Bukefalos 28 år!

Ranch Horse Classic 2013

Texaz

Trådstartare
Nytt år och bara fem och en halv månad kvar!!!!:D

Vilka ska dit i år?

Publik eller tävla?????

Har planerat att åka torsdag till söndag:love:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Jag ska dit som publik, som varje år :)
Får se vilka dagar det blir, beror på om jag har jobb eller inte.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Har varit där varje år sedan tävlingen startades. Brukar åka 3-6 dagar och vartannat åt med barn. Iår blir det troligtvis över en dag alt två dagar lite beroende på alla barnen som snart blir till tre :love:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Åker nog alla dagar (husvagn) första dagarna med barn sista dagarna fre-sön utan barn.
Åker nog upp nån dag innan med barrnen för att hinna med allt de vill göra.
Kommer bara vara publik iår..
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Anmälningssystemet än ändrat ja, någon rankning på hur mycket man tävlat under året, eller något sånt. :(
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Anmälningssystemet än ändrat ja, någon rankning på hur mycket man tävlat under året, eller något sånt. :(

Låter positivt!


Vi kanske åker ner, som publik. Beror på hur rik jag känner mig och hur många fulla läktarproffs jag står ut med.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Vi kommer och åskådar, etablerar läger förmodligen redan på onsdag eller möjligen tisdag. :)
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Klart att ni måste få vara med!!!!! Får ju inte missa er igen:D
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Fast man vet ju inte hur dom bestämmer!
Annars får det bli en semestervecka som publik. :-)
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Det behövs ett annat uppägg för kommande år. 2012 så tackade flera internationella ryttare som fått en inbjudan att vara med för att höja kvalitén på tävlingen nej. Jag känner till en som inte ville vara med för att tävlingen tappat i fråga om ryttarkvalité.

Jag tycker att ett system där de bästa ryttarna i varje gren har en given plats är bra. MEN det får inte ske på bekostnad av att det ska kännas omöjligt för ryttare i lite lägre klass att ens skicka iväg en anmälan. Fungerar det som förhoppningen är, att RHC ska granska de anmälda för att få ett grepp om ekipagets standard. För att folkfesten ska finnas kvar så måste ryttare på något lägre nivå tillåtas deltaga. MEN finalerna måste hålla en hög klass, annars blir det bara pinsamt.

Går WRAS med i SvRF så försvinner de ryttare som hellre väljer SvRF eftersom de då inte kan tävla på RHC. Inte sällan så tillhör de ryttarna den nedre skalan av ryttare och då blir det en självsanering så att säga.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Tappat ifråga om ryttarkvalité????

Skulle vilja påstå det motsatta! Första åren var kvalitén högst skiftande, bättre har det allt blivit!;)

Ang WRAS ev samgående med SvRF så vet ingen i dagsläget hur regelverket skulle se ut, men som det är i dagsläget så ser jag det som en utopi att det skulle rsöats igenom, så oroa dig inte för det:grin:
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Tappat ifråga om ryttarkvalité????

Skulle vilja påstå det motsatta! Första åren var kvalitén högst skiftande, bättre har det allt blivit!;)

Jaha där ser man. Intressant att du tycker att det har blivit bättre ryttarkvalité när det ändrande anmälningssystemet kom till på grund av att kvalitén har sjunkit de sista åren.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Det kommer att bli de samma gammle ansikter som vi har sett de sista 10-15 år och dom kommer inte att rida non bättre nu än då.
Ett etablerad inbödes gäng som har blivit gammle.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Nu jämförde jag iofs med de första åren....

Tror dock att det kan vara bra trots allt med ett nytt system, sporrar nog en del att kämpa för att kunna få vara med. Antar att det dessutom släpps igenom en del pubikfavoriter, även om dessa inte presterat under senaste året:laugh:
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 275
Senast: mars
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 036
Senast: Miingla
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 869
Senast: Therese1988
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp