Rena rånet

soffa

Trådstartare
Har ni någon smärtgräns när det gäller kattmaten eller får den kosta hur mycket som helst?

Anledningen till min fråga är att jag har gett mina två bus av Royal canin babycat fick tag på det på ett ställe för 33kr för fyra burkar a´100g. Dyrt tyckte jag men okej då det rör sig om en månad ungefär. Bad Granngården här beställa hem några fler till mig vilket de gjorde då skulle varje burk säljas styckvis för 15kr/st hmm...... mina skulle då enligt rekommendationen på baksidan ha 5-6 burkar/dag = 75kr/dag eller 2250kr/mån. Rena rånet tyckte jag.

Ringde och frågade på Royal och det var deras rekomendation 59kr/förpackning om fyra burkar. Fodret verkar bra men skulle ni ge det till era kattungar för det priset?
 
Sv: Rena rånet

Jag skulle/har gjort då jag vet att RC har väldigt bra foder och det garanterar att mina djur få i sig allt dom behöver för att va sunda och friska.

HAr alltid använt mig av RC till mina katter och hundar och dom har alltid mått super.

Har själv varit återförsäljare åt RC en gång i tiden och gått deras kurser så jag vet att det är bra grejer
 
Sv: Rena rånet

Deras mat är bra men jag tycker det är orimligt att betala över två tusen på en månad i bara mat till 2 st kattungar. Eller är det bara jag som är kinkig?
 
Sv: Rena rånet

men finns det inte stora påsar för kattungar? Måste du just ha babycat. MAn kan ta det andra och blöta lite så det mjuknar och det är ganska drygt,och innehåller typ samma saker.
Stora säckar är inte dyrare än ngt annat foder, då RC är ganska mättande,alltså drygt.
 
Sv: Rena rånet

Det här är RC våtfoder till kattungar, ganska nytt.
Torrfodret håller ett mycket rimligare pris så jag får vänja över dem lite snabbare än jag tänkt på bara torrfoder.
 
Sv: Rena rånet

Jag skulle köpa en stor säck torrfoder och blöta lite i början. Dom vänjer sig snabbt.

Burkmat innehåller så mkt vatten och annan gegga, och mättar inte på samma sätt som bra torrfoder. Därför blir det nästan dyrare i längden med burkmat och det luktar mer.
 
Sv: Rena rånet

Jag vill ju ge dem ett bra foder och det verkar bra men alldeles för dyrt för mig och det tycker väl jag är lite tråkigt då även gamlingen gillar det.
Mjau äter de ju men inte lika bra.
Fick en liten tanke att det kanske är som Champange och kaviar att det inte är till för Svensson.
 
Sv: Rena rånet

Ja lukten är lite besvärande, både från lådan och matskålen med mjau.
Har börjat blötlägga torrfodret med lite mjau i det går hyfsat bra för dem att äta inte riktigt nöjd men..
De får ha baby cat en gång om dan tills den är slut sedan får de nöja sig med Iams kitten/RC kitten.

Men jag var lite nyfiken på hur många det var som ändå skulle ge sina kattungar så pass dyr mat.
 
Sv: Rena rånet

Jag skulle inte öht komma på idén att ge mina katter så dyr mat när jag kan köpa bättre som är billigare!
BARF eller MJAU.
 
Sv: Rena rånet

Funderade lite vidare och jag skulle rekomendera detta foder till de som tagit hand om alldeles för små kattungar där mamman dött eller av andra orsaker skilts från mamman och syskonen alldeles för tidigt, (då går det inte åt riktigt lika mycket som det gör åt mina nu).
 
Sv: Rena rånet

Barf kostar då inte några 2000:- pix i månaden, inte heller MJAU.. ?

om du läser mina andra inlägg så tyckte jag oxå 2000 kr va dramatiskt,och tyckte hon skulle gå över till annan sort,kitten,i stor säck istället.
Det som va så dyrt gällde babycat.
 
Sv: Rena rånet

OM en katt får en Burk MJAU om dagen i 30 dagar, blir det 12x30=360 kronor för en katt.
Och Två katter äter således för 720 kronor.
Dom blir säkert feta och fina med, tror inte någon av mina klarar av att trycka i sig en burk själva på en dag.. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp