Bukefalos 28 år!

Rimboritten 2009

Sv: Rimboritten 2009

Anmälan utgår 6 juli, men det går fortfarande o anmäla sig på tdb...? E ja helt bakom flötet eller kan man fortfarande anmäla sig?
 
Sv: Rimboritten 2009

Enligt summan skulle ja betala samma som innan, alltså inte ett tillägg på 150 kr...därför ja undra
 
Sv: Rimboritten 2009

Jag tror att det kommer gå alldeles utmärkt!

Man är nog lite nojjig (jag var det iaf :crazy:) att häst och ryttare inte ska klara distansen men det låter farligare än det är. Dessutom är tiden alltid väl tilltagen i PP :D
 
Sv: Rimboritten 2009

Hej,

vet.grinden "mitt i grinden" fungerar enligt följande:
* du kommer till ankomst och får en ankomsttid, från denna tid skall du ha visat din häst inom 20 minuter. Dvs om du kommer till ankomst kl 12.00 så skall du ha visat din häst för pulsning och veterinär innan 12.20.
* du tar hästen till intiden för pulsning och säjer pulsning - du får då en ny tid = intid. Har hästen då puls som är lägre än 60 slag går du vidare till vet.besiktningen. Där tittar de på samma saker som i förbesiktningen. Om hästen har för hög puls (vet skall kolla!) har du ytterligare ett försök, allt inom de 20 min från ankomst. Överskrider du den tiden blir du utesluten pga överskriden tid.

Blir din häst godkänd i vet.besiktningen får du en uttid, räknad från intid + 30 minuter som är den obligatoriska pausen på Rimboritten.

Hoppas att jag har lyckats förklara hur det fungerar!
 
Sv: Rimboritten 2009

Hej,

vet.grinden "mitt i grinden" fungerar enligt följande:
* du kommer till ankomst och får en ankomsttid, från denna tid skall du ha visat din häst inom 20 minuter. Dvs om du kommer till ankomst kl 12.00 så skall du ha visat din häst för pulsning och veterinär innan 12.20.
* du tar hästen till intiden för pulsning och säjer pulsning - du får då en ny tid = intid. Har hästen då puls som är lägre än 60 slag går du vidare till vet.besiktningen. Där tittar de på samma saker som i förbesiktningen. Om hästen har för hög puls (vet skall kolla!) har du ytterligare ett försök, allt inom de 20 min från ankomst. Överskrider du den tiden blir du utesluten pga överskriden tid.

Blir din häst godkänd i vet.besiktningen får du en uttid, räknad från intid + 30 minuter som är den obligatoriska pausen på Rimboritten.

Hoppas att jag har lyckats förklara hur det fungerar!

Tack tack tack tack! :bow:
Är vår första CR, är lovligt nervös...

Så när jag säger pulsning stoppas min ridtid, som startar igen efter pausen om jag blir godkänd i vet.grinden. Rätt uppfattat?
 
Sv: Rimboritten 2009

Rätt uppfattat :d Tiden startar en halvtimme efter att du gått igenom veterinär besiktningen.
 
Sv: Rimboritten 2009

Jaha, då blev det ingen tävling då :( Jag kom ut till stallet igår och möttes av en halt häst med ett tjockt vänster framknä.. Det visade sig att det satt en litenliten kvist på insidan av knät så det blev ett klinikbesök. Det verkar inte vara några rester kvar inne i benet för svullnaden har gått ner och han verkar nu inte ha ont, men det känns bättra att vänta med tävlandet några veckor ändå. Så jag önskar alla tävlande lycka till och hoppas på att kunna komma som åskådare istället :D
 
Sv: Rimboritten 2009

Ja, vi har haft honom i snart tre år och jag har aldrig sett honom halt innan så det var verkligen otur att detta skulle hända tre dagar innan tävlingen..

När jag var nere idag så var svullnaden borta och han visade inga tecken på hälta men det känns ändå bättre att vänta några veckor.
 
Sv: Rimboritten 2009

Så, nu är det snart dags. Lite frågor så här i sista stund, från en total nybörjare, som inte har en aning om någonting:

Hästnummer: inte behöver man det till något? (Det borde räcka med startnumret som ryttaren har?)

Om man inte lyckats lura med sig någon medhjälpare, funkar det ändå? (Vi är två som rider ihop, så vi kan hjälpas åt att hålla hästar, etc.) Framför allt funderar jag på bangenomgången - om man inte lyckas schasa in hästarna i släpen efter besiktningen; räcker det om en av oss är där och lyssnar, och berättar allt för den andra? Vi rider PP20, så det känns hanterbart att ingen matar oss och vattnar hästarna längs vägen.

Är det något mer jag inte vet? :-)
 
Sv: Rimboritten 2009

Hej!
Man använder sig inte av hästnumret inom distansen utan hästen får startnumret målat på rumpan och själv har du en nummerlappsväst med startnumret på.

Det fungerar nog bra att någon annan lyssnar på bangenomgången och rapporterar till er i det här fallet. Prova på-banan är väldig enkel och det är inte så mycket speciellt att ta upp om denna.
Det kommer att finnas vatten utställt för alla ekipage vid Jälnsättra gård vid ungefär halva sträckan, så helt vattenlösa kommer ni inte att bli även om ni inte har groom med er. Det är inte ens säkert att hästarna vill ha vatten på en så pass kort sträcka så ni behöver nog inte alls oroa er.

Lycka till imorgon och hoppas ni får en trevlig ridtur!
 
Sv: Rimboritten 2009

50 km T
1. Caroline Franzén/Ganzir
2. Kristina Hinas/My Melody
3. Cecilia Hellesen-Hansen/Bomb Jack
4. Linnéa Modenius Södergren/Holliday King
5. Hasse Wallman/TS Minicat
6. Sophia Fisher/Super Extreme
7. Kristina Evensen/Bang the Toecap


80 km T
1. Madeleine Mathson/Eyd Confect
2. Terese Compier/Rebel Yell
3. Marie Eriksson/El Charmino
4. Rodrigue Bonnevie/Silver Dearest

DM Uppland
guld
Mia Lindgren/Obelix
silver
Olof Martinsson/Vient
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 594
Senast: nilie
·
Äldre För att inte gå in på detaljer och allmänt små prat och göra även den trådstart extremt lång så ställer jag rätt och slätt frågan: -...
Svar
6
· Visningar
1 788
Senast: Blueberry
·
Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 473
Senast: Bexzor
·
Övr. Hund Hoppas att jag finner svar här inne på bukefalos och att någon snäll hundmänniska kan hjälpa mig. Det är så att jag har tränat...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp