Bukefalos 28 år!

Robotdammsugare

vilse

Trådstartare
Vet att det det har funnits trådar om detta innan, så nu vill jag höra vad alla tycker.
Gör de ett bra jobb?
STÄDAR de rent så man slipper dammsuga själv, eller blir det att man får dammsuga själv ibland med? (gör mig iofs inget, bara det blir mer sällan än innan ;))
Vilket märkte rekommenderar ni?
Modell?
 
Sv: Robotdammsugare

min kompis har en som är rund och den damsugar fintfint MEN han måste själv damsuga i hörnen och längs listorna längst in mot vägen eller vad man ska säga
 
Sv: Robotdammsugare

Vi har en iRobot Roomba och med tre katter och två hundar har den redan tjänat in sin inköpskostnad. :)
Våran tar bra längs lister men har det lite svårare i hörnen. Dock behöver vi bara komplementstäda någon gång i veckan om roomban går annars. Jätteskönt!
 
Sv: Robotdammsugare

Jag har också en IRobot Roomba. Är helnöjd.
Syrran o en kusin har också.
Visst använder jag min vanliga dammsugare också men inte för att städa efter min Robbie. Han är fenomenal på att göra hallmattan ren från tex små halmstrån som man annars får ta loss för hand o mata den vanliga dammsugaren med.
Tjockare mattor är lite mer problem.
Små trösklar tar han sig över men det är bättre att ta ett rum i taget.
// Linda
 
Sv: Robotdammsugare

Små trösklar tar den sig över, mattkanter är inga problem och den känner t.o.m. själv om den är på väg över kanten till trappan. Fastnar den så backar den bara. När den behöver laddas så åker den själv till laddningstationen och det finns små dosor man får med och sätter upp som en osynlig linje dit maskinen inte får gå.

Hittar den en fläck där det är mycket smuts så börjar den cirkulera där och piper "dirty spot, beep beep, dirty spot!". :D
 
Sv: Robotdammsugare

Hittar den en fläck där det är mycket smuts så börjar den cirkulera där och piper "dirty spot, beep beep, dirty spot!". :D

:rofl:

Låser man in den på natten eller åtminstone tar ut batteriet så den inte får fnatt mitt i natten, skulle ju skrämma slag på mig :eek:

Tekniknörd som man är och utan möjlighet att ha hund så kanske man skulle skaffa sig en sån där liten sak :angel::D
 
Sv: Robotdammsugare

Vet att det det har funnits trådar om detta innan, så nu vill jag höra vad alla tycker.
Gör de ett bra jobb?
STÄDAR de rent så man slipper dammsuga själv, eller blir det att man får dammsuga själv ibland med? (gör mig iofs inget, bara det blir mer sällan än innan ;))
Vilket märkte rekommenderar ni?
Modell?

Här finns en Roomba (och en Scooba - som torkar golv). Det är sambons inköp och tamejf-n den bästa prylen han köpt överlag!! :D

De kan inte städa längst inne i hörn av naturliga skäl. De klarar inte mattfransar (men tjockare mattor utan frans går bra) och det är ju vettigt att ha ganska "fria golv" för att slippa städa undan så mycket när den ska köra.

Här brukar vi sopa fram lite i hörn, under för låga möbler mm innan maskinen kör igång.

Jag är helnöjd! Den som torkar, Scooban är jag dock inte så imponerad av; den har svårt med lister/trösklar och tar sån tid på sig tycker jag. Torkar hellre golven själv; det är enklare.
 
Sv: Robotdammsugare

När jag hör om dessa prylar så ser jag följande bild framför mig:

*Ett grått lurvigt streck som försvinner med blixtens hastighet till närmsta höga punkt.
*Ett gulvitt lurvigt fenomen som ligger i bakhåll för prylen, men hela tiden med reträttvägen öppen till det gråa streckets höga punkt.
*Ett stort skäggigt monster som först kommer att skälla som en galning och sedan gå in för att döda prylen och förmodligen kommer att lyckas med det senare ...
 
Sv: Robotdammsugare

Kl

Jag har hört att det kan bli intressant med en robotdammsugare och en hund som är dålig i magen i samma rum :crazy:

Tycker annars det verkar vara kanon om man har ett hus där det passar.
 
Sv: Robotdammsugare

Min syster har en robotdammsugare. Katterna avskyr den men den tjocka mattan vid soffan har aldrig varit renare. Dock var deras son inte mycket mer än ett halvår när han utvecklade en enorm kärlek till denna tingest. Lämnades han obevakad i samma rum som roboten kröp han genast in till den under bokhyllan och tryckte på den fantastiska lysande knappen. Med ett pip startade roboten och sedan var lillpojken sysselsatt med att krypa efter den i timmar. Ramaskri om man försökte dela på de lyckliga tu dock.
 
Sv: Robotdammsugare

KL

Verkar vara positiva besked... :D
Blir säkert en sådan inom snar framtid då. :D
 
Sv: Robotdammsugare

När jag hör om dessa prylar så ser jag följande bild framför mig:

*Ett grått lurvigt streck som försvinner med blixtens hastighet till närmsta höga punkt.
*Ett gulvitt lurvigt fenomen som ligger i bakhåll för prylen, men hela tiden med reträttvägen öppen till det gråa streckets höga punkt.
*Ett stort skäggigt monster som först kommer att skälla som en galning och sedan gå in för att döda prylen och förmodligen kommer att lyckas med det senare ...

Nu har jag inte en riktig, utan något som heter RoboMop, en pryl som man sätter en uppladdad kula i o fäster en grejs aom tar upp allt damm etc under.
Var spännande att starta den när jag hade två BCs, båda parkerade sig i sängen o följde tingesten med största intresse.

:rofl:
 
Sv: Robotdammsugare

Mina två unghundar skulle nog försöka leka med den. Gammelgubben skulle parkera nosen över den och följa den maniskt runt i rummet, konstant dräglande...

Men jag vill ha en, hatar att dammsuga!
 
Sv: Robotdammsugare

Ni som har en iRobot Roomba, vad har ni för modellnr?
534 är den jag funderar på, vad tror ni om det?
(140 kvm, två våningar, ev en katt längre fram)
 
Sv: Robotdammsugare

Min syster har en robotdammsugare. Katterna avskyr den men den tjocka mattan vid soffan har aldrig varit renare. Dock var deras son inte mycket mer än ett halvår när han utvecklade en enorm kärlek till denna tingest. Lämnades han obevakad i samma rum som roboten kröp han genast in till den under bokhyllan och tryckte på den fantastiska lysande knappen. Med ett pip startade roboten och sedan var lillpojken sysselsatt med att krypa efter den i timmar. Ramaskri om man försökte dela på de lyckliga tu dock.

Underbart! :love:

Har själv haft en Electrolux Trilobite som jag var väldigt nöjd med när den väl fungerade. Tyvärr fick vi ett riktigt måndagsexemplar som var på lagning oftare än vad den var hemma och gjorde sitt jobb. För varje gång den kom tillbaka hade något annat fel uppkommit. Till slut fattade Elektrolux att de inte kunde fixa den och jag fick alla pengar tillbaka.

Som andra har skrivit så är det lite si och så med hörn, längs väggarna samt under soffor, men å andra sidan samlas inte så mycket damm där när den gör rent resten av golvet ca varannan dag. Det var så ofta den fick jobba och då behövde jag bara dammsuga noga med vanliga dammsugaren en gång i månaden ungefär.

Jag funderar starkt på att köpa en ny robot, men då blir det nog en Romba. Har sett att de nu har en "pet"variant som skulle passa bra här bland alla katthår. När jag köpte min för ca 3 år sen valde jag bort Romban eftersom den hade borstar under där håren bara fastnar. Elektroluxen var bättre på det viset med plastflärpar istället där inget fastnar.
 
Sv: Robotdammsugare

Jag har också en IRobot Roomba. Är helnöjd.
Syrran o en kusin har också.
Visst använder jag min vanliga dammsugare också men inte för att städa efter min Robbie. Han är fenomenal på att göra hallmattan ren från tex små halmstrån som man annars får ta loss för hand o mata den vanliga dammsugaren med.
Tjockare mattor är lite mer problem.
Små trösklar tar han sig över men det är bättre att ta ett rum i taget.
// Linda

Vad kostar en sådan?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon mer här som har haft eller har det? https://www.1177.se/Dalarna/sjukdomar--besvar/konsorgan/besvar-vid-sex/vaginism/ Hur...
Svar
3
· Visningar
615
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 202
Senast: Jeps
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
327
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 787
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp