Roeckl Vesta storlekar?

G

glittertuss

Har tänkt beställa Roeckl handskar över nätet. Har dock ingen som helst aaaning om vilken storlek jag ska ha? Storlekarna är ju angivna i 6,5-9.

Har små och "nätta" händer. Storlek XS-S i normala fall. Vilken storlek bör jag köpa?
 
Ingen som åtminstonde vet om det är små eller stora storlekar? :confused:
 
jag har sona och jag har 71/2 på mina jag.. jag har små händer xs-s på andra storlekar
 
Jag tror jag har sådana, i stl. 7½, men jag är inte säker på om det är 7½? Är nog 8½ då.. För jag har nämligen oftast
L annars, möjligen M någon gång kanske..
 
Men om man räknar på att:

6,5: XS
7: S
7,5: M
8: L
8,5: XL
9: XXL


Eller:

6,5: XXS
7: XS
7,5: S
8: M
8,5: L
9: XL

Annars är det så att jag har 7,5 och de är stora i storlekarna.. har nämligen för mig att jag testade 7,5 och 8. Ville egentligen ha svarta, men de var stl. 8 på de så de var ngt stora, och i stället blev det 7,5 och bruna.


Men ja vet inte, känns bara som om det blir mer förvirrat..
 
Okej, det låter ju vettigt!

Köper nog strl. 7 då. Är det Small så bör de ju passa. Synd bara att jag inte har tålamod att vänta till Scandinavium. Då kan jag ju pröva dem... :crazy:
 
Okej. :) Jag köpte mina på granngården i Örebro.

Vilken färg ska du ha på dina då?


Jag hittade inte mina i går.. :eek: :crazy: kommer bli galen om jag inte hittar dom.. dels för att de kostade 358:-, men även för att de var så himla bra! Har jämt dom på mig
i stallet.. vid mockning, ridning, när jag leder hästar osv..

Om det är syrran som har tagit dom ska hon få.. :mad:
Hon snor jämt hästgrejer från mig ju.. Snodde ett par vita MH vantar som kostade runt 200:- en annan gång..
 
Jag har såna i storlek 7,5 och jag brukar ha medium på mina handskar annars. Tror nog att 7 kan vara lite stort för dig om du brukar ha x-small eller small...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 806
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 714
Senast: anna_panna
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 028
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 873
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp