Bukefalos 28 år!

Riktigt jävla arg är jag nu!

Sv: Riktigt jävla arg är jag nu!

Att skjuta smådjur/småvilt med klass 1 på nära håll snarare ökar risken för rikoschetter så det argumentet är helgalet. Däremot så tror jag inte att de flesta poliser är vana att avliva djur och alltså inte säkra på hur de ska göra det på bästa sättet och då är det bättre att avstå och vänta på de som kan.
 
Sv: Riktigt jävla arg är jag nu!

Det är ju väldigt konstigt att dom inte får lära sig det någon gång under utbildningen?

Jag menar, det lär vara en ganska vanlig utryckning för en småstadspolis...
 
Sv: Riktigt jävla arg är jag nu!

Jag tror inte alls att det är speciellt vanligt för vare sig storstads eller småstadspolis att de måste avliva djur. Varför skulle det vara det? Det är ju för sådant som kommunjägare finns!

Däremot kan jag hålla med om att det borde ingå i utbildningen att gå med en kommunjägare några gånger och avliva förvildade katter som blivit fällfångade så att de i af vet lite om hur det funkar.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först så VARNING att dethär kan bli triggande om mat och ät störningar och sånt. Men jag vill bara få ut saker. Men många här vet nog...
Svar
14
· Visningar
1 280
Senast: Ajaj
·
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 296
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 129
Senast: Sasse
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 187
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp