Bukefalos 28 år!

Råttisar !

Sv: Råttisar !

Här kommer porträtten på mina tre nytillskott!

TARDIS
IMG_5273.jpg


Arthur
IMG_5344.jpg


Zaphod
IMG_5361.jpg


Och ja, det är tre små honor;)
 
Sv: Råttisar !

AAAANNÄÄÄÄ !! Det va det sötaste !!!!!! :love:
Blir ännu mer avvis nnuuu ;) Men jag älskar min lilla Fjantis :)
 
Sv: Råttisar !

puttputtputt! :bump:

Här är det tyst... ;)

DÅ uppdaterar jag. I övermorgon flyttar två små tjejer hit! :love::banana:

Jag lääängtar!
 
Sv: Råttisar !

HAr inte carir här inne på ett tag :/
Men guuuud så söta dina råttisar e :D
Min gamle man har fått en knöl på halsen o har gått på medicin nu i en vecka... men det verkar inte ha blivit bättre så det e antagligen tumör...så imorgon ska jag ringa veterinären igen.. :(
 
Sv: Råttisar !

har inte sett denna tråden innan men kände att jag också ville skriva lite.:)
jag har 2 råtthonor, planen är att utöka med 1-2 till, så jag letar runt. men har hittills inte hittat något. det ska inte vara från djuraffär och jag tar gärna emot en råtta som behöver omplaceras, eller från uppfödare.
iaf, mina honor som jag har är ca 9 månader gammla nu. det är en albino, vit m. röda ögon, och en mörkbrum med vitt på magen+ att alla tassar och svanstippen är vit(rosa), jättesöt täckning enligt mig. Blondi, som den bruna heter är totalt speedad 24/7, ska vara överallt och ingenstans hela tiden, hälsa på alla, undersöka allt... haha. men väldigt snäll och bara för social helt enkelt.;) medans den vita, Beelzebub, är latheten själv. för det allra mesta totalt cool-lugn och ligger gärna på axeln eller i luvan och... sover.:p hon är dock överviktig så det jobbar vi på.:p

jag återkommer strax med bilder tänkte jag.:)
 
Sv: Råttisar !

*KL*

Jag har inga råttor än. Men buren är köpt ( kommer på tisdag eller onsdag ) och antagligen blir det små bäbisar i mitten av oktober! :love: :bump:
Jag längtar så sjuuukt mycket att det gör ont :D

Och nu ska jag faktiskt läsa igenom tråden . Kunde bara inte vänta med att skriva av mig :D
 
Sv: Råttisar !

Men oj, skrämde jag iväg alla råttmänniskor? :(

Jag har iaf tingat små bäbisar! Namnen blir antagligen Issa ( Den ljusa ) och Belle ( den mörka ), men det kan ändra sig när de väl kommer hem.
IMG_1646.jpg



Hur går det för alla andra rådisar då? :D
 
Sv: Råttisar !

gud så söta råttisar!:)

jag börjar bli smått deprimerad, letar fortfarande efter flera individer för att kunna få större flock, har köpt en ny STOR bur så nu fattas det bara att min lilla råttflock utökas.
hade en råtta pågång, en säljare som verkade seriös och hade bra omdömmen från andra, men dagen innan jag skulle hämta bebisen får jag ett mejl där det står att h*n sålt råttan till en annan! och då har vi pratat via telefon och mejlat sedan råttisen var 2 v gammal!:´( blir ledsen...
hittar verkligen inga seriösa/bra uppfödare i närheten där jag bor. har ingen bil, men är villig att åka en bit för "den rätta råttan" men inte hur långt som helst såsom typ stockholm. vill inte köpa från djuraffär.

men råttisarna jag har mår bra och är lika söta som alltid.:D tog massa nya bilder på dem igår så ska se om jag kan lägga ut bild här sedan.
 
Sv: Råttisar !

Jag vet! Jag är käääär :love:
Och nervös! Det är ju mina första råttor, så sjukt rädd att jag ska göra något fel :eek:

Vi vill se bilder! :)
 
Sv: Råttisar !

Jag vet! Jag är käääär :love:
Och nervös! Det är ju mina första råttor, så sjukt rädd att jag ska göra något fel :eek:

Vi vill se bilder! :)

bildbomb...:angel::love:;)
först ut är Beelzebub, albino, hona, född dec-10, tjock, och hur gosig som helst!
nmer7t.jpg
[/IMG]
15pn56q.jpg
[/IMG]
denna är tagen med blixt, och den blev sjukt läskig!:eek: så jag kände att jag var tvungen att lägga upp den.
eia4ps.jpg
[/IMG]
fors...
 
Sv: Råttisar !

sedan har vi Blondi. svart med vita tassar och svanstipp+lite vitt på magen. hona, född dec-10, nyfiken på ALLT, ska hälsa på alla, och aldrig vara stilla. men urgullig.
mtv6x.jpg
[/IMG]
10hoppy.jpg
[/IMG]
:)
 
Sv: Råttisar !

*kl*

Igår fick jag hem mina två töser! :love:
Har inte hunnit fota Issa än, men på Belle har vi ett par bilder! :)
( Förövrigt så är det ju sjukt svårt att fota råttor! De vill ju bara tillbaks till matte! :eek: :D )

SANY0030.jpg

SANY0162.jpg


Svårt att fota råttor var det :grin:
SANY0094.jpg
 
Sv: Råttisar !

Idag försökte jag fota Issa... Det gick mindre bra kan jag ju säga xD Hon är ännu mammigare än Belle! :eek:
Måste verkligen låna pappas systemkamera någon gång snart!
SANY0095.jpg


SANY0039.jpg


SANY0100.jpg
 
Sv: Råttisar !

Idag fick tjejorna majsvälling med olivolja för att dumma, dumma matte köpt klumpbildande kattsand som dumma, dumma Issa åt av...
( Hon har förövrigt bajsat nu, så den värsta faran är över! )

Men de var för söta när de drack! Gissa vilken flaska det är vatten i, och gissa vilken det är välling i? :D
( Klicka på bilden för att se filmen! :) )

 
Sv: Råttisar !

åååååhhhhh, skulle aldrig sett filmen.
Dom är ju för söta :love::love:

Men min tid med tamråttor är förbi sen länge, så får njuta av dom på avstånd.
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 795
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 022
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 330
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp