Råttisar !

Sv: Råttisar !

Tja, Danmark är inte så långt bort för mig så det kanske man borde:) PMa gärna namn på några uppfödare nära Sverige som du vet är bra så kan jag ju kika:)
 
Sv: Råttisar !

Dör sötdöden. GE MIG!
Som sagt inte alls partisk men visst är han bedårande? Är helt kär i färgen, fast detta inte var en färgparning och ingen riktigt vet vad det är ännu. Just nu lutar det åt Dove. :love:

dsc-0521.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Råttisar !

Fortsätt så!

Själv har jag suttit i total karantän de senaste 2 veckorna nu (nåja, 2 veckor imorrn). Varför? För det misstänks kunna finnas SDA (eller annan smitta) i djuraffären i min kommun. Och jag var förstås där och suktade efter en ursöt champagne-tös dagen innan jag hörde om det :meh: Men inkubationstiden är 14 dagar och inget har hänt, så vi verkar ha klarat oss här hemma, iaf från SDA. Det kan ju dock vara något annat så jag sitter fortsättningsvis i karantän just in case. Troligtvis resten av råttornas liv för enkelhets skull, för sen blir det nog inte fler råttor. Jag är så trött på sån här skit så jag avvecklar helt och nöjer mig med mitt kattskrälle.
Absolut! Det fanns väl ett fall av halsbölder här nere i Göteborg nu också, så jag är glad att mina råttor lever förhållandevis isolerade. Delvis för att att alla gamla råttkompisar nu gått vidare till andra djurslag, just på grund av mycket sjukdomar. Själv kan jag dock inte riktigt slita mig från dessa personliga små krabater. Jag läste faktiskt om din oro angående SDA (på Råttforum kanske?) och Daydreams berättade också när vi hade en diskussion om just sjukdomar. Skönt att höra att dina små verkar klarat sig i alla fall.
 
Sv: Råttisar !

Våra töser är borta. De blev inte ens två år. Svea fick somna in för några veckor sedan. Hon blev helt plötsligt jätte sjuk, fick två knölar jätte snabbt och slutade äta. Men gråten i halsen ringde jag vet ena dagen och åkte hem utan råtta andra dagen. Elsa togs bort några månader innan så Svea levde själv men oj vad hon levde. Vi gick upp tidigt dagen hon skulle tas bort, gick och hämtade henne och hade henne i sängen fram tills det att vi skulle åka. Hon sprang inte, hon bökade inte. Hon låg bara stilla, nära nära oss och blundade.

När hon fick första sprutan så gick hon direkt från vet till mig och la sig vid min arm och somnade. Och nu grinar jag igen. Älskade råttor!

Härligare råttisar har jag aldrig haft men nu blir det inga fler. Det gör så ont i själen när man måste ta bort dom. Jag trodde inte att man kunde gråta så mycket som jag gjorde.
 
Sv: Råttisar !

Men åh, jag beklagar sorgen:(

Alla vet vi väl hur det är när man måste ta bort dessa fantastiska små djur. Att något så litet och kortlivat kunde ta så stor plats i hjärtat kunde jag aldrig tänka mig när jag skaffade mina första.
 
Sv: Råttisar !

Precis så sa sambon. Han sa först råttor, jaha ja det är du som tar hand om dom men han blev kär i dom till slut han också. Han grät också floder i några dagar, gick runt och sa att det var så tyst. Alltid när han kom hem ifrån nattskitet så satt det två råtteliner (ja vi sa så om våra) och väntade på att få komma ut och få frukost. Så fort man kom upp på morgonen och visslade så sa det prassel i buren och ut kom alltid Elsa först :D

Samt att man alltid fick dela sin egen frukost med två råttor :D. Ja jag saknar dom massor.

 
Sv: Råttisar !

Absolut! Det fanns väl ett fall av halsbölder här nere i Göteborg nu också, så jag är glad att mina råttor lever förhållandevis isolerade. Delvis för att att alla gamla råttkompisar nu gått vidare till andra djurslag, just på grund av mycket sjukdomar. Själv kan jag dock inte riktigt slita mig från dessa personliga små krabater. Jag läste faktiskt om din oro angående SDA (på Råttforum kanske?) och Daydreams berättade också när vi hade en diskussion om just sjukdomar. Skönt att höra att dina små verkar klarat sig i alla fall.

Där också? Jäkla elände. Om folk bara kunde karantäna ordentligt så man skulle slippa spridning på varenda smitta som dyker upp! Nåja, förutom det som sprungar från Imazo då :banghead:

Tror jag det, jag har lite svårt för det själv, har ju försökt sluta förut. Men det är så svårt att se mig själv utan råttor! Men nu har droppen runnit över lite och sen jag skaffade katt känns de smått överflödiga. Energin och intresset finns inte på samma sätt längre. Däremot kan jag verkligen inte utesluta att jag kanske skaffar ett par töser sen :p

Det är r8forum du läst på ja. Jag blåvägrar RiF numera så det är bara på r8forum jag skrivit lite, annars har det bara varit en del pm. Bland annat med just Daydreams, hon brukar ha koll eller veta vilka som har koll så jag frågar gärna henne när det är nåt :D
 
Sv: Råttisar !

Tack, då är det inte bara jag :p
Stendött! Nån gång har det väl poppat upp nån tråd, annars är det som att jag är ensam där i min lilla hängmatta. Finns bara en enda tråd i Kafeterian nu tex.
 
Sv: Råttisar !

r8forum är stendött just nu, det är nog bara jag (Squid), Viva och gul_zebra som hänger kvar med näbbar och klor (jag av mer förklarliga orsaker än ni andra )
 
Sv: Råttisar !

Nu har de flyttat in och antagit namnen Tesla och Maxwell. Trevliga och nyfikna pojkar och jag njuuuuuter av att ha råttor hemma igen!
1512857_10151966839698666_624311107_n.jpg
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 414
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 914
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
849
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp