BusBarro

Trådstartare
Hej,

Såhär i semestertider har vi insett att Donkeyn inte är optimal då den tar upp hela bagageutrymmet 😄

Ge mig tips på resevagn som är smidig och tar liten plats 😊

/Frida
 
Vill ni ”bara” ha en smidig vagn som blir liten i bilen, eller vill ni ha en resevagn typ de riktigt små som funkar på handbagage på flyg?

För det första alternativet är vi jättenöjda med vår Babyjogger city mini GT. Blir ett platt paket på bokstavligen en sekund, stor bra sufflett, tar stora vi barn (tror maxvikten är 25 kg och till och min långa snart 6-åring skulle nog få plats om hon ville). Hyfsat stora hjul så går vi betydligt bättre på ojämnt underlag än de minsta vagnarna.

Men en sån vagn är ju klart storleken större än de minsta vagnarna :)
 
Både och skulle jag säga, men gärna en vagn där 1,5 åringen kan sova en liten stund (liggläge) och den stora 4åringen kan vila sina ben.

Jag har tittat på den vagnen och den ser smidig ut! :) är den värd sitt pris?
 
Den här tråden följer jag... letar efter samma sak, men velar litet. Vi behöver två resevagnar specifikt till en semesterresa senare i sommar, där är prio förstås liten ihopfälld storlek eftersom de skall flygas med. Men sen kvarstår ju behovet av hopfällbar lätt sittvagn/sulky även hemmavid - men inte med lika stor prio på måtten, utan bra om den går att använda en bit upp i barnstorlek.

Det jag tittat på är i budgetänden framför allt Beemo Easy Fly+ och Easy Fly Lux 3, och Carena Kobbe 2.0 . Alla tre verkar ha bra recensioner, ffa med hänsyn till priset.
Ett snäpp upp finns framför allt Babyzen Yoyo, verkar också väldigt uppskattad.

Sen har jag börjat snegla på modeller från Babyjogger också, men från de flesta tillverkare är det ju en djungel med modellflora och undermodeller och versioner...

För oss väger tyvärr priset litet tyngre i utvärderingen eftersom vi behöver två vagnar... :angel:
 
Vill ni ”bara” ha en smidig vagn som blir liten i bilen, eller vill ni ha en resevagn typ de riktigt små som funkar på handbagage på flyg?

För det första alternativet är vi jättenöjda med vår Babyjogger city mini GT. Blir ett platt paket på bokstavligen en sekund, stor bra sufflett, tar stora vi barn (tror maxvikten är 25 kg och till och min långa snart 6-åring skulle nog få pla 😄 ts om hon ville). Hyfsat stora hjul så går vi betydligt bättre på ojämnt underlag än de minsta vagnarna.

Men en sån vagn är ju klart storleken större än de minsta vagnarna :)
+1 på den!
Vi har haft med den på utlandsresor och på Mallorca tog en taxichaufför bild på den för han tyckte den var så fantastisk 😄

Ett tips är att kolla andrahandsmarknaden. Vår är från 2013, köptes för 800 och funkar hur bra som helst fortfarande. Finns fortfarande tillbehör att köpa till tror jag.
 
Hej,

Såhär i semestertider har vi insett att Donkeyn inte är optimal då den tar upp hela bagageutrymmet 😄

Ge mig tips på resevagn som är smidig och tar liten plats 😊

/Frida
Vi har en beemoo easy fly lux, tror jag (köpt beg så lite osäker på modell men liknar den på bild).
Är supernöjd! Lilla (snart 2) sover jättebra i den, vi har haft den som sovvagn på fsk under våren. Den tar minimal plats i bilen och går även ner i cykelvagnens bakfack. Tillochmed 5,5-åringen har åkt kortare bitar när orken tagit slut, han är lite för lång såklart men har inte klagat på komforten 😁

Den är såklart inte lika skön att köra som en större vagn men tycker den gör sitt jobb helt ok.
 
+1 på den!
Vi har haft med den på utlandsresor och på Mallorca tog en taxichaufför bild på den för han tyckte den var så fantastisk 😄

Ett tips är att kolla andrahandsmarknaden. Vår är från 2013, köptes för 800 och funkar hur bra som helst fortfarande. Finns fortfarande tillbehör att köpa till tror jag.

Jag stod nyss på Lekia och klämde på en Baby Jogger City Tour 2. Den var väldigt fin och blev så liten ihopfälld.
Jag har letat överallt (blocket, marketplace etc) men finns inga begagnade knappt.
 
Tipsar om att hyra vagn på Hygglo för enstaka resor, så kan man köpa den vagn man behöver på hemmaplan i längre perioder istället :)

Med det sagt köpte vi en Babyjogger City GT begagnad, tågluffade med den i Italien förra sommaren och har den som vardagsvagn också. Är toppennöjd. Bytte till den vid 1,5 års ålder och nu vid 2,5 är den fortfarande himla rymlig men ändå smidig att ta med på tåg, bussar och bilresor.
 
Både och skulle jag säga, men gärna en vagn där 1,5 åringen kan sova en liten stund (liggläge) och den stora 4åringen kan vila sina ben.

Jag har tittat på den vagnen och den ser smidig ut! :) är den värd sitt pris?

Ja det tycker jag! Men kika begagnat också så går den att hitta billigare. Plus att den verkar vara på kampanj ganska ofta.

Vi har en äldre version som är från 2013 eller ngt. Nu håller den bokstavligen på att falla sönder och tänkte byta ut den mot en nyare GT nu till lillebror :)
 
Ja det tycker jag! Men kika begagnat också så går den att hitta billigare. Plus att den verkar vara på kampanj ganska ofta.

Vi har en äldre version som är från 2013 eller ngt. Nu håller den bokstavligen på att falla sönder och tänkte byta ut den mot en nyare GT nu till lillebror :)

Jag har scannat marketplace och blocket med 10 mils avstånd och finns ingenting begagnat...
Så det står mellan att köpa en ny City Tour 2 eller Babyzen Yoyo 6. Vi ska åka på semester på söndag och känner att vi är i stort behov av en mindre vagn, alltid ute i så god tid tyvärr :laugh:
 
Jag har scannat marketplace och blocket med 10 mils avstånd och finns ingenting begagnat...
Så det står mellan att köpa en ny City Tour 2 eller Babyzen Yoyo 6. Vi ska åka på semester på söndag och känner att vi är i stort behov av en mindre vagn, alltid ute i så god tid tyvärr :laugh:
Kolla Joolz aer också. Joolz har en fantastisk körkänsla!
 
Det är den vagnen ja, men vad är fritidsportalen för en sida egentligen? Den röda vagnen på bilden är en gammal version (den vi har). Från ca 2013-2014. Numera finns det även en City mini GT 2 som bland annat har fällbart fotstöd.
 
Det är den vagnen ja, men vad är fritidsportalen för en sida egentligen? Den röda vagnen på bilden är en gammal version (den vi har). Från ca 2013-2014. Numera finns det även en City mini GT 2 som bland annat har fällbart fotstöd.

Ingen aning, men säljaren hade länkat att den var inköpt därifrån 2019 😊 skulle du rekommendera att köpa den nyare istället? Det kommer förmodligen vara ytterst sällan barnet behöver sova i vagnen, är mest för att underlätta vid resor till stan då och då.
 
Ingen aning, men säljaren hade länkat att den var inköpt därifrån 2019 😊 skulle du rekommendera att köpa den nyare istället? Det kommer förmodligen vara ytterst sällan barnet behöver sova i vagnen, är mest för att underlätta vid resor till stan då och då.
Det finns väl fällbart fotstöd att köpa till de gamla versionerna? Vår är utan och det har funkat bra, sällan han sovit i den vagnen. Tror vår är 2019 års modell också.
 
Vi har en Britax B-Agile, den slår ihop till en liten ruta och har bra sitt och liggläge. Plus för fotstöd som fäller upp till en hel ”säng” och avtagbara hjul!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
604
Senast: a1agnlju
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: Squie
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 125
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp