Bukefalos 28 år!

Ridbyxor med fickor som förstör sadlar! Ni också?

Sv: Ridbyxor med fickor som förstör sadlar! Ni också?

Det går ju visst att rida med dem, lägg bara på antingen en gelpad eller fårskinnspad (vinter), så kommer det inte skava på själva sadeln och en pad är alltid billigare att byta ut eller hur? ;)
Skulle säkert gå att sy eller hitta någon annan form av överdragsskydd till sadeln. Gäller att tänka utanför rutan också. :)

Har själv ridit med fickor på baken utan problem.
 
Senast ändrad:
Sv: Ridbyxor med fickor som förstör sadlar! Ni också?

Det går ju visst att rida med dem, lägg bara på antingen en gelpad eller fårskinnspad (vinter), så kommer det inte skava på själva sadeln och en pad är alltid billigare att byta ut eller hur? ;)
Skulle säkert gå att sy eller hitta någon annan form av överdragsskydd till sadeln. Gäller att tänka utanför rutan också. :)

Har själv ridit med fickor på baken utan problem.

Så det ska behövas en pad i sadeln för att kunna ha ridbyxor på sig...
Jag vill i alla fall inte ha ngt mellan mig och sadeln.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 020
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Hej Den engelska sadeln som jag fick med när jag köpte min häst förra året är på tok för liten för mig! För kort och dessutom hemskt...
Svar
16
· Visningar
1 258
Utrustning Fick hjälp av sadelutprovare i höstas med utprovning av hoppsadel till min häst och check av dressyrsadeln. Hoppsadeln blev en Prestige...
Svar
0
· Visningar
873
Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp