden har jag 100% fokus på oss. Hur gör ni andra förresten, lär ni er banan så pass utantill att ni inte behöver kolla alls på skyltarna? Jag brukar behöva i alla fall se efter var skylten är så jag hamnar på rätt ställe, även om jag inte läser skylten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp