Bukefalos 28 år!

Rolig brodyr!

Sv: Rolig brodyr!

Kom på fler saker man kan skriva, vad tycker ni?
(ska beställa ett broderat schabrak senast imorron och vet inte vad jag ska skriva)

"Glöm ej handbromsen i"

"Jag kan hoppa
- när jag vill!"

"Pigg i skogen"

"BLIXTSNABB
i skogen..."

"Mattes Milton"

Kom igen nu allihopa, bomba denna roliga tråd! :banana:
 
Sv: Rolig brodyr!

Jag funderar seriöst på att brodera 'Röda Räcern' på ett schbrak till fblherrn. Han har en radda smeknamn, Rara Röda, Röda Faran och så som sagt Röda Räcern (uttalat svenskt, därav ä-et)..

:devil:
 
Sv: Rolig brodyr!

Haha, va roligt :D Synd att inte min är en röd räcer... För schabraket ska broderas i rött för det har rött kantband/passpoal. Skulle vara roligt om själva broderiet passade ihop med den röda färgen :idea:
 
Sv: Rolig brodyr!

Om jag ska va ärlig så borde jag kanske brodera "FJANT" men det känns inte så schysst :p Vill ändå kunna ha schabraket på tävling :)
 
Sv: Rolig brodyr!

Till min "svarta fara" har jag funderat på att göra ett täcke/schabrak med texten "Drakpånni" eller "Skräckis" och på andra sidan en svart drake :angel: :D
 
Sv: Rolig brodyr!

Jag glömde ju. Jag SKA broder 'Liemannen' på ett schbrak till ponnyn sen när han är stor pojke (han är bara två än).

Han kallas nämligen det ;) Inte alls för han har några likheter med Liemannen eg, men han kallas Lillen (heter eg Joelsbo Colgate, jag fick de flesta att SLUTA kalla honom Tandkrämen dock..) och ibland blir det Lilleman och Lillemannen. DÅ det är en TUFF ponny skämtade jag om att han beslutat sig att byta namn, och ville heta Li(ll)emannen. Och då blev det såklart att man kallade honom just Liemannen ;)
 
Sv: Rolig brodyr!

Liemannen :eek: Nu blir jag rädd :cry: Nämen värsta kul namn!

Min heter eg Skylord men jag säger bara Lorden men nå små tjejer i stallet kallar honom för Lorre ibland :p inte vackert men har iaf fått dom att inte säga Lordi nu :crazy:

Man skulle kunna brodera typ "Matvrak" på en hungrig häst ;)

Eller "Ridbar?" vore rätt kul
 
Senast ändrad:
Sv: Rolig brodyr!

Jag tänkte först gravera in "Pappa Betalar" på min sadel :angel:
Men det fick jag inte för honom, så det blev hästens namn istället :D
 
Sv: Rolig brodyr!

*KL*
Det här fastnade hos mig. En och samma familj...
Mammans jacka: "Mammas sponsor- och taxitjänst"
Dotterns överdragsbyxor: "Hoppryttare"
Ponnyns täcke: "Jag går när JAG vill!"
I kombination med varandra var de stormkul :D
 
Sv: Rolig brodyr!

Min pappa köpte en splitterny transport till mig.
Jag älskar min pappa :love:
Hans enda krav var att det ska stå "Pappa betalt" på den, jag håller på att fixa det nu.
 
Sv: Rolig brodyr!

Haha, min moster mumlade ngt om att hon tyckte det skulle stå 'Moster rockar fett' på min säkerhetsväst på fälttävlanskursen nu. Det är hon som sponsrat den.. Min moster är i allra högsta grad medelålders och jag trodde inte ens hon kunde sådana uttryck ;)
 
Sv: Rolig brodyr!

"Porslinshäst" det skulle innebära att det var hel legitimt att packa in skrot i skydd. Nu är han förvisso en klant utan gränser så det gör jag ju :o
 
Sv: Rolig brodyr!

Till ett sto som har attityd skulle man kunna skriva "tuff brud i lyxförpackning". Min finnhäst jag hade tidigare kalla jag i bland det...

"sparkas bak, bits fram och obekväm på mitten" passa till en envis ponny.

Vad kan man ha för "slogan" till en nervöst/osäkert sto? Det är ett varmblod.
 
Sv: Rolig brodyr!

Ingen dekal, en hård plastskylt. Hittade den på tradera, är imp från USA. Men helt klockren. Annars kan man ju beställa egendesignade dekaler från t ex dekaltext. Jag skulle eg ha en 'fortsättning'..

Go Broke - buy a horse
Get bankrupcy - buy two!

;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp