Bukefalos 28 år!

Regnkläder

tigerflicka

Trådstartare
Om ett par veckor börjar jag nytt jobb på cykelavstånd. Jag tänkte vara förutseende och införskaffa regnkläder, så jag inte kan skylla på vädret och ta bilen de knappa två kilometerna till jobbet om det skulle vara dåligt väder. :p

Så, vad har ni för regnkläder, och vad är era kommentarer om dem, både positivt och negativt.
 
Regnställ är ju väldigt effektivt, så ett väl sittande sådant skulle jag rekommendera, gärna liiite för stort så det får plats lite varma kläder under när det behövs. Kan bli lite varmt och instängt på sommaren, så jag skulle komplettera med en bra regnponcho.
 
@Silver Girl Lite för stort är tanken. :)
@Ninnurur Rainlegs ser ju himla smidigt ut, men tänker att kanske behöver/vill använda regnbyxor även vid andra tillfällen, så byxor får det bli.

Vill gärna höra vad ni andra har för regnkläder och vad som är bra och dåligt med dem. .)
 
@Silver Girl Lite för stort är tanken. :)
@Ninnurur Rainlegs ser ju himla smidigt ut, men tänker att kanske behöver/vill använda regnbyxor även vid andra tillfällen, så byxor får det bli.

Vill gärna höra vad ni andra har för regnkläder och vad som är bra och dåligt med dem. .)

Jag har ställ som andas eftersom jag rör mig mycket i jobbet. Regnställ i gummi skulle bli alldeles för svettigt. De dedikerade regnkläder jag har är från Patagonia och Marmot. Sedan jag jag en drös jaktkläder som är vattentäta men lägre vattenpelare än de dedikerade regnkläderna.
 
Skaljacka i Gore-tex från Haglöfs. Suverän modell som verkligen var värd sitt höga pris. Andas, står emot regn och har en suverän skärning så man får plats med fleecejacka eller tunn dunjacka under. Den ser alltså inte jättestor ut på. Den har också ventilation under armarna, man bara öppnar en dragkedja i varje sida om det blir för svettigt. Regnbyxor har jag en billigare sort.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 820
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 328
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 341
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 499
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp