Bukefalos 28 år!

Robotdammsugare

Sv: Robotdammsugare

Kl

Dum tråd, triggar investeringsnerven :D:D

Har satt maken i efterforkningsarbete.

Med småbarn i huset blir det en hel del gojs på golvet, hur tycker ni att era robotar funkar på matrester?
 
Sv: Robotdammsugare

Är det någon som har trasmattor och robotdammsugare? Fungerar de ihop ? Är sugen på en romba ;)
 
Sv: Robotdammsugare

Har inga trasmattor, men skulle tänka mig att Roomba kan ha lite svårt för fransarna. Tänker på att den inte är speciellt förtjust i sladdar och trasslar gärna in sig i dessa...
 
Sv: Robotdammsugare

Jag är kär och lite smått lyrisk:love (hoppas att det får fortsätta så ;) )

Köpte en Neato i lördags och den har mer än väl motsvarat mina förväntningar. Vi har en tjock ryamatteliknande matta i vardagsrummet, dock är trådarna betydligt tunnare, men däremot lite längre, denna mattan har inte varit några prolem. Vår låga containentalsäng tar den sig under och sanden efter sonens skoavtag var inga problem.
 
KL
Gammal tråd som jag väcker till liv här, men tänkte att ni hästfolk gärna också är hundfolk och därmed högst troligen periodvis har en del hundhår i huset...

Hur har era Roombor klarat dessa hundhår?

Försöker klura ut om det finns en PET-serie för Roomba 600, men när jag googlar så är det mest 500-serien som avses. Kan det vara så att modellerna från 600 och uppåt har samma storlek på behållarna?

Vi har en Roomba redan, en vit 530 som vi köpte för 700 kr på Tradera för en månad sedan. Nu har Freddy råkat ut för ett fel som verkar vara vanligt i 500-serien (error 5) och jag undrar om vi kommer får liv i honom igen. Eftersom vi har älskat varje steg han tagit och absolut inte vill börja dammsuga manuellt igen så håller vi redan på att kolla efter en ny Roomba. Vill då som sagt gärna ha nån som klarar hundhår bra då vi har tre stora hundar. Freddy hann aldrig testat detta då de inte har börjat fälla ännu.
 
Vad är det för fel? Kan inte koderna.

Har en Roomba Pet, 6 år gammal.
Den stod ett tag eftersom den hojtade om rengöring och sambon tyckte sig ha rengjort ALLT på den men den var ändå inte nöjd.
Tills jag gick igenom den och hittade ett ställe till att rengöra. Nu går den så bra igen.
 
Vad är det för fel? Kan inte koderna.

Har en Roomba Pet, 6 år gammal.
Den stod ett tag eftersom den hojtade om rengöring och sambon tyckte sig ha rengjort ALLT på den men den var ändå inte nöjd.
Tills jag gick igenom den och hittade ett ställe till att rengöra. Nu går den så bra igen.

Vad var det för ställe?

Felet med vår är att den plötsligt inte går att starta och vid ngt tillfälle lyckades den signalera Error 5, vilket har med laddningen att göra. Batteriet är nytt - eller rättare sagt, det har nog legat i några år i väntan på att bli gå i tjänst, men det var iaf oanvänt och vi laddade det enligt instruktionsboken och sedan har Freddy jobbat perfekt fram tills nu.

Har tagit loss batteriet och kollat så att inget stör för sluten krets och den har laddat iaf 20h i streck utan att vilja gå igång. Såg en YT-film med en som rekommenderar att den efter nollställning ska laddas ostört i 72 timmar vilket den gör nu. Risken är dock överhängande att vi inte klarar av att vänta på detta utan att vi beställer en ny... Vaknar Freddy till liv så kan ju han jobba på ovanvåningen i fortsättningen.
 
Ja jag läste längre bak i tråden att er dukat under av hundhår, trots PET-modell och allt. Fick ni fart på den igen? Om så hur undviker ni att problemet uppstår igen?

Nix, den fick gå i pension efter att vi återupplivat den två gånger. Köpte dock en vanlig, och den lever fortfarande men den kräver en del särmontering för sanering av hundhår i motorn.
 
Puttar upp den här tråden och undrar om någon har erfarenhet av Roombas lite nyare modeller?
Jag börjar tröttna på att lägga tid på underhåll (alltså ta bort hår som trasslar in sig i borstarna) och funderar på att byta ut nuvarande modell mot en 800-serie eller uppåt.
Googlat fram att 866 ska vara en prisvärd modell - någon som har testat den?

Min roomba funkar annars jättebra efter ganska många år så enda anledningen till att byta är just om man kan minska underhållsbehovet drastiskt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon mer här som har haft eller har det? https://www.1177.se/Dalarna/sjukdomar--besvar/konsorgan/besvar-vid-sex/vaginism/ Hur...
Svar
3
· Visningar
600
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 164
Senast: Jeps
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
314
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 543
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp