Ridsportförbundet utreder själva

Fast vad tar tid? Han har ju inte ens förnekat att han har haft sex med minderåriga elever.

Så jag känner också. Alltså att hålla på att "utreda" oavsett kort eller lång tid underminerar lite ståndpunkten för mig. Detta är inte ok, punkt! Har de inte redan någon form av idé om påföljd så känns det snarare som ett jävla nederlag efter så många år.

Plocka tränar/domarlicensen som steg ett eller vad som men förmedla inte någon velighet om huruvida sådana här saker ens ska få en märkbar påföljd eller inte!
 
....samtidigt som det lanseras rubriker som "Vi vill skapa en kultur där folk törs prata". :rolleyes:
SvRf (men även andra idrottsförbund) borde verkligen göra det enkelt för personer att hitta Riksidrottsforbundet visselblåsartjänst och uppmuntra användandet av den.

Det krävs för många steg för man ska hitta dit från SvRfs webbplats. Det borde finnas tydligt på första sidan.
 
SvRf (men även andra idrottsförbund) borde verkligen göra det enkelt för personer att hitta Riksidrottsforbundet visselblåsartjänst och uppmuntra användandet av den.

Det krävs för många steg för man ska hitta dit från SvRfs webbplats. Det borde finnas tydligt på första sidan.

Kan skapa merjobb och utmåla sporten som något skitig... :meh:
 
Förbundet är i alla fall aktivt i frågan om att kräva ansvar för den här typen av brott..... av de som berättar om dem https://nouw.com/mysdressyr/konsekvens-37955384 :crazy:
Vad ledsen jag blir, är det såhär kulturen ska vara? Är det inte BRA att såna saker får ljuset på sej (till slut)..
Herregud, om det blir avstängning på det här och inte på tränaren i fråga vet jag inte vad 👎
 
Vad ledsen jag blir, är det såhär kulturen ska vara? Är det inte BRA att såna saker får ljuset på sej (till slut)..
Herregud, om det blir avstängning på det här och inte på tränaren i fråga vet jag inte vad 👎
Jag är ju tyvärr inte förvånad. SvRF är ryggradslösa ynkryggar som kliar den som de ser som starkast. Det syns tyvärr i det mesta de gör. Det är sorgligt att om man ska tävla eller ta ridlektioner på ridskola så måste man vara anslutet till det här morallösa förbundet, jag kan bara gratulera islandshästfolket som slipper dem. Det skulle behöva rensas ur totalt i toppen så att nytt folk som kan stå raklånga utan att ha ett kvastskaft nerkört under skjortan kunde få en chans att ta tag i katastrofen.
Och ja jag anser att SvRF visar sin syn på folk och folk inom massor av områden där det här med sanktionerandet av sexuella övergrepp bara är en liten del av det hela.
 
Har de inte redan någon form av idé om påföljd så känns det snarare som ett jävla nederlag efter så många år.

Detta kan jag mycket väl tänka mig är ett av problemen och anledningen till att det tar tid. Det kan mycket väl saknas riktlinjer för hur denna typ av ärenden ska hanteras… Ganska illa isf kan jag tycka.

Eller så hoppas de bara på att det ska bli bortglömt så de slipper ta tag i det 🤷‍♀️
 
Jag blir rosenrasande. Rosenrasande. Sparka varenda sittande på SvRF. Nu. Varför reser sig inte alla medlemmar och kräver mangrann avgång?
Därför att många medlemmar är bara med för att de måste för att få rida på sin ridskola och resten har inte en susning om hur man kommer åt toppmaffian. Inom klubben är det demokrati men högsta ledningen är vattentätt skuld från den lilla medlemmen visa flera nivåer så det kan mer eller mindre bete sig hur som helst
 
Detta kan jag mycket väl tänka mig är ett av problemen och anledningen till att det tar tid. Det kan mycket väl saknas riktlinjer för hur denna typ av ärenden ska hanteras… Ganska illa isf kan jag tycka.

Eller så hoppas de bara på att det ska bli bortglömt så de slipper ta tag i det 🤷‍♀️
Kan ju vara att man vill göra det lite mer vattentät så man slipper debacklet som följde efter affären med den förra tränaren man avkrediterade. Det kan väl vara bra om man slipper få alla indragna tränarlicenser resulterade i stämningar och mer advokatkostnader!
 
Kan ju vara att man vill göra det lite mer vattentät så man slipper debacklet som följde efter affären med den förra tränaren man avkrediterade. Det kan väl vara bra om man slipper få alla indragna tränarlicenser resulterade i stämningar och mer advokatkostnader!
Det kunde man ju önska men jag tvivlar iom att man glatt stänger av personer efter att ha blivit tipsade om vem som står bakom ett anonymt nick på Flashback. Hur kan de veta att de stänger av rätt person? Det måste väl vara mycket större osäkerhet där än vad gäller sagde tränare som själv beskrivit sitt skandalösa beteende i en förundersökning
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I en granskning gjord av Aftonbladet vittnar flera personer om att svensk elitryttare misshandlat hästar. Nu har Svenska...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det var efter att en träningsvideo publicerats där OS- och VM-ryttaren Cesar Parra vid upprepade gånger ses använda spöet i två separata...
Svar
3
· Visningar
604
Senast: Jerseyite
·
  • Artikel
Hästnyheter Hovrätten går på tingsrättens linje och friar den ryttare som varit åtalad för våldtäkt och sexuella övergrepp. Två personer i rätten...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det internationella ridsportförbundet vill stänga av en svensk ryttare i två år. Detta med bakgrund av sexuella trakasserier och...
Svar
3
· Visningar
2 014
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp