rida fler än en gång i veckan på ridskola

Jag har en fråga gällande det här med att rida fler än en gång i veckan. Kommer jag att utvecklas snabbare än en som bara rider en gång i veckan eller är det mer beroende på andra saker, som t.ex talang? Eller är det så att utvecklingen sker på ett annat sätt, jag vet ju att det handlar om repetition osv. Är det någon idé att rida flera gånger i veckan eller "räcker" det med en gång i veckan, dvs är det värt pengarna?
Jag är "uppvuxen på ridskola" och red en gång i veckan från 8-årsåldern upp till ca 25. Då började jag rida mer i och med att jag fick medryttarhäst 2-3 dagar per vecka och det var ett extremt stort lyft för min ridning att få rida mer. Det var ju alltså inte mer ridundervisning, utan enbart fler timmar i sadeln. Det gjorde att jag tog till mig undervisningen på ridskolan mycket bättre och jag blev verkligen en mycket bättre ryttare på bara några månader!
 
TS skriver i jag-form och har nicket @återvändare Det handlar nog om en person som upplevt ”löneökningen” med att tyvärr slippa ha unga talanger boendes hemma. @mamman du kanske får vänta något decennium på samma? På något sätt så de flesta ungdomar försörjer sig till slut själva även om det skulle vara så att ungdomsåren kanske räknas upp till 30-års-åldern. Håll i och kämpa @mamman 😀
jag förstår inte riktigt ditt svar till mig? Antar att du menar någon annan (mina barn är utflugna och/eller bekostar sitt ridande och sina hästar själv)
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har för en månad sen skaffat en islandshäst på foder. Problemet är att han är väldigt krånglig när det kommer till att göra...
Svar
5
· Visningar
1 022
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 138
Senast: AbCdE
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 513
Senast: Linda_A
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 387
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp