Receptfritt lugnande.

Det är till för att överleva en helg ensam med stark ångest.
Stress är ngt helt annat.

Ok, ja om du kan få tag i det så är ljung extremt lugnande i stora doser. Kombinera det och valeriana för att sova som en klubbad säl. Men! För mig blir det aktiv drömmar, inte säkert att det är så kul om du har ångest.

Sp ångesten hade jag hellre behandlat med teobromin (dvs kakao/mörk choklad - inte mjölkchoklad).

Är det riktigt illa så är det ju inte alls säkert att receptfritt räcker. Du vill inte kontakta vården?
 
Ok, ja om du kan få tag i det så är ljung extremt lugnande i stora doser. Kombinera det och valeriana för att sova som en klubbad säl. Men! För mig blir det aktiv drömmar, inte säkert att det är så kul om du har ångest.

Sp ångesten hade jag hellre behandlat med teobromin (dvs kakao/mörk choklad - inte mjölkchoklad).

Är det riktigt illa så är det ju inte alls säkert att receptfritt räcker. Du vill inte kontakta vården?

Jag behöver egentligen bättre grejer det vet jag men orkar inte en sväng till i vården och tänkte att det kan vara värt att se om det tar udden av det värsta.
 
Kakao + vatten blandas till tjock deg, rulla till bollar och stick en tandpetare i. Ät och skölj ner med mjölk. Det är inte gott men det är effektivt!
 
Du har fått tips på i princip allt som finns tillgängligt lagligt nu :).

Det enda jag inte sett än i tråden ännu är väl 5-HTP, GABA och andra "rena" grejer som finns som receptfria naturläkemedel. Men jag vet inte om jag hade velat mickla med det utan att samtidigt ha kontakt med vården, åtminstone samtalsterapi eller något.
 
Ok. Tog två nu också pga hög ångestnivå. Man skulle ta 30 min-60 min före sänggång. Nu har det gått 30 och jag märker inget.
 
Tog en tablett på dagen i dag och två nu senare. Det händer inget under men det känns som om dom tar udden av paniken om jag tar två.
Det står ju dosering men över hur lång tid kan man hålla på? Alltså en vecka, två eller hur länge?
 
Dormeasan (innehåller valeriana & humle bl.a.) det mest effektiva sömnmedlet per substans när de gjorde test på olika naturläkemedel.
Neurokan-johannesört.
Sen finns det visst något nytt, passionsblomma Pascoflair.
Behöver något som gör mig motiverad/pigg men ändå samtidigt gör så att jag känner mindre av min inre stress.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon här inne som har erfarenhet av dom nya tuggtabletterna som finns receptfritt på apoteken nu? Funkar dom lika bra som...
Svar
7
· Visningar
838
Senast: hollypolly
·
Mat Blev nyfiken på vad ni som gillar för sill äter för sill i påsk? Själv har jag varit på Saluhallen nu ikväll och köpt tre sorters sill...
2
Svar
28
· Visningar
537
Mat Söker massa tips på julgodis att göra. Som hyfsat lätt göra och ta med sig. Kravet för mig inte är frukt i eller russin. Men ok slänga...
Svar
2
· Visningar
282
Senast: Halcyon
·
Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
1 511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp