Bukefalos 28 år!

Ridskoleryttare 2012

Sv: Ridskoleryttare 2012

Kl

Jösses, idag under ridlektionen stegrade hästen innan galoppen, kan väl säga att jag blev ganska chockad och gav mig ifrån ett extremt pinsamt och högljud "IIIIIIIIH":o
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

-kl-

Förra veckan hade vi hoppning och jag hade tiggt åt mig min favorit :angel: Och det gick så bra!
Vi skulle hoppa serier på båge med olika många galoppsprång mellan hindren. ( Ja, jättebra förklaring jag vet. ) Ena serien började med travbommar in, kryss, kryss (studs) och sen 5 galoppsprång till en oxer. Gick jättebra, och vi fick 5 perfekta galoppsprång till oxern varje gång. En enda gång tvekade hästen, men då jag la till en lätt skänkel bara skuttade han över i alla fall :love:

Andra serien var travbom, kryss, ett galoppsprång, oxer, 5 galoppsprång, rättuppstående.
Gick super! Spetsade öron, pigg häst som typ galopperar på stället innan travbommen och sen glädjepip efter åt. :love:

Älskade lilla hästen, vad roligt det var!
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Här går allt också bra =)
Red min nya projekthäst alldeles själv idag utan någon som höll i linan.
Ett halvt varv i ridhuset :love:
Duktig liten bäbis!
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Hejsan!
Onsdags gruppen har varit suverän i 4 lektioner
tränade vi på en kadrillj vi fick visa upp på lucia showen som var den 9 december vi fick välja vilken häst vi ville så då tog jag min älskling Kalinka som jag rider väldigt ofta. Dom träningarna var underbara..:D sen för 5 veckors sen hade jag hoppning med Kalinka det gick så jäkla bra jag kunde kontrollera en het häst aa förutom när hon skenade en gång hahah :)

Nu idag onsdag så hade vi bytt hästar fick en som heter Bolle som jag har ridit stog att vi skulle hoppa och oron flög i mig gjorde ordning han sen när vi började hoppa upp sen 30minuter inann det skulle vi hoppa 2 hinder på en rak
Trava i mot en Bom,rättuppstående ca 50cm landa igalopp stå i lättsitts hela vägen till ett till rättupstående 60cm.. Heheh ja vad kan man säga! Första gången jag hoppa med han mför ca 3 månader sem gick det inte så bra han drog in mot mitten drog iväg i full galopp och så.

Så jag satt igång och körde komm i trav perfekt skutt över hindret landade galopp
Och hopp över den andra fick beröm :banana: andra gången perfekt trav mot hindret landade i galopp och tvärnit och hopp över hindret haha vi kraschade i hindret typ :o sen en annan sträcka på 2 hinder första försöket gick dåligt och andra tvärnitade vid första hindret fick köra om skutt sen nästa kom i galopp 1 meter innan tvärnit igen körde om tvärnit på det första fick köra om då gick det kalas bra:rofl: jag som varit hopprädd förut som inte vågade hoppa mer än 20cm. Och livrädd ifall hästen tvärnita inte nu längre..:D nu hoppar jag upptill 80cm plätt lätt beror på häst och kan väll vara lite rädd för att ramla av vid hindrena ibland men ibland skrattar jag när jag ramlar av vilket gör mig glad :)
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Terminens näst sista lektion igår, och jag fick rida ponny :love:
En connemaravalack, 14 år gammal. Går mest barnlektioner och står helst och sover i mitten medan barnen som knappt når nedanför sadeln förgäves försöker få honom att skritta.
Ska enligt utsago vara välutbildad inom dressyr, men ptja. Det är väl inte den sidan man sett av ponnyn när man stått på backen och tittat på när han blir riden.

Men att själv sitta på! :love:
Behövde bara korta tyglarna så kom ryggen och bakdelen och ponnyn skrittade på friskt framåt. Hade inga problem att hänga med dom större hästarna i alla fall.
Det var så himla kul att få sitta på en ponny som blev GLAD av att få arbeta ordentligt. Han gjorde allt jag bad om, lite väl ambitiöst ibland, men han gjorde det med bravur när han väl taggade ner lite.

Åh, det var så roligt.
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Bomerang var det! :)

Men om jag inte hade vart så jäkla lång och tjock hade jag gärna provat Pepsi också, han verkar vara en ponny i min smak. Men jag får nog krympa en halvmeter och dela mig själv i två för att han inte ska bryta ryggen när jag klättrar upp. :angel:
 
Sv: Ridskoleryttare 2012

Kl
Hade en underbar ridlektion idag, allt gick på räls! Volter, cavaletti övningar etc. Så skönt att avsluta första terminen med en riktigt bra lektion :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla! Jag har några frågor som jag behöver hjälp med för att kunna reda ut dem i mitt huvud, alla svar är guldvärda. Fyller18 i...
2
Svar
22
· Visningar
4 786
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp