Bukefalos 28 år!

IMG_5159.jpeg

Regnar idag igen ett stilla strilande!
 
Här fick vi totalt 40 mm måndag - tisdag! Extremt välkommet!

Nu regnar det också lite - ett stilla, fint duggregn. Det stod inte med i någon väderprognos, men har säkert uppstått spontant för att jag tvättar hästtäcken som jag MÅSTE torka utomhus... Också en variant på regndans! :banana:
 
Här fick vi totalt 40 mm måndag - tisdag! Extremt välkommet!

Nu regnar det också lite - ett stilla, fint duggregn. Det stod inte med i någon väderprognos, men har säkert uppstått spontant för att jag tvättar hästtäcken som jag MÅSTE torka utomhus... Också en variant på regndans! :banana:
Grattis... vi har fått 20 mm för en vecka sedan..... nästa helg på söndag skall det komma 40 mm då skall dottern orientera I Eskilstuna.....
 
...Vi bor på ett ställe där regnvädren som kommer från sydväst delar på sig, för att sedan gå ihop igen:

Det kan regna i söder, i väster, något senare i norr och österut.

Där våra "grannar" 5-6 km bort får 10-15 mm regn, så får vi kanske 3-4...

Nu hoppas vi på regn i morgon!

Tidigare "annonserades" ca 10 mm. Nu har det minskat för varje timme och är endast någon futtig mm kvar.

Jag som tvättat lakan och hängt ut för att betvinga makterna!

Jag har dansat för fullt senaste veckan, och det vete sjutton om det hjälper.
 
Här har det regnat flera gånger senaste veckan. Jag försöker dansa iväg regnet till er som behöver det mer just nu.
Det har hjälpt, tack! Jag vaknade vid femtiden och hörde att det regnade och låg nöjt och lyssnade på ljudet. När jag åkte till jobbet vid 7 hade det kommit 9 mm! Underbart och lite överraskande eftersom prognosen visade noll. Nu ser det ut som det ska komma ytterligare 5-6 mm långsamt under lördag-söndag, jag håller tummarna för det.
 
Regnade nästan en millimeter helt oväntat igår kväll, sedan vaknade jag av regn i morse också... :) Konstig natt. Det var ju verkligen inte speciellt varmt igår på dagen - höll sig runt 20 grader - men nattemperaturen gick nog inte under 17 grader heller. Nästan tropisk natt...
 
Ha!

Det funkade!

Jag vet inte om det var att hänga ut lakan, eller att regndansa som gjorde susen, men under förmiddagen så kom i alla fall regnet!

Mycket tveksamt till en början, som ett mycket lätt duggregn, men nu har vi fått hela 8 mm, och det regnar fortfarande...

Den enda som möjligen lider av regnet är stoet veckogammalt föl (som haft lite problem), som jag inte vill ha ute i regnet.
 
Äntligen kommer några stänk regn här. Kom i och för sig en miniskur natten till igår. Kom igen dansa med mig så det ökar här!!
Tänker faktiskt dansa en hel låt nu. Ja, jag är allvarlig!
Ni som inte vill dansa, ut och tvätta bilar lämna saker som inte borde bli blöta ute.
Vifta med barnens trollspön.

Nu kör vi!!
 

Liknande trådar

Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 345
Senast: Shaggy
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
814
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 634
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 638
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp