Bukefalos 28 år!

Redovisningar

lisa412

Trådstartare
Är det bara jag som tycker det är fruktansvärt jobbigt!?

Imorgon är det min sista dag på utbildningen :banana: Den här terminen har jag hållit på med ett slutarbete som vi nu ska presentera i liten grupp på 5-10(!!) personer.
Det är väl ingen riktigt redovisning utan vi ska bara berätta lite om vårt arbete men det känns ändå så jobbigt. Jag kommer typ prata i 1-2 minuter sen är jag klar! :D:banghead:
 
Det är inte bara du ;)
Brukar bli så nervös att jag får blackouter och inte minns ett skit av det jag redovisat.
Så jag kan stå där och babbla på och efteråt vet jag inte vad jag har sagt.
Idag hade jag redovisning för bara läraren och bara det var jobbigt, ännu värre att hen spelade in allt!
 
Du är inte ensam om att tycka det är jobbigt med redovisning! Här är en till!
Som tur har det blivit mycket mycket bättre än när jag gick i grundskolan, då vägrade jag oftast och stannade hemma på redovisningsdagar. Idag går jag på högskolan och att prata inför gruppen sker på ganska regelbunden bas, jag tycker fortfarande det är jobbigt men idag bara gör jag det, oftast försöker jag få redovisa först så jag inte hinner tänka så mycket innan och sedan kan sitta och slappna av när de andra redovisar istället för att sitta och bygga upp nervositet:D En taktik som funkat ganska bra för mig!
 
Här är en till som tycker det är jobbigt, tyvärr har det inte blivit bättre än trots mycket tränande, har väl mer gått lite upp och ner, men nu ska jag återigen börja plugga så hoppas jag ska våga ta itu med det och inte stanna hemma :o Jag brukar försöka köra samma taktik som LittleJohn att redovisa först, då hinner jag inte bli lika nervös så oftast har det fungerat väldigt bra. Man behöver ju då inte heller sitta och få prestationsångest när man ser hur bra de andra gör det eftersom man är först dvs jag lägger ribban:up::) Är det under 10 pers. brukar jag kunna hantera det helt ok ändå, men över det blir det riktigt jobbigt speciellt om man inte trivs i klassen.
 
Jag brukar försöka köra samma taktik som LittleJohn att redovisa först, då hinner jag inte bli lika nervös så oftast har det fungerat väldigt bra. Man behöver ju då inte heller sitta och få prestationsångest när man ser hur bra de andra gör det eftersom man är först dvs jag lägger ribban:up::)

Så känner jag också. Få det gjort liksom. Jag försöker också fokusera på hur det kommer kännas efteråt, då kommer det va så j*kla skönt att det är över!

Sen är det jobbigt att jag inte vet riktigt hur det kommer gå till. Det är sagt att det inte är nån "riktigt" redovisning utan vi ska bara berätta om vårt arbete och läraren ska sen kanske ställa lite frågor utifrån det. Det tolkar jag som att jag lite kort berättar vad jag skrivit om. Det är det jag hoppas på iallafall... :nailbiting:
 
Så känner jag också. Få det gjort liksom. Jag försöker också fokusera på hur det kommer kännas efteråt, då kommer det va så j*kla skönt att det är över!

Sen är det jobbigt att jag inte vet riktigt hur det kommer gå till. Det är sagt att det inte är nån "riktigt" redovisning utan vi ska bara berätta om vårt arbete och läraren ska sen kanske ställa lite frågor utifrån det. Det tolkar jag som att jag lite kort berättar vad jag skrivit om. Det är det jag hoppas på iallafall... :nailbiting:

Det låter rätt bra ju :) tror lärare tänker att man inte blir så nervös då om de inte målar upp det så stort, det brukar fungera på mig iallafall ^^och jag försöker börjar inte tänka på redovisningen förns jag precis ska göra den för då får jag vara nervös dubbelt upp. Men det är ju mycket lättare sagt än gjort tyvärr också ;) Lycka Till men tror det kommer gå jättebra :)
 
Känns ju extra bra att man vaknar upp med ont i nacken, förkylning på g och mensvärk...............:meh:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 469
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 729
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 406
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
25 665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp