Renoveringstips barum?

MM

Trådstartare
Nu ska vi snart ta tag i vårat ena badrum och jag känner att lite renoveringstips är på sin plats.

Just nu ser det ut så här;

8677068_52232b4d9606ee2984ac25a1.jpg


8677050_52232b619606ee29feedd088.jpg


Som ni ser så ser det otroligt snyggt ut just nu :crazy:

Tanken är att dörren mellan tvättstugan (som blir kombinerat badrum/tvättstuga) och pannrummet muras igen och sedan om väggen mellan toaletten och tvättstugan inte är bärande så ska vi öppna upp den väggen och stänga för dörren ut till diverserummet.

Som ni ser så är alla rör utanpåliggande och det kommer förbli så, så inredningen måste passa in med det. Fotot är taget från dörren vid pannrummet. Rakt fram är en dusch och tanken är att sätta in ett badkar då vi kommer ha dusch i vårat andra badrum. Golvet ska gjutas om så fallet blir bättre till brunnen.
Tvättmaskinen och torktumlaren ställs lättas till höger på bilden och även vasken så slipper vi dra nya rör. Det mörka på höger sida är felritat och finns inte i verkligheten och det är tänkt att stå förvaringsmöbler där.

frågan då är vilka färger vi ska använda? Golvet ska klinkas och jag vet inte ännu om väggarna blir målade eller om vi ska sätta kakel. Vad tycker ni?
Skåpet rakt fram på bilden ska rivas.

Det är inte omöjligt att antingen måla rören eller byta ut dom till en annan färg som passar in bättre. Hur som så ska alla orangea rör bytas av det som inte går att målas. Ett element vore inte fel att få in någonstans och golvvärme blir det tyvärr inte då badrummet ligger i källarplan och värmen skulle stiga neråt och det känns som bortkastade pengar. kranarna är enkla att göra utanpåliggande så dom måste inte vara där dom är.

Har ni några tips att komma med? Gärna bilder om ni har någon att dela med er av.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 295
Senast: Calmiche
·
Hemmet Vi ska renovera badrummet i stugan vi hyr ut. Vi ska INTE höja hyran. Vi brukar höja hyran mellan hyresgästerna istället. Men det som...
Svar
17
· Visningar
1 391
Senast: Miks
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 463
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp