Stämgaffel någon?

Hej ❤️
Det är bra. Bättre än förväntat.
Blev asbesviken på att jag inte fick den lägenhet jag var och kollade på för ett par dagar sedan men det kommer flera.
Jag bor fortfarande hos honom, men det känns ingen brådis att hitta något då jag gärna spar så många kronor som möjligt innan jag måste härifrån.
Skönt att höra att det är bra! Hoppas du kan skapa avstånd på ett säkert sätt trots att du bor kvar – och att du väljer att hitta en tillfällig lösning om det skulle förändras ❤️
 
Ja jag ser också röda flaggor. Samtidigt är det svårt att se färgen på flaggan när den blåser åt mitt håll.
Det är en väldigt snäll kille. Han skulle aldrig lägga ett finger på mig, det skulle jag svära på min mor, men jag undrar vad som grundar sig i hans defensiva utåtagerande. Jag har (om jag får tävla i Offerkofta) betydligt större erfarenhet av trauma och olyckliga livsöden med bla familj i missbruk, våld, skilsmässor följt av styvfarsor som varit verbalt misshandla de fyllehundar.
Han, har levt i en kärnfamilj med 2 syskon där alla 3 är mönsterbarn. Min sambo är yngst av de 3. Hans 2 äldre syskon är gudomligt snälla och har tagit emot mig fantastiskt - även hans föräldrar.
Givetvis är det ingen tävling men jag undrar så varför han agerar som han gör..
Vart kommer det ifrån? Jag har alltid trott att det är jag som fått honom att agera såhär, och haft dåligt samvete för det.
Han säger att han inte vanligtvis blir såhär arg på någon annan, än vad han blir med mig.
Det behöver faktiskt inte finnas ngn orsak alls. Personkemin stämmer inte er emellan. Med vissa människor är det så.
 
Jag tycker det är bedrövligt att förringa mannens beteende mot TS med ett lamt ”personkemin stämmer inte”.
Han är både manipulativ och aggressiv i sitt beteende emot TS.

Det är helt ok att du tycker mitt inlägg är bedrövligt i avseende om mina ord jag skrev. Jag är inte alls förvånad över att jag får den reaktionen..det är Buke o jag skrev ngt utanför normen...vad som anses vara rätt att skriva.
 
Det är helt ok att du tycker mitt inlägg är bedrövligt i avseende om mina ord jag skrev. Jag är inte alls förvånad över att jag får den reaktionen..det är Buke o jag skrev ngt utanför normen...vad som anses vara rätt att skriva.
Så du anser alltså att det är ok att uppträda aggressivt, anklaga, manipulera, köra gaslightning, silent treatment och offerkofta mot folk så fort personkemin inte stämmer?

Även om personkemin inte funkar öht så kan man uppträda respektfullt, resonera, diskutera, bemöta vänligt och sakligt.

Det TS partner gjort klassas som psykisk misshandel och det är aldrig ok. Inte i min värld iaf.

Det har inget med Buke att göra utan är ren empati och normalt hyffs.
 
Det är helt ok att du tycker mitt inlägg är bedrövligt i avseende om mina ord jag skrev. Jag är inte alls förvånad över att jag får den reaktionen..det är Buke o jag skrev ngt utanför normen...vad som anses vara rätt att skriva.
Nej det beror inte på att du skrev något utanför normen. Tyvärr är det normen att tycka som du gör och det är därför så enormt många far så väldigt illa för de tror att bara för att det är helt normalt så är det okej. Att du blir emotsagd beror på att glädjande nog har många bukefalister sett igenom det där och går utanför normen och säger som det är, det är ett riktigt vidrigt beteende och det har inget med personkemi att göra.
 
Beteende som TS sambo uppvisar har noll med kemi att göra. Det är en del av deras personlighet. Medvetet eller omedvetet.

Själv var jag den fjärde flickvännen i rad som fick utstå precis sånhär skit utav ett ex. Jag tror knappast att han hade ”fel kemi” till alla sina flickvänner.
Normaliseringen av sånt här beteende gjorde att det tog mig tre år att inse att jag faktiskt maniulerades och nöttes ner i något jag trodde var ”normala motsättningar” i ett förhållande.

Det är svinviktigt att upplysa alla kvinnor som kan tänkas läsa på Buke att det är aldrig ok med den här typen av beteende.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 084
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: tuaphua
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 184
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp