Bukefalos 28 år!

Råttisar !

Sv: Råttisar !

*kl*

Detta gör inte att min råttlängtan blir sämre direkt. Jag ska inte ha, jag ska inte ha.. jag....vill ha!
 
Sv: Råttisar !

*kl*

Detta gör inte att min råttlängtan blir sämre direkt. Jag ska inte ha, jag ska inte ha.. jag....vill ha!

Känner lika. Har haft många råttor förr. Underbara små djur som är så roliga att pyssla med. Lätta att lära och sociala. Hade dem i mina fickor vart jag än gick. Iaf de sista jag hade.
Men blev tillsammans med den sämst möjliga med tanke på mitt intresse. Min sambo är allergisk mot alla smådjur:grin::cry:
 
Sv: Råttisar !

Känner lika. Har haft många råttor förr. Underbara små djur som är så roliga att pyssla med. Lätta att lära och sociala. Hade dem i mina fickor vart jag än gick. Iaf de sista jag hade.
Men blev tillsammans med den sämst möjliga med tanke på mitt intresse. Min sambo är allergisk mot alla smådjur:grin::cry:

Jag har också haft många råttor. De är som du säger så himla roliga att pyssla med.

Min pojkvän är allergisk mot hund och katt så jag vet inte hur det skulle bli med råttor. Jag letar dock bur nu då jag bara har en jätte stor gammal transportbur för hund som är för stort galler i början när de är små. Den buren ska har jag alltid haft till mina andra råttor när de är så stora att huvudet inte kommer igenom gallren :devil:.

Frågan är bara om denna bur är för stor för lägenheten :P. Den är inte bara lång utan hööög. Det roligaste med råttor är att inreda buren och se de små undersöka sen. De är så smarta. Pojkvännen fnyser lite åt tanken på råttor, är inte de tråkiga? frågar han. Han har allt missat något.
 
Sv: Råttisar !

En transportbur för hund tror jag det är. Efter mycket pillande och fixande så gick det att ha råttor i den. Den behövde en make over. De senaste tre råttorna älskade den buren.
 
Sv: Råttisar !

jaha, hur stor är den då? :)
Eller menar du en sådan där typ hundbur man har i bilen? :D
 
Sv: Råttisar !

5ebrkx.jpg

inte den bästa bilden tyvärr, men dessa två ska snart flytta hem till mig.:)
 
Sv: Råttisar !

Sötnötar då! :love:

*kl*
Vägde råttisarna idag, nu när de är 2 månader!
Issa väger 170 och Belle väger 190 gram! :D
 
Sv: Råttisar !

Sötnötar då! :love:

*kl*
Vägde råttisarna idag, nu när de är 2 månader!
Issa väger 170 och Belle väger 190 gram! :D

min ena råtta, beelzebub lider nog av något genetiskt fel alt. fetma.
jag ger dem i princip ALDRIG gosaker, snacks och är väldigt noga med att de inte får i sig mkt fett, t.e.x ost, grädde m.m... så kosten kan jag inte tänka mig att det är fel på. har rådfrågat både kunnig personal på en djurbutik + en veterinär. det enda problemet jag har gällande kosten är att ingen av dem gillar torrfoder verkar det som.:confused:
jag har provat allt! att göra egen med massa go´saker. har köpt den där dyra rat-complete, och 2 andra speciella råttfoder som "min" djurbutik har. har även provat med vanliga gnagarblandningar(utan pellets) och allt möjligt. de pillar lite i det men för det mesta så äter de inget, antingen så slutar det med att jag slänger det eller så välter de ut det/gräver ner det i ren protest.

men tillbaka till tjockis-råttan;)... hon rör sig och är ute och springer, älskar att vara ute i trädgården i sele... men ändå är hon så tjock. hon ser höggravid ut, och har alltid varit mulligare/tjockare än min andra råtta. det är stor skillnad på dem. en del frågar om det är en tjock han-råtta.:p 8jag har några bilder som är riktigt avslöjande, kan se om jag hittar någon av dem på datorn.;))

inte en aning, men någon kanske har en aning eller fundering om vad man kan göra för att hjälpa henne, 100% hälsosamt kan det inte vara och jag vill ju deras bästa.

en sån våg har jag tyvärr inte, men funderar på att införskaffa, så kan man väga dem.
 
Sv: Råttisar !

hittade ingen bild på denna datorn där man ser henne från sidan eller så, men hittade dessa två söta bilderna.:)
här är en bild på Blondi när hon är 2 månader gammal (dvs januari-11), så liten!
21oqb00.jpg

jag fyllde år här om dagen och vid firandet så satt beelzebub med mig, och hon va så söt att hon gav mig en puss på kinden när kameran dök upp, en "riktig" puss.;) ^^
14nfv54.jpg


btw, beelzebub har dessutom skaffat sig en snuttefilt! aldrig varit med om något sånt innan... råttorna gillar att gnaga sönder och boa med diverse tyg, gärna fleece eller vanliga handdukar, så det har de alltid möljighet till. så inget ovanligt med det men jag la in en tygbit, röd fleece, i buren i lördags i tron att de skulle bita sönder den... men beelzebub har gjort den till "sin". blondi får inte röra den och hön släpar runt på denna filt vart hon än ska sova, i huset, på övervåningen, i röret osv... hon sover inte utan den. haha...

har era råttor gjort något liknande?

(har jag möjlighet så ska jag se om jag kan filma när hon håller på med sin filt.:p ;))
 
Sv: Råttisar !

Blondi är inte tjock alls alltså?
Jag skulle gjort en egen blandning med knappt några fröer alls sen fick de göra vad de ville med det, gräva ner det eller välta ut det. Det äter antagligen något, bara att du inte märker något? :)
Mina tjejer älskar att välta ut torrfoderskålen, men då får de banne mig äta från marken! :devil:

Angående snuttefilt så har jag inte vart med om det än i alla fall, fast har bara haft mina tjejer i en månad, så det kanske kommer :D
Måste se väldigt sött ut i alla fall! ^^
 
Sv: Råttisar !

Usch vilken hemsk tråd! Alla dessa söta bäbisbilder får ju hjärtat mitt att blöda! Jag vill oxå ha råttisar!!!!

Men visa gärna fler bilder :love:


Jag hade råttor under 15års tid men de sista föll bort 2006 och jag saknar att höra små tassar mot golvet! Jag får lyssna på hundtassar istället, varav min sambos hund är en äkta råtthund så jag lär få vänta en sisådär 8-10år innan jag kan få råttor igen... Hon dödar mössen ute i stallet så jag skulle inte våga ha henne i samma hus som små älsklingar.... :(
 
Sv: Råttisar !

Blondi är inte tjock alls alltså?
Jag skulle gjort en egen blandning med knappt några fröer alls sen fick de göra vad de ville med det, gräva ner det eller välta ut det. Det äter antagligen något, bara att du inte märker något? :)
Mina tjejer älskar att välta ut torrfoderskålen, men då får de banne mig äta från marken! :devil:

Angående snuttefilt så har jag inte vart med om det än i alla fall, fast har bara haft mina tjejer i en månad, så det kanske kommer :D
Måste se väldigt sött ut i alla fall! ^^

blondi är inte alls tjock, snarare slank och fin. egen blandning har jag testat med. och låter jag det bara vara i buren efter de har vällt ut skålen så låter de det vara med, det ser ut som om jag strött buren med torrfoder efter några dagar kring matplatsen.:devil:
fast jag var i en "ny" djurbutik i tisdags, de hade massor av nya sorter jag inte testat innan, köpte en slatt av alla tänkbara (kassörskan måste undrat vad jag höll på med;)) och har nu haft hemma och låtit dem "provsmaka", haha... och en av blandningarna gick hem faktiskt! så köpte hem mera sådan och nu har de faktiskt ätit senaste dagarna.
den ser nyttig ut, mkt blandat, givetvis ingen pellets, kanske något mkt nötter, men det plockar jag bort några av så de får lagom många. och de äter och då är jag glad!

haha, och det var väll bara för att jag skrev om det på buke, har haft råttisarna snart ett år och haft problem ända sedan början.:grin:

och jag längtar nått enormt efter att mina nya råttisar ska komma hem! de hämtas 23 december om allt går som det ska! (det får bli "julklapp" till mig själv:p):love::)
 
Sv: Råttisar !

Vad skönt! Inte kul när råttisarna ska hålla på och bråka med en ;)
Haha, buke är underbart! :love:

Åh, myyys! Då måste du lägga upp en massa bilder!

Jag hade storstädning av buren idag! Alltså ut med allt och in med buren i duschen, skrubba alla grejer och fixa nya saker... Sen har jag äntligen hittat vår dokumentförstörare så då strimlade jag två tidningar ( Klamrarna borttagna såklart! ) och hade i botten och la i några nötter, vilket var superkul!
Förövrigt så får jag psykbryt varje gång jag ska städa buren för den har minimaliska luckor, verkligen skitdrygt... :mad:

Vad bor era pälsbollar i för burar, hur stora är dem? *nyfiken*
 
Sv: Råttisar !

Mina bor i en Duetto, den ska vara B 100 x D 54,5 x H 169,5 cm. Fast sen blir ju det faktiska utrymmet minus benen och taket. :)
 
Sv: Råttisar !

Vad bor era pälsbollar i för burar, hur stora är dem? *nyfiken*

jag har byggt ihop två burar (egentligen tre) så den är minst lika stor som en "normal" voljär-bur. uppskattningsvis kanske 80x60 och 1 meter hög nedtill(1:a buren) och de andra är något mindre på alla mått, så ca 170 hög kanske(?). och massa inreding så de har en del att göra när de är där inne.^^
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 296
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 193
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
919
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 379
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp