Bukefalos 28 år!

Reklamera ridstövlar

V

Vonkan85

För nästan exakt ett år sedan köpte jag ett par Tampa läderstövlar från henrikssons.se för pengar som jag jobbat ihop. Sedan dess har jag använt stövlarna max en gång i veckan, endast tävlingar och några träningar och varit väldigt rädd om dem. Alltid använt stövelsträckare, hängt upp dem och torkat av dem efter varje gång jag använt dem.
När jag hade haft dem i någon månad sprack en söm, men jag gick till skomakaren och fick den sydd.
Men så idag var jag och tävlade och under framridningen till sista klassen sprack nästan en decimeter i sömmen mellan "skodelen" och skaftet och hela strumpan syndes. Stövlarna är skrot och jag har inga andra :cry:

Tycker ni att det finns anledning att reklamera dem även fast det gått ett år? Det syns ju på dem att de inte varit använda mycket, för de är inte alls slitna. Det enda är ju sömmen nu då... De kostade ju ändå 2000:- och även om det är billigt för ett par stövlar är det mycket pengar för mig.
 
skulle inte tro att du får tillbaka några pengar, men du kan alltid försöka.
Mina Carlskrona har släppt i sömmarna många gånger om, på inte alltför lång tid, men det gick inte att reklmera, trots att de var välskötta.
 
Har för mig att på varor över 1000:- ska det vara 2 års garanti på oavsett vad butiken säger..
mina graninge pajjade totalt efter 2 år..jag reklamerade dom och fick nya stövlar tillbaka (levererade hem till dörren)
 
Tror inte att du kan få några pengar tillbaka, men ev att de kan betala vad skomakaren tar för att laga den, en bra skomakare kan laga det mesta.
 
Tack för era svar!
Nä, det kanske är svårt att få pengarna tillbaks, men jag kan ju alltid försöka. Nu är det ju helt oanvändbara för när jag trampar ner hälen blir hålet jättestort och det spricker bara mer och mer :devil:
 
Anledning finns det väl, men jag tror, observera TROR, att du inte har en chans eftersom du inte reklamerade redan när den första sömmen gick upp.
 
Min syster har reklamerat två par graninge och har fått nya på en gång. Så om dom på affären är bra ska du absolut få ett par nya.
 

Liknande trådar

Utrustning I cirkus ett år nu har jag letat efter ett par bra budgetridstövlar utan att hitta något som faller mig i smaken. Har därför börjat...
Svar
6
· Visningar
1 640
N
Utrustning Är det någon här som har gjort det? Hur har ni i så fall gått tillväga och vilken "teknik" har ni använt (satt dit en kil, dragkedja...
Svar
13
· Visningar
11 288
Senast: Sorbe
·
W
Utrustning Hej! Har ett par ridstövlar jag köpte för ett par år sedan som jag skulle vilja börja använda igen. De har alltid suttit tight...
Svar
6
· Visningar
1 287
Senast: Zewz
·
U
Utrustning Har ett par slitna Mountain Horse stövlar (vida) som sjunger på sista refrängen nu. Är jättenöjd med dem och har haft dem i 3 år nu men...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: Colombia_Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • The Eras tour Stockholm
  • Vad läser du just nu?
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp