Bukefalos 28 år!

Resa till annat land

Mynta2

Trådstartare
Vad krävs för att få ta med sig hunden från Sverige till Holland ? Hittade enbart på SJV:s sida om införsel från andra länder till Sverige...Om utförsel stod att: varje land hade sina egna regler. Är det någon som så här på rak arm vet vad som krävs till Holland ? *inte jag som ska åka ifall nån undrar* en kompis funderar på fira jul där och vill ta med hunden.
 
Senast ändrad:
Sv: Resa till annat land

Tack för svaret. Vi stod nämligen och disskuterade detta i dag...hon påstod att det krävdes en massa vaccinationer också. Fast det hade jag ingen koll på. Tyckte det lät bra krångligt allt hon drog upp...Pass...hittar inget om detta på SJV. När jag googlar hamnar jag bara på INFÖRSEL....inget om UTFÖRSEL...Finns det någonstans man kan läsa om det ? Fast för att få pass så ska väl hunden vara reggad i hundregistret eller ? Det är ju inte denna hund.
 
Sv: Resa till annat land

Jag behövde tidigare få reda på vad som gällde för att ta in hund till Storbritannien, och minns att jag var tvungen att vända mig till landet ifråga. Jag sökte runt på nätet efter Englands motsvarighet till vårt jordbruksverk, där jag hittade infon. Om du inte hittar någon som vet vad som gäller, så försök kolla om det finns någon kennelklubb i Holland eller någon länk till någon myndighet där den infon kan finnas. Fast jag antar att du kanske måste kunna holländska då.... :crazy:
Såhär står det på SKKs sajt (om du inte redan har sett det)
http://www.skk.se/resa/resa_med_hund.htm
 
Sv: Resa till annat land

Hon vill väl ha med hunden hem igen? Då får hon tänka på vad som behövs för att få komma tillbaka till Sverige och inte bara när hon ska åka ut. För där kan reglerna vara olika.
Jag tror hon måste vaccinera mot rabies för att få komma hem från Holland.

Det är i passet alla vaccinationer står och id-märkning mm.
 
Senast ändrad:
Sv: Resa till annat land

För att komma tillbaka från EU länder gäller pass rabiesvacc m blodprov o avmaskning. Enda EU-landet som har hårdare regler än sverige är storbrittanien.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Resa till annat land

Hmm, just ja...Hon ska ju tillbaka också ;)..Ok, då vet jag vad som krävs.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 263
Senast: Ajda
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 372
Senast: jemeni
·
Tjatter Måste bara skriva av mig om den smått osannolika situation som uppstått... Jag bokade för några månader sedan biljetter för att flyga...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 056
Senast: Mineur
·
  • Låst
Hundträning Lite funderingar så här en erfarenhet rikare. I fredags hade vi fågelhundsträning, superkul med apportering och släpspår. Vi kör alltid...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
14 113
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp