Riksgaloppen 2013

Intractable

Trådstartare
Första februari kickade årets upplaga av Riksgaloppen igång! Kommer ni att köpa in er i något av stallen? Är det någon av hästarna som man har skäl att hoppas lite extra på?

För egen del var valet självklart; det är ju svårt att inte vara partisk med en av finingarna i hemmastallet :D
 
Sv: Riksgaloppen 2013

En andel inköpt. Blir nog två till. Har fortfarande inte bestämt vilka. Vet dock vilket stall jag inte kommer att köpa andel i och det pga bristande info. Ett blogginlägg på en månad räcker inte för mig.
 
Riksgaloppen 2013 hjälp

Jag är intresserad av att köpa mig en andel i en rikshäst men vet inte vilken jag ska välja... Det står mellan Vång och Mclaren då jag vill kunna hälsa på hästen, lämpligast skulle vara Mclaren då jag bor i Täby men Vångs häst är otrolig fin tycker jag!

Vill (såklart) köpa av den bästa ;)

Vill få en kul upplevelse också så vill inte hamna i ett otrevligt stall som inte vill ha riksägarna där.

Vad säger ni? Vilken häst är bäst och vilket stall är trevligast? :confused:
 
Sv: Riksgaloppen 2013 hjälp

Jag är intresserad av att köpa mig en andel i en rikshäst men vet inte vilken jag ska välja... Det står mellan Vång och Mclaren då jag vill kunna hälsa på hästen, lämpligast skulle vara Mclaren då jag bor i Täby men Vångs häst är otrolig fin tycker jag!

Vill (såklart) köpa av den bästa ;)

Vill få en kul upplevelse också så vill inte hamna i ett otrevligt stall som inte vill ha riksägarna där.

Vad säger ni? Vilken häst är bäst och vilket stall är trevligast? :confused:

Hej!

Jag måste (utan att hymla med att jag är partisk ;)) slå ett slag för Vång och fine Branson om du är ute efter att få prova på hästägandet i en öppen och välkomnande miljö. Gamla hästägare kan intyga att man alltid är välkommen på besök och en fika ute på gården, och dessutom kommer ju en del av hans arbete vara förlagt till huvudstadsbanan. Varför inte titta förbi på stall Cassiopejas öppna hus 16/2 och känn efter om det kan vara något för dig? :)
 
Sv: Riksgaloppen 2013

Kul med en tråd om Riks-galoppen!

Jag bestämde mig redan när 2013 års tränare lanserades att köpa i Stall Cassiopeja. När det nu finns en häst i Uppsala så får man ju slå till. Jag har dessutom varit i det stallet och tittat i somras och det verkar vara mycket öppen stämning och god hästhållning.

Tyvärr kan jag inte komma på lördag eftersom jag skall bort den helgen, men det blir säkert fler tillfällen.

Jag hade Riks-häst redan förra året (Afaal) men valde att inte gå vidare med det utan köpte istället en hundradel i en numera tvååring i Stall Malmborg (fattat det som att Supercassie jobbar där), något jag också är mycket nöjd med. Jag har visserligen inte tagit mig till stallet för att titta på hästen ännu (såg henne dock på auktionen), men det ÄR väldigt roligt med ständiga uppdateringar på Fejan och hemsida. Om man nu är intresserad av hästar, inte bara av spel så är det definitivt en sak att väga in när man köper andel, d v s hur utåtriktad tränaren verkar vara i sociala media. Säger naturligtvis inget om hur duktig tränare personen är (vare sig positivt eller negativt), men när man har häst "på avstånd" är det väldigt kul att kunna följa det dagliga arbetet.
 
Sv: Riksgaloppen 2013

Jag köpte en andel i Jessicas häst i julklapp till min bror, hans flickvän, dotter och exfru så vi kan träffas lite då och då...

Var där förra helgen och tittade på honom och fick jättegod soppa. Både Jessica och Padraigh är flitiga på FaceBook så det ska bli kul.:banana:
 
Sv: Riksgaloppen 2013

*kl*

Jag är inte alls mycket insatt i galoppsporten (mer än att jag känner till lite om de äldre svenska fullblodshingstarna som verkade i halvblodsaveln) men efter att ha läst lite här och på Riksgaloppens hemsida blev jag väldigt intresserad av att följa en häst för att se hur det går för den under en säsong. Om det blir några vinstpengar ser jag bara som en liten bonus.;)

Jag valde Stall Cassiopeja med hästen Branson efter att ha läst positivt om dem här, så nu är det bara att hålla tummarna! Synd bara att man inte bor i närheten av Uppsala så att man hade haft möjlighet att hälsa på, för det verkar vara ett trevligt ställe där han står.:)
 
Sv: Riksgaloppen 2013

Jag är inte alls mycket insatt i galoppsporten (mer än att jag känner till lite om de äldre svenska fullblodshingstarna som verkade i halvblodsaveln) men efter att ha läst lite här och på Riksgaloppens hemsida blev jag väldigt intresserad av att följa en häst för att se hur det går för den under en säsong. Om det blir några vinstpengar ser jag bara som en liten bonus.;)

Jag hade ungefär samma bakgrund som dig. Riksgaloppandet är jätteroligt! Dels följer man sin häst och dels tävlar man mot de andra stallen.


Kul! Hoppas att du kommer att trivas i vår värld. Vem vet, du kanske fastnar i träsket!:devil:

Det börjar med en riksgaloppare och slutar med andelsägande. Mycket beroendeframkallande :devil:
 
Sv: Riksgaloppen 2013

Klart som sjutton att man ska ha en andel i Riksgaloppen :)

Jag hade en på Täby 2012 och det blir Täby 2013.

Jag valde Stall Medea och ursnygge Senator Sam.

Med travet i blodet är detta en fantastisk väg in i galoppens värld. Hoppas att flera upptäcker att galopp ÄR kul.

Jag är även med i ambassadörstävlingen, precis som förra året. Jätteskoj att "övertala" folk att köpa andelar i Riksgaloppen.
 
Sv: Riksgaloppen 2013

Klart som sjutton att man ska ha en andel i Riksgaloppen :)

Kan inte annat än att hålla med!

Jag funderade länge på vilken, vilka av Riksgalopphästarna vi skulle köpa andel i... och det blev Stall Nike´s vackra Forray. Troligtvis blir det andelar i fler av hästarna med :p
 
Sv: Riksgaloppen 2013

Ja, Catharina Vång är jättetrevlig! :)

Blir det en ny andel blir det i hennes stall, annars har jag faktiskt inte varit jätteimponerad av riksgaloppen hittills tyvärr. Har haft andelar alla andra år men med kass uppdatering och en häst som knappt startat (otur kan ju alla ha, men ändå) så tvekar jag ändå i år. Poängen är ju att man ska kunna följa sin häst på avstånd och det har inte alla tränare lyckats förmedla tidigare tyvärr.
 
Sv: Riksgaloppen 2013

Jag har en andel i Branson, skulle vilja ha fler men hamnade mellan två jobb och då blir det ju som bekant väldigt tomt på kontot en tid. *mummel* Jag är skeptisk till om Riksgaloppen verkligen kan ge några pengar tillbaka med tanke på rådande prissummor i löpen och marknadspriset för försäljning av galopphästar, men med lite tur kanske man får tillbaka några kronor i alla fall.

Men det är inte därför som jag valde att bli delägare i år, utan för att det är ett sätt att stödja sporten och så är jag lite partisk för att jag har jobbat för Vång en period för några hundra år sen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 832
Senast: Migo
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 395
Senast: animalasia
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Bee
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
705
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp