Kollade väderdata för den station som ligger närmast, typ 3km bort fågelvägen.

Från 19/5 till 29/6, det är 43 dagar, så har det regnat totalt 3.2mm - en enda dag med mer än en millimeter. Ytterligare fyra dagar har det kommit mätbara mängder, 0.1, 0.2 0.7 och 0.8mm - annars ingenting.

Så i förrgår, den sista juni, dråsade det ned 7.6mm. Igår var det lika torrt i skogen som tidigare, men det knastrade inte lika mycket när man gick.

Och idag runt 11:30 började det regna. Nyss kollade jag i regnmätaren; 27mm. På åtta timmar har det kommit precis lika mycket som de 61 dagar som föregick denna dag.

Om det är nån som fortfarande dansar, sluta!
 
Verkar ha gått från Kristianstad och över till Malmö, vad jag kan se på kartan :(
Men här, precis norr om Hörby, är det helt mörkt på himlen fortfarande och blåser ordentligt. Riktigt ruggit!
Ja det drog igång med rejäla skurar här sen, så jag fick regn jag med. Idag var det omvänd psykologi som var tricket, det började regna 5 minuter efter att jag tagit in tvätten!
 
Skramlade ihop 4 mm regn här om dagen, bästa på länge. Här i Östergötland är det fortfarande väldigt torrt tyvärr, men ska bli lite mer regn i veckan.
 
IMG_5102.jpeg

ÄNTLIGEN har det regnat ett helt dygn i Gävle! Allt har delat sig och blåst förbi. Regn, åska och what not. Inte ens ett moln så långt ögat kan nå. Har tom missat regnen i Sandviken trots att jag jobbar där.

Men nu jävlar är det dags att byta batteri på paraplyt! Känner mig som Skalman med batteridrivet paraply. Chefigt!
 
Senast ändrad:
Visa bifogad fil 122643
ÄNTLIGEN har det regnat ett helt dygn i Gävle! Allt har delat sig och blåst förbi. Regn, åska och what not. Inte ens ett moln så långt ögat kan nå.
Har tom missat regnen i Sandviken trots att jag jobbar där.

Men nu jävlar är det dags att byta batteri på paraplyt! Känner mig som Skalman med batteridrivet paraply. Chefigt!
Och jag har om inte dansat, så sjungit mig igenom 6 veckor på jobbet: tydligen är Hej, sa Petronella ifrån plaskeby. Det är dags att fälla upp sitt paraply... min lilla gnolstrof när jag går och pysslar utom hörhåll(?). Till slut blev det manifesterat.
 
Trots sönderslagna pioner och rosor känns det bra att vi äntligen fått regn. Under helgen fram till i går kväll har det kommit dryga 40 mm och efter det under natt och dagen ytterligare 20 mm. Nu blåser det halv storm så det går hårt åt trädgården men jisses vad skönt det var att rida utan några jäkla störande insekter.
 
Sluta dansa, snälla!! I Skåne i alla fall. Det VRÄKER ner sedan igår, häftiga skyfall med stormvindar. Minst ett skyfall i timman. Min trädgård ligger platt. Och jag har massor med tomater på friland för första gången..... :( Tack för vattnet men det räcker nu - eller dansa lite långsammare; ett fint strilande natten igenom hade varit finfint!
 
Ni kan sluta dansa runt mig nu!!! Efter en vecka och flera dagar fram är jag mer än nöjd med mängden. Hästarna behöver inte privata pooler i hagarna!! :bag:
 
Ute i min hage idag så var det torrt bara några cm under ytan :( men det är sandmark.
Förhoppningsvis så kommer de utlovade regnen under veckan.
Det är sandås under hos mig också men landet har fått ohemula mängder av grannens hästgödsel (endast från de hästarna som sprungit flest miljoner :rofl: ) så mullhalten är högre.

I gräsmattan är det sannolikt ren aska ganska nära ytan.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
673
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 168
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 937
Senast: Hazel
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 068
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp