Bukefalos 28 år!

Roliga saker som barn säger

När jag stod och hängde tvätt för ett par veckor sen kom 3-åringen och var väldigt bestämd på att jag skulle följa med honom. Han drog in mig i tv-rummet och sa till mig att ligga ner på soffan. Sen hämtade han en filt och stoppade om mig. Han sa "prinsessor ska inte hänga tvätt" och gick därifrån😂
 
Haha dottern har badat och jag sjöng på jullåtar när jag hjälpte henne med håret efter. Började sjunga på "Jag såg mamma kyssa tomten jag", dottern hade bara stått tyst och lyssnat innan men så fort jag började sjunga på den så utbrast hon "Ja NU snackar vi!" 🤣🤣🤣🤣🤣
 
Tvååringen har nyligen lärt sig vad hon heter (att säga det alltså) och börjar testa lite jag/du och att prata om sig själv. Hon har också ägnat kvällen åt att skrika så till den milda grad att jag tillslut utbrast "men vad ÄR du för en mistlur?!" Hon klappade sig glatt på bröstet och svarade "E****!" 😁
 
Min yngsta tappade en tung vikt på sina tår, och dagen efter skickade jag en bild på de något blå tårna till hennes pappa. Några dagar senare hängde barnen med farmor, som i sin tur fått bilden skickad till sig av pappan.
4åringen: Mamma skickade till pappa och pappa skickade till dig farmor. Det var ett jävla skickande! 😳😂
 
Överhörde på skolan.
Elev i 7 an
- Shit! Vi har bad på onsdag!
Klasskompisen med målbrottsröst
- Åh nej! Jag som inte kan ha mina skridskor!

De lät ruskigt roligt, även om det var logiskt. Barnen åker 9 mil till tätorten och där de både badar och besöker ishallen samma dag. Även studiebesök, och bibliotek läggs in då.

* Jenny *
 
När jag var ca 4-5 år hade en kompis till mig fått två yngre tvillingsystrar och var väldigt fixerad vid hur barnen kom ut från magen och hur barnen matades. Hon tvingade alla andra kompisarna, mig inkluderad, att leka förlossning och bebisar hela dagarna. Förlossningen bestod av att ligga på hennes mage under tröjan och krypa ut vid benen. Eftersom jag var liten till växten av alla fick jag alltid vara den som förlöstes och behövde matas. Jag tyckte det var obehagligt och blev i princip alltid tvingad :(

Följande konversation utspelades mellan mig och mamma:
Jag: Amanda vet hur barn föds och säger att hon inte behöver skaffa egna barn för hon vet redan hur det går till.
Mamma: Det är nog inte riktigt därför man skaffar barn.
Jag: Vi leker det varje dag på förskolan och det är inte roligt. Jag vill nog heller inte ha barn

Mamma blev lite fundersam över vad jag menade och jag fick berätta vad vi gjorde varje dag på förskolan. När jag berättade för mamma ringde hon ett samtal och sa att vi inte fick leka det något mer. Tack och lov slapp jag leka den här leken igen efter det här.

En lite roligare historia:
Jobbade när Ingvar Kamprad dog och det var en del prat om honom på radio och TV.

Barn: Vet du vem Ingvar Kamprad var?
Jag: Nä, berätta
Barn: Det var han som upptäckte Ikea :D
 
Sonen vaknade som vanligt mitt i natten och tyckte att det var dags för morgon.
Jag: ”Sov nu, klockan är fyra på natten!”
Han: ”Fyra på morgonen. Jag vill inte sova.”
Jag: ”Men JAG vill sova, mamma är trött!”
Han: ”Mamma det är okej, du kan sova på jobbet!”

Jag tror eventuellt av både mina elever och min chef skulle vara av en lite annan åsikt där men… 😅😂
 
Mina treåringar berättade att deras fröken sagt fel och sagt till H att han skulle gå ner från tallriken när hon menade bordet. Det tyckte de var väldigt roligt och H sa att om han satt på tallriken kunde kanske en krokodil komma och äta upp honom, varpå hans bror vet på råd och säger ”då säger Harry STOPP MIN KROPP!” 😅
 
När jag var ca 4-5 år hade en kompis till mig fått två yngre tvillingsystrar och var väldigt fixerad vid hur barnen kom ut från magen och hur barnen matades. Hon tvingade alla andra kompisarna, mig inkluderad, att leka förlossning och bebisar hela dagarna. Förlossningen bestod av att ligga på hennes mage under tröjan och krypa ut vid benen. Eftersom jag var liten till växten av alla fick jag alltid vara den som förlöstes och behövde matas. Jag tyckte det var obehagligt och blev i princip alltid tvingad :(

Följande konversation utspelades mellan mig och mamma:
Jag: Amanda vet hur barn föds och säger att hon inte behöver skaffa egna barn för hon vet redan hur det går till.
Mamma: Det är nog inte riktigt därför man skaffar barn.
Jag: Vi leker det varje dag på förskolan och det är inte roligt. Jag vill nog heller inte ha barn

Mamma blev lite fundersam över vad jag menade och jag fick berätta vad vi gjorde varje dag på förskolan. När jag berättade för mamma ringde hon ett samtal och sa att vi inte fick leka det något mer. Tack och lov slapp jag leka den här leken igen efter det här.

En lite roligare historia:
Jobbade när Ingvar Kamprad dog och det var en del prat om honom på radio och TV.

Barn: Vet du vem Ingvar Kamprad var?
Jag: Nä, berätta
Barn: Det var han som upptäckte Ikea :D
Nu var det inget barn, men men :D
Jag bodde i Italien, jag och sambon var på middag hos ett par av hans vänner, vi hade jättetrevligt, tjejen i paret är väldigt extrovert och lite av en Besserwisser.
Vi kommer in på samtal om Ikea, varpå hon kallar praten Signor Ikea, dvs Herr Ikea. Jag försöker förklara att Ikea är en typ av förkortning av hand namn men hon gav sig inte… Även hennes sambo försökte få henne att förstå att jag borde ha rätt eftersom jag är från Sverige, men hon gav sig inte. Jag hade kom inte på hans namn och fick ringa till mamma i Sverige för namnet Ingvar Kamprad men vete 17 om det gick fram iaf :D
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
667
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 540
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 130
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 906
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp