Bukefalos 28 år!

Sv: Riddare!"

hoho, kirre på vårrundan? :D

Men kunde du inte hitta en bild där han inte ser så hysterisk ut?
är de här bättre bilder

13277067.jpg

13284532.jpg
 
Sv: Riddare!"

Bidrar med en bild från en träning på cowboydreams och puffar på detta sätt för vår lilla trupp, som gärna vill ha förstärkning! Killarna och tjejerna har tränat tillsammans i flera år nu, och siktar på att starta en trupp om inte annat för att vara med på SM nästa år. Om ni vill börja med riddarspel och bor söder om stockholm är ni välkomna att höra av er! Vi har anläggning och utrustning!
http://web.telia.com/~u85335789/Pictures/riddareahems.JPG
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Riddare!"

Jag och Messer under Bockens Kämpars Klubbmästerskap 2007.
66742_1188402186.jpg
 
Sv: Riddare!"

kl

Nu ska jag testa att lägga in en bild, ingen aning om det kommer funka, datorn och jag är inte alltid vänner.

helgesa.JPG


Här är jag och min lilla stridshingst i Finland. Tyvärr har jag inte hela utrustningen på mig (saknar bl a tunika, hjälmprydnad, ringbrynja, axelskydd) eftersom jag skulle hamna i ett dike i slutet på showen och ville inte förstöra grejerna till showerna senare på dagen. Har bara gambeson och harnesk här. Ska försöka hitta en bild när jag har full rustning på mig.
 
Sv: Riddare!"

Jag rider med 1 ½ hands från KK art (armouronline). Inte skarpslipat.
 
Sv: Riddare!"

kl

jag o pållen är blivande riddare :D ska iväg o titta på tornelspelsträning snart, ska bli superkul! :bump: sen får jag avgöra om jag o pållen är redo.. :angel:

snart två år gammal bild, men har ingen bättre på då vi är uppställda..
2015_buke.jpg


min fina springare :love:
10023.jpg
 
Sv: Riddare!"

*kl*

Hittade några äldre bilder som jag inte tror jag visat förr faktiskt:

Prästmon 1996:

Stickad ringbrynja och tvåhandsfattning på lansen. Utveckligen har gått framåt. Snygg träff på "Qlintan" dock...
prastmon1996-02.jpg


Trollhättan 2003

Riktig ringbrynja denna gången ;) Hamnade i tidningen denna gången och gjorde ett grymt bra spel minns jag.
trollhattan2003.jpg


Husby-Lånhundra 2003

Det hanns bara med att ta två bilder på mig under detta spelet.
Inridningen:
husbyl100-2003-00.jpg


Och sen ringplockning. Detta är första vändan ut, andra vändan brister min tygel och jag landar i en bit av "asfalt". Hjärnskakning, minnesluckor, brusta revben och en sjukhelsikens massa ringformade skrubbsår. Trasig ringbrynja och ridförbud som faktiskt följdes lite iaf...
husbyl100-2003-01.jpg



Så - lite nya bilder från min sida!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På lördag är det medeltidsmarknad på Tomarps Kungsgård. Då kan du äta medeltidsinspirerad mat, låta barnen testa på ridning på...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
556
Senast: Freazer
·
Dressyr Har sett 2 reaksjoner på youtube om FEI's nye regelbok for 2023 som har fjernet alle punkter om hvordan hestens hode skal være under...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 914
Senast: hastflicka
·
Bukefalos Såhär gör bukefalos jätteofta för mig. Många gånger måste jag också uppdatera sidan innan jag kan lägga in bilder eller posta, men det...
Svar
8
· Visningar
432
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp