Bukefalos 28 år!

Ridsportförbundet utreder själva

Eftersom jag känner till vad som hänt, skrivit osv vill jag bara påpeka att det inte varit några anklagelser från Mys sida att de här namngivna männen har gjort något brottsligt. De har haft relationer med kvinnor och flickor i beroendeställning. Och det är klart det inte ser bra ut, även om männen i fråga är gifta nuförtiden och detta i vissa fall var väldigt länge sen. Men det är frågan om var gränsen dras för förtalsliknande.

Det intressanta är att om den ena av dessa män (han som blivit kontaktad av Mys fd kompis, en kvinna som han haft ett förhållande med tidigare i livet), om han bara hållit tyst, så är jag rätt säker på att detta hade runnit ut i sanden som det alltid gör. Nu blev det ju en grej och folk är nyfikna på vem han är som gjort något, samt vad det är.

Flashbacktråden fortsätter intressant nog att rensas regelbundet, det är rätt anmärkningsvärt tycker jag. Och utpekanden om olika riktningar som förekommer i vissa kommentarsfält rensas också.

Jag tror inte denne man eller förbundet hade räknat med att My skulle gå ut med detta offentligt. Jag är så glad att hon vågade göra det!
 
Eftersom jag känner till vad som hänt, skrivit osv vill jag bara påpeka att det inte varit några anklagelser från Mys sida att de här namngivna männen har gjort något brottsligt. De har haft relationer med kvinnor och flickor i beroendeställning. Och det är klart det inte ser bra ut, även om männen i fråga är gifta nuförtiden och detta i vissa fall var väldigt länge sen. Men det är frågan om var gränsen dras för förtalsliknande.

Det intressanta är att om den ena av dessa män (han som blivit kontaktad av Mys fd kompis, en kvinna som han haft ett förhållande med tidigare i livet), om han bara hållit tyst, så är jag rätt säker på att detta hade runnit ut i sanden som det alltid gör. Nu blev det ju en grej och folk är nyfikna på vem han är som gjort något, samt vad det är.

Flashbacktråden fortsätter intressant nog att rensas regelbundet, det är rätt anmärkningsvärt tycker jag. Och utpekanden om olika riktningar som förekommer i vissa kommentarsfält rensas också.

Jag fattar inte hur de kan få FLASHBACK att rensa en tråd... O_o
 
Jag fattar inte hur de kan få FLASHBACK att rensa en tråd... O_o
Fast vet vi det där med säkerhet ännu?
Nog för att hela rensningen av tråden är suspekt men hittills har jag inte hört/sett något annat än spekulationer.


Ang rensningen, den stora rensningen på ca 30 sidor skedde för ca 3 v sen. Inläggen som rök i morse var ca 15 st och var av ungefär samma kaliber av spekulationer/funderingar om rensningen som i denna tråd. De raderades med hänvisning till regeln att man inte får diskutera en moderators val att moderera... Jag hann skärmdumpa två inlägg i alla fall innan de försvann och hela hanteringen från Flashback's/moderatorns sida känns ännu sämre/suspekt.
 
Fast vet vi det där med säkerhet ännu?
Nog för att hela rensningen av tråden är suspekt men hittills har jag inte hört/sett något annat än spekulationer.


Ang rensningen, den stora rensningen på ca 30 sidor skedde för ca 3 v sen. Inläggen som rök i morse var ca 15 st och var av ungefär samma kaliber av spekulationer/funderingar om rensningen som i denna tråd. De raderades med hänvisning till regeln att man inte får diskutera en moderators val att moderera... Jag hann skärmdumpa två inlägg i alla fall innan de försvann och hela hanteringen från Flashback's/moderatorns sida känns ännu sämre/suspekt.
Det rensades redan i juli också, och vid två andra tillfällen... Så det är upprepade rensningar...
 
Jag har inte grottat alls i vad som är rensat men Flashback har typ två regler:
1. Inget OT är tillåtet
2. Ifrågasätt aldrig moderatorns beslut.

Tråden handlade om en person, alla andra som nämns är således OT.

F ö så ligger Flashbacks servrar utomlands och de lämnar inte ut ip-adresser.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag tror inte denne man eller förbundet hade räknat med att My skulle gå ut med detta offentligt. Jag är så glad att hon vågade göra det!

Nä förbundet hade nog LÄTT räknat med att få vara dressyrdomare och den ändå risk som finns att 1. få varning - eller- 2. bli avstängd eller -3.. det allra värsta : helt stopp för framtida domarutbildningar till högre nivå, faktiskt skulle täppa till truten på henne som det gör med nära , ja i princip, alla andra.

Men inte sitter väl någon i förbundet o kollar flashback? någon måste ha tipsat förbundet.
 
Men det är väl ändå inga 30 sidor som är borta?

Jag har haft tråden liggande som en flik och inte har 30 sidor försvunnit på ett bräde.
Nä jag fattar inte heller. Har också följt tråden hela tiden och det har löpande rensats inlägg som varit OT.
 
Nä förbundet hade nog LÄTT räknat med att få vara dressyrdomare och den ändå risk som finns att 1. få varning - eller- 2. bli avstängd eller -3.. det allra värsta : helt stopp för framtida domarutbildningar till högre nivå, faktiskt skulle täppa till truten på henne som det gör med nära , ja i princip, alla andra.

Men inte sitter väl någon i förbundet o kollar flashback? någon måste ha tipsat förbundet.
Ja förbundet blev tipsat. Annars hade de ju inte vetat vem som var bakom nicken heller.
 
Men inte sitter väl någon i förbundet o kollar flashback? någon måste ha tipsat förbundet.
Just i det här fallet är det antagligen som @MiniLi skriver - ett tips iom att alla nick är anonyma (som här) men annars tror jag nog att många fler än man tror håller koll iom att affären är en rätt stor skandal inom sporten.

Herregud, det sitter folk på allehanda myndigheter och har koll på Flashback eftersom det är där man kan hitta sanningar som inte skrivs ut någon annanstans.
 
Senast ändrad av en moderator:
Fast jag har läst ganska många brottstrådar som glidit in på närliggande brott än just det specifika brottet som tråden handlar om som har fått vara kvar, det är ju inget jätteovanligt ens på fb.
 
Fast jag har läst ganska många brottstrådar som glidit in på närliggande brott än just det specifika brottet som tråden handlar om som har fått vara kvar, det är ju inget jätteovanligt ens på fb.
Ja det jag sett på fb så får trådar dra iväg ganska rejält innan det rensas. Det är om ett sidospår blir huvudspår som jag sett att kvasten kommit fram och så har det inte sett ut i den här tråden när jag läst den
 
Alltså vad i hela helvete. Jag har ingen koll alls på Flashback men domaren har deltagit under alias? Som inte på något sätt kan kopplas till hennes riktiga namn? Då hade hon alltså kunnat säga till förbundet ”nej det är inte jag”. Så de har stängt av henne utan egentliga bevis förutom ett ”erkännande”? I 18 månader?! För att ha diskuterat kända fakta på internet? Ohoj förbundet, jag stod framför Bo Jenå i kaffekön på CDI Saugerties 2018 men lät inte honom gå före och presenterade mig inte för han pratade i telefon. Ni borde stänga av mig i minst sju år!

Jag har ingen häst nu pga covid och nackskada men tänker fråga min kompis om jag kan få låna hennes pensionerade fullblod för att rida ett typ lätt E program i hagen och delta i domarens onlinedressyr.
 
Ja förbundet blev tipsat. Annars hade de ju inte vetat vem som var bakom nicken heller.

I just det här fallet är det nog inte svårt att lista ut vem som var bakom nicket eftersom hon framträtt med eget namn i en annan tråd på Flashback som är väldigt enkel att hitta om man tittar på tidigare inlägg av användaren.

Inte för att det spelar så stor roll i sammanhanget. Det som skrevs var inte anmärkningsvärt illa tycker jag, framför allt inte när man tittar på det i relation till de verkliga problemen: gubbslemmen inom ridsporten som våldtar barn och utnyttjar unga tjejer i beroendeställning. Det är ju där fokus borde ligga. Och på något märkligt sätt slipper de alltid undan. Jag blir så ledsen.
 
I just det här fallet är det nog inte svårt att lista ut vem som var bakom nicket eftersom hon framträtt med eget namn i en annan tråd på Flashback som är väldigt enkel att hitta om man tittar på tidigare inlägg av användaren.

Inte för att det spelar så stor roll i sammanhanget. Det som skrevs var inte anmärkningsvärt illa tycker jag, framför allt inte när man tittar på det i relation till de verkliga problemen: gubbslemmen inom ridsporten som våldtar barn och utnyttjar unga tjejer i beroendeställning. Det är ju där fokus borde ligga. Och på något märkligt sätt slipper de alltid undan. Jag blir så ledsen.


Mmm, när pressen blir för stor att reagera alt. agera, då blir det genast "björn inträngd i hörna slår sig ut". T ex "Inte alla män". Allt för att flytta fokus.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I en granskning gjord av Aftonbladet vittnar flera personer om att svensk elitryttare misshandlat hästar. Nu har Svenska...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det var efter att en träningsvideo publicerats där OS- och VM-ryttaren Cesar Parra vid upprepade gånger ses använda spöet i två separata...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Jerseyite
·
  • Artikel
Hästnyheter Hovrätten går på tingsrättens linje och friar den ryttare som varit åtalad för våldtäkt och sexuella övergrepp. Två personer i rätten...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det internationella ridsportförbundet vill stänga av en svensk ryttare i två år. Detta med bakgrund av sexuella trakasserier och...
Svar
3
· Visningar
2 025
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp