Bukefalos 28 år!

Rolig brodyr!

Sv: Rolig brodyr!

kl
jag är inte så mkt för sånt... men pappa betalar är ju lite roligt.
men om man ska ha nåt så bör det vara kort och något som alla fattar. annars är det ju inte roligt. :p typ moody mare.

själv skulle jag ville ha en figur, typ en dressyrhäst i piaff eller en pegasus på mina schabrak. :love
 
Sv: Rolig brodyr!

Jag funderar seriöst på att brodera 'Röda Räcern' på ett schbrak till fblherrn. Han har en radda smeknamn, Rara Röda, Röda Faran och så som sagt Röda Räcern (uttalat svenskt, därav ä-et)..

:devil:

Men om det nu uttalas svenskt så ska du väl stava lika 'fult' också
:p

Dvs med 's', "röda räsern" alltså! :banana:
 
Sv: Rolig brodyr!

Min kompis har Bara lilla jag broderat på sitt schabrak.
Så sött. :D
 
Sv: Rolig brodyr!

Varför inte skriva
"miljövänlig" :D

För att mina hästar inte är det? ;) Fast 'miljöfordon' vore ju nästan lite kul, med tanke på miljöbilar etc.

Fast börjar man titta på det, så 'normalhästen' är en miljöbov. Dels skapar de obalans om/när fodret tas från ett fält och gödseln sprids på ett annat. Dessutom innebär både foder och strö ofta motortransporter. Det åks för att köpas kraftfoder. Hovslagare åker runt/hästar åker till hovslagare. Det åks på träningar och tävlingar och till veterinärer. Med släp bakpå = högre bränsleförbruk. Ofta kör hästfolk bil modell större med.

För att inte tala om all utrustning som hästägare köper, som sällan är svensktillverkad - än mer transporter.
 
Sv: Rolig brodyr!

Själv har jag funderat på att någonstans på min 22-åriga galenpannas utrustning skriva "Galen pensionär" eller ngt liknande :banana:
 
Sv: Rolig brodyr!

För att driva lite med min ena häst och hennes sjujävla humör så skulle jag vilja ha ett schabrak, fleecetäcke eller liknande som det stod "hemskur hestur" på,

bara för att en känd islandstränare sa det på halvskämt om hennes halvbror som bara har hälften av hennes temperament...
Skulle vara så fult! :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp