Bukefalos 28 år!

Ridskola, bra eller dåligt?

Sv: Ridskola, bra eller dåligt?

Men de gick ute i hagen från typ 6-7 till 12-13 nån gång, även om de skulle gå först kl 18 lr ännu senare... :crazy: En stor D-ponny fick 3 kg hö under natten kvällsfodrade runt halv 10, och de stod på spån så hade inget annat att pyssla med...

Hahaha (tomt skratt).
Tycker du det där är dåligt?

Kan ju jämföra med "min" ridskola då..
Hästarna går ut vid 8 tiden och in 12-14 (ut och in tiden kan variera beroende på hur effektiv/lat personalen är för dagen :grin: )
Hästarna kvällsfodras klockan 19.00, ibland ngt senare, ibland TIDIGARE och det är mer regel än undantag att Dponnyerna får 3-4 kg ensilage till kvällen. De flesta storhästarna får 4-6 kg.
De står på spån.
 
Sv: Ridskola, bra eller dåligt?

Låter inte kul det heller :crazy: Personalen tog sen även bort saltstenen för att hästarna "okynnes åt" undra varför liksom... :crazy:
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 757
Senast: Shixle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 445
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 329
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp