Jasminris och basmatiris blir perfekt i vår riskokare, inget som bränner fast eller bildar en kaka. Fullkornsris eller liknande däremot, där är det lite mer problem.
 
Jag tycker att riskokare är väldigt praktiska, men det blir mer ris som slängs om jag använder riskokare. Riset närmast väggarna är allt annat gott och fluffigt och vi slänger det, vilket är känns extra dumt då ris inte är särskilt klimatsmart.

För att minska svinnet tar jag bort risgrytan från kokaren så fort riset är klart.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
528
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 675
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 339
Senast: Calmiche
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp