Bukefalos 28 år!

ridbilder med barfotaboots

Gullan86

Trådstartare
ni som använder barfotaboots lägg gärna upp ridbilder och berätta hur det funkar och vilka boots ni använder/har använt.
 
Sv: ridbilder med barfotaboots

Om du vill ha tips om barfotaboots så läs tråden "Barfota och boots inom distansen". Tidigare på distans sidan numera döpt till övrigt. Där finns det många tips om olika boots :)
 
Sv: ridbilder med barfotaboots

Jag har haft equi fusion vid ridning, de funkade väldigt bra på den hästen i skog och mark. På b-ponnyn hade jag cavallo-bots vid körning och det funkade också väldigt bra. De satt till och med kvar vid galopp-bus i djupsnö.

Mammas häst blir dock skogstokig när man använder boots på honom (har testat equi fusion och renegade), han tycker inte om det alls trots att hon försökt vänja honom länge. Så då fick han skor istället.

Det är betydligt mer jobb med att ha en barfota-häst än en skodd häst.
 
Sv: ridbilder med barfotaboots

varför blir hästen skogstokig?

jag har en islandshäst som jag haft barfota i omgångar ridit barfota o ibland hsn bara vilat utan skor.
nu har jag tagit av skorna igen för ca 5 veckor sedan.
köpte cavallo simple boot har även testat easyboot epic men får panik på hut krångligt drt är att få på dom och de känns inte bra att spänna ihop hoven.
sen ramlar de av.
men han har runda hovar så då passar nog cavallo bäst.

hade bare till shettisen men de trampade han av direkt i skrittrn.

jag funderar på hur länge bootsen håller om man bara rider med dem på alltid?

vore roligt om folk la upp lite rid bildet eller film när hästar tör sig med dem på jag vill inte stt de ska bli för påverkade av vikt osv.

jag kör även min islandshäst.
 
Sv: ridbilder med barfotaboots

på vilket sätt är det mer jobb beskriv gärna.
jag har tidigare haft honom barfota 4mån som lägst och då kunde jag galoppera på grus men hovarna slets för fort så fick dko den gången då jag inte hadr boots.

men är väldigt rädf nu att han ska få spänningar ellet få ont så vågar hittils inte rida utan boots.
 
Sv: ridbilder med barfotaboots

för att det känns så onödigt att han ska gå 23h om dygnet med skor som max används 1h per dag.känns inte bra för hans ben barfota känns mer naturligt.
han ömmar inget i hagen o behöver inte skor där då tar man enkelt på skydden till hovarna bara när han behöver det.

mindre skaderiisk med.
 
Sv: ridbilder med barfotaboots

Jag har testat Equine fusion, easy boot epic och easyboot glove.. EF funkade inte alls på min häst, hon fick skav av dem och blev snubblig i sin gång. Nu varvar jag lite mellan easyboot epic och glove. Glove helt klart dem jag gillar mest. Jätte lätta att ta på/av. Den enda naktelen är att man måste noggrant prova ut rätt stl, annars åker de lätt av när man rider. Har hänt mig fick byta till mindre stl. Än har jag inte slitit ut några av bootsen helt.
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som har erfarenhet av att använda barfotaboots och kanske har provat lite olika märken? Vilka är bäst/smidigast/mest prisvärda...
2
Svar
31
· Visningar
2 597
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
600
Senast: super
·
Utrustning Jag vet att tex scootboots är godkända att tävla i enligt TR. Men får man använda tex Flex Pony Boots på klubbtävlingar och pay&jump...
Svar
16
· Visningar
867
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hur tycker ni det funkat med limskor på häst som tappar "vanliga" skor. Min har inte så mycket kvar att spika i längre efter ett...
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp