ROBIN Z ÄR DÖD

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj !! Tur att han har så många avkommor som kan föra blodet vidare. Iofs har han aldrig varit min favorit, men han har ju gjort sitt åt halvblodsaveln.
 
ÅH-NEJ! :eek:

Jag som har suttit och funderat på om jag skulle använda honom nästa år...för jag tänkte att han coolar nog snart...tänkte bäst att passa på innan. :crazy:

Visst det finns fryst...men det vet vi ju vad det kostar! :cry:
 
Det är bara en av de tre söner som godkänts som har kulorna kvar - och han finns i Italien. (Garibaldi)

Men det finns ju massor av ston och även lovande unghingstar som kan komma föra blodet vidare...
Dessutom är det ju ingen särskilt unik blodslinje som försvinner med honom, snarare tvärt om...
 
Har för mig att han hette Gatsby, var skimmel och togs ur avel ganska snart efter godkännandet...
Jo, det stämmer!
 
av en vetrinär,nej Flyinge har ej gått ut med detta än. Men ja har hört det från två olika håjj så det stämmer tyvärr
 
Vad har hänt? :confused: Inte för att det var någon av mina favoriter, men han har haft en väldigt stor betydelse för den svenska aveln.
 
Oj då! Men som sagt, hans blod är kraftig representerat (snudd på överrepresenterat) åtminstone bland ston, så det är väl egentligen ingen större förlust för svensk avel om man ser det som att han gjort sitt. I så fall tycker jag att det är tråkigare med unga hingstar som t ex drabbas av pungbråck och aldrig får chansen att påverka aveln.
 
DET ÄR FELAKTIGT ATT ROBIN ÄR DÖD,DET VAR EN VETRINÄR SOM FELAKTIGT PÅSTOD DETTA.HAR PRATAT MED FLYINGE O HAN LEVER!! :banana: :banana: :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Robin Z är en av de mest betydelsefulla hingstarna för svensk hoppavel i modern tid. Han föddes i Belgien 1983 och kom till Sverige...
Svar
1
· Visningar
365
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Hästnyheter Två hästar dödades i en vargattack i Norrtälje på onsdagseftermiddagen. Nu rekommenderar länsstyrelsen alla djurägare i området att...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den fantastiska hingsten Robin Z dog 2008 och i dagarna föddes den allra sista avkomman. Ett fint litet stoföl som fått namnet Long Last...
Svar
5
· Visningar
925
Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 946
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp