Bukefalos 28 år!

Rambo sweet itch hoddy

Saile

Trådstartare
är det något att ha?
Jag använder HW amigo regntäcken till mina hästar och tycker det är så bra passform, är Rambo och amigo lika i storlekar?
Det är islandshäst som ska ha det.

Hur är det vid regn? Torkar det fort?
 
Jag har haft ett till kallblodstravare som passar bra i typ alla HW-täcken och passformen var mycket bra. Dock är tyget rätt kraftigt så det kan bli varmt när det är som värst på sommaren. Torkar fort!

Det täckte inte tillräckligt mycket för våran eksemhäst, så där fick vi byta till ett "riktigt" eksemtäcke, men det beror väl på hur allvarligt eksemet är. Våran måste ha som täcker magen mer än vad detta täcke gör.
 
Jättevarmt. Hästen var plaskvåt under "silkestyget" heta sommardagar. Annars bra passform osv. Men var inte tillräckligt som eksemtäcke. Lämnar för mkt oskyddat.
 
Jättevarmt. Hästen var plaskvåt under "silkestyget" heta sommardagar. Annars bra passform osv. Men var inte tillräckligt som eksemtäcke. Lämnar för mkt oskyddat.

Men det är bara silkestyg vid bogen väl? Nåja, beställt ett nu. Stod en massa bra om det när jag googlade men det kanske var gamla trådar.
Min häst har än så länge lindrig eksem, så han kanske klarar sig med det denna sommaren.
Hade nog ändå tänkt låta honom gå utan riktigt heta dagar, sålänge han klarar det.
 
Men det är bara silkestyg vid bogen väl? Nåja, beställt ett nu. Stod en massa bra om det när jag googlade men det kanske var gamla trådar.
Min häst har än så länge lindrig eksem, så han kanske klarar sig med det denna sommaren.
Hade nog ändå tänkt låta honom gå utan riktigt heta dagar, sålänge han klarar det.

Ja bara där och över mankam. Men varmt över hela, svettig (men inte då det plaskade) på hela kroppen varma dagar. Eller svalare dagar med om han busat
 
Passformen är jag nöjd med som med alla Horsewares täcken. Dock var det på tok för varmt (enligt oss) så vi sålde faktiskt det nyss för att införskaffa ett annat från Horseware som är lite tunnare.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
2 975
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 450
Senast: CFrisk
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
894
Senast: MiniLi
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
900
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp