Bukefalos 28 år!

Ridhandskar!

E

EmMmY

Måste köpa nya ridhandskar, är det någon som har några att rekommendera? ska helst kosta runt hundralappen.

Min kompis har ett par (vet ej namnet) som jag testade en gång och de var jättesköna! De fanns gula och svarta, ganska tunn. Hon hade köpt dom på stenbergs läder men dom säljs inte längre där. Någon som har en aning om vad jag m,enar och vart man kan få tag i dom?
 
Mountainhorse croucheehandskar (stavn?) tycker jag är väldigt sköna och prisvärda, kostar knappa 150 på Granngården. Håller rätt länge, men inte hur länge somhelst tyvärr... Finns i massor av färger.
 
Roeckelhandskarna är okristligt sköna, men tyvärr ganska dyra också. Men de håller länge och tål att tvättas.
 
Helt klart är Roeckl bäst!!
Supersmidiga men med bra grepp. Sedan är de ju snygga också och det gör ju inte saken sämre
 
De är tunna iaf, en i stallet kallar dem för ormskinn :D
Man kan hitta dem lite överallt! Brukar finnas i välsorterade hästaffärer.
 
jag köpte ett par jacson handskar för ca 2½ år sedan.. hur sköna som helst, fleece på ovansidan å något slags konstläder i själva handen.. kostade mig 200 sek, men nu har de börjat ge med sig lite.. har ett par små hål på ett par av fingrarna, men än hänger de med!! Söker för fullt efter ett par nya.. men hittar inte.. *snyft*
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 214
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 413
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Är det någon mer här inne som har kyldyna från Trixie? Jag köpte två för två år sedan och framförallt ena hunden har använt dom...
2
Svar
20
· Visningar
2 297
Senast: Sleepan
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 320

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp