Sv: Riddare!"

Så har jag äntligen fått klart schabrak, tunika etc.
Har ju tränat tornerspel ett par-tre år nu, men inte haft fullskaliga grejer, visa småsaker är på utvecklingsstadie men några kort gick ju att knäppa.
(Saknar dessutom brynjehosor och hubergeon, men jag knåpar med dem flitigt;))
Kommer iaf ett par bilder här nu;

DSC01337red1.jpg


DSC01333red2.jpg


DSC01335red3.jpg


/Rigel
 
Sv: Riddare!"

Va snygga ni blev :)
Har du skaffat sadel nu? :D Vad är det för nån?
/Nathalie
 
Sv: Riddare!"

Va snygga ni blev :)
Har du skaffat sadel nu? :D Vad är det för nån?
/Nathalie

Tack!
Ja, äntligen hittade jag mig en Portugisisk Ludomar på, tro det eller ej, Börjes. Av en ren slump också, trivs jättebra i den.
Tänkte komma på en kurs till hösten, men det är ju ett tag till dess, mycket kan ju hända;)
 
Sv: Riddare!"

Haha. Ja, tänk vad man kan hitta på Börjes. Tycker bara där brukar vara 20 år gamla Kingstonsadlar förutom de nya.
PM:a eller maila eller nåt om du vill ha hästen med dig. Det är lite ont om platser. Men jag ska upp och praktisera i september så det kanske blir någon plats då.
Annars är nästa den 1/3 om du vill titta eller prata med C :D
 
Sv: Riddare!"

Är sällan på den avdelningen, hittade min i Westernavdelningen, skulle köpa en annan egentligen, men så hängden den stackaren där så jag tog den:d.
Får se om jag kan komma och ta en titt den 3:e, hör av mig om senare kurser annars.
 
Sv: Riddare!"

Aha, på så vis. Och jag som inte hittade nåt skoj där inne förra veckan...
Men kom för guds skull inte den tredje, för då är du två dagar försen! :p
 
Sv: Riddare!"

*kl*

Här kommer en bild från träningen i söndags. Tagen med mobilkamera men ändå trevligt att ha. Jag och hästen är dom i beiga benlindor...
6b30stor.jpg
 
Sv: Riddare!"

ingen som har nya bilder? Jag kämpar på att lära min son att hantera kameran men det kommer tyvärr dröja några år eftrsom han snart fyller 9 månader. Så för min del har jag inga bilder att visa just nu - väntar dock på några från kompis!
 
Sv: Riddare!"

ingen som har nya bilder? Jag kämpar på att lära min son att hantera kameran men det kommer tyvärr dröja några år eftrsom han snart fyller 9 månader. Så för min del har jag inga bilder att visa just nu - väntar dock på några från kompis!

ska ta kort på träning som vi har på söndag
 
Sv: Riddare!"

Jistaness!!! Vilket projekt!! Och jag som sitter och knåpar med mitt enkla täcke bara för att få fast kantbanden snyggt:rofl: Kan ju bara tänka mig hur det kommer gå med broderingen sen:angel: *otålig* blir nog applikation annars kommer jag få dåndimpen på f*nskapet...

jo jag har grymt mycket tålamod när det gäller att sy!:banana:
 
Sv: Riddare!"

Här kommer två bilder från februariträningen med Nordic Knights. Hästen var toppentrevlig att rida och lagom laddad. Mina graviditetskilon hoppas jag ska vara väck till sommaren. Bara så ni vet så drog jag mig från att visa upp bilderna just pga dom men vafan (:devil:) - ni överlever nog...

traning080217-02.jpg

Kuddplockning på relativt slak tygel - ett hallaluljhamoment för oss :angel: Vi brukar ha mycket power i oss men tack vare en ny träningsvinkel så har vi lärt oss kontrollera oss bättre :bow:


traning080217-01.jpg

I startgropen mot qvintanen. En rätt mäktig bild faktiskt (iaf i mina ögon) ;)
 
Sv: Riddare!"

thus06_8147_pt.jpg


Här är en bild från en eldshow för två år sedan.

thus06_3758_hs.jpg


Här plockar jag kuddar på ett spel.

thus06_3770_hs.jpg


Låga ringar i Finland, de är ca 10 cm högre än de vi använder i Sverige och bara tre stycken. Tyvärr ser min häst ut som han vill döda hela världen på bilden, trots att han nog är den vänligaste varelse jag träffat.
 
Sv: Riddare!"

Snyggt! ;)

Men som du säger.. De "låga ringarna" var i det här fallet inte så låga.. :D

Haha, nej, det är helt otroligt hur stor skillnad det gör med 10 cm. Låga ringar är inte min gren i vanliga fall, men de här ringarna nästan hoppar på svärdet. Det är samma ställning på eldshowsbilden (som också är från Finland) och där ser man verkligen hur högt upp ringarna kommer. Sen är ju min pålle bara 157 cm så det är ju aldrig långt ner för mig.
 
Sv: Riddare!"

Haha, nej, det är helt otroligt hur stor skillnad det gör med 10 cm. Låga ringar är inte min gren i vanliga fall, men de här ringarna nästan hoppar på svärdet. Det är samma ställning på eldshowsbilden (som också är från Finland) och där ser man verkligen hur högt upp ringarna kommer. Sen är ju min pålle bara 157 cm så det är ju aldrig långt ner för mig.

Perfect! :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På lördag är det medeltidsmarknad på Tomarps Kungsgård. Då kan du äta medeltidsinspirerad mat, låta barnen testa på ridning på...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
495
Senast: Freazer
·
Dressyr Har sett 2 reaksjoner på youtube om FEI's nye regelbok for 2023 som har fjernet alle punkter om hvordan hestens hode skal være under...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 808
Senast: hastflicka
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp