Roliga saker som barn säger

Trots dålig natt hade vi en smidig morgon och en väldigt bra lämning på förskolan.

Lillebror 2 år har hittat på ett eget skämt som han gärna drar 10 gånger på raken. Det går ut på att han säger ”Tåta” och så ska man svara ”Tårta?” så säger han NAEJ 😂
Låter som ett typiskt tvååringsskämt :love: Min tvåårings favoritbus just nu är att ”lura” upp en ur ens stol genom att ta en i handen och säga ”kom!” Då ska man fråga ”jasså, vad ska vi göra då?” ”Nam nam!” svarar hon glatt och leder en till köket, fnittrandes. ”Jaha, ska vi äta något gott?” ska man fråga då. ”Mm!” Sedan, i jämn med kylskåpet ungefär, så släpper hon och KUTAR iväg och sätter sig på platsen där man själv satt. Asgarvandes, samtidigt som man säger ”vaaa, nääää, vad gööör du, tar du min plaaats!?”

SÅN humor enligt denna tvååring. Sån list. Vi blir ju lika grundlurade varje gång…:laugh:
 
Vad tänkte hen göra där? Leka på lekplatser? 😅


Nu har jag iofs inte koll på varken smithsonians naturhistoriska museum eller tillgången på dinosaurieskelett på närmre håll, men låter spontant som det ändå är nåt som det inte finns så stor tillgång till hemma och därmed värt att resa för. Men man kan ju kanske tänka sig att kombinera det med nåt mer… kanske finns där roliga lekplatser? :angel:
Träffa Lollo & Bernie.. storasyster sa visst att hon träffat dom där, två gånger tillochmed!
Lillebror har nackdelen att 1. Vara ett covidbarn 2. Efter covid kom inflationen. 😂 så han har bestämt att vi ska dit nu.. annars är jag tydligen en bajskorv.
 
4-åringen var på utflykt med sin far och farfar för ett par veckor sedan. Hans farfar hade frågat vad han gjort för roligt på sistone, och fick svaret: kört skit och lyssnat på sabaton!

(Han är ofta med min morbror som är bonde och senast de var ute och körde gödsel hade han önskat sabaton i högtalarna, och headbangat i takt😂)
 
”Mamma vet du vad jag önskar mig. En nyckelpigedräkt som har vingar och kan flyga och är magisk.

Om tomten ger mig något annat är det okej.”
Det här fick mig att tänka på en konversation när jag var liten. Mitt äldre syskon kommer med papper och penna för att skriva önskelistor och frågar vad jag önskar mig i julklapp.

Jag som tänkt mycket på detta: En typ robothäst som ser ut som och är lika stor som en vanlig häst, är skimmel och har päls och man och svans och går att borsta och rida på och har en massa utrustning och kan röra på benen och hoppa hinder och göra allt som en riktig häst kan men inte behöver någon mat eller kostar pengar men gnäggar och... (lång utläggning om allt hästen kan göra eller man kan göra med hästen)

Äldre syskon: Din lillasyrra önskade sig en barbiehäst, ska jag skriva det på dig också?

Jag: Okej!
 
Jag frågade mina treåringar vad de önskar sig i julklapp och fick svaret ”en helikopter som kör själv om man trycker på en knapp, en sopbil som kör själv om man trycker på en knapp, en röd bil som kör själv om man trycker på en knapp, en sopbilshelikopter som lyfter själv om man trycker på en knapp”. Här nånstans försökte jag stoppa dem och föreslå att de kunde önska sig annat än fordon, till exempel pyssel. Då föreslår H ”kanske pyssel som pysslar sig själv medan jag kör med bilar”. 🙈🙈
 
Här önskar sig dottern en parasaurolophus, en velociraptor, en spinosaurus och en kramis-dinosaur. Har börjat förbereda henne på att hon kan få annat än dinosaurier i julklapp för att undvika eventuell besvikelse om inte alla önskade arter dyker upp (hennes morfar kan ha muttrat något om att det är bra om det barnen önskar sig finns i affärer, alla arter av dinosaurier är inte lika populära bland leksaker, men de vanliga har hon redan...)
 
Jag frågade mina treåringar vad de önskar sig i julklapp och fick svaret ”en helikopter som kör själv om man trycker på en knapp, en sopbil som kör själv om man trycker på en knapp, en röd bil som kör själv om man trycker på en knapp, en sopbilshelikopter som lyfter själv om man trycker på en knapp”. Här nånstans försökte jag stoppa dem och föreslå att de kunde önska sig annat än fordon, till exempel pyssel. Då föreslår H ”kanske pyssel som pysslar sig själv medan jag kör med bilar”. 🙈🙈
Väldigt likt min snart treårings önskningar: en traktor som blinkar, låter och åker av sig själv, en grävmaskin som blinkar, låter och åker av sig själv, en sopbil som blinkar, låter och åker av sig själv.. 😂
OCH en borg som blinkar! För han var på en sjuårings kalas i somras, de hade hyrt en bad-hopp-borg utomhus som tydligen också blinkade. Att han själv fyller år mitt i vintern är inget hinder 😌
 
Leker med duplo och pappa råkar välta en giraff och dottern utbrister mycket bestämt med:
"Så oförskämd! Unge man, gå till polisen!"
Och förvisar honom till under rutschkana, som tydligen var hos polisen (dit också alla duplo-höns förvisats, de var också "oförskämda")
 
Storebror tog fram lillasysters gitarr och konstaterade hur ostämd den var, hon skuttade runt och hojtade "Det låter förjäkligt men det skiter jag i, för det är ROCK'N ROLL!" 🤣🤣🤣🤣🤣🙈🙈 Hennes stackars storebror kämpade febrilt för att höra något när han skulle stämma gitarren 🤣🤣
 
Det här fick mig att tänka på en konversation när jag var liten. Mitt äldre syskon kommer med papper och penna för att skriva önskelistor och frågar vad jag önskar mig i julklapp.

Jag som tänkt mycket på detta: En typ robothäst som ser ut som och är lika stor som en vanlig häst, är skimmel och har päls och man och svans och går att borsta och rida på och har en massa utrustning och kan röra på benen och hoppa hinder och göra allt som en riktig häst kan men inte behöver någon mat eller kostar pengar men gnäggar och... (lång utläggning om allt hästen kan göra eller man kan göra med hästen)

Äldre syskon: Din lillasyrra önskade sig en barbiehäst, ska jag skriva det på dig också?

Jag: Okej!
Åh! Vi önskade oss samma sak ❤️ En riktig häst var fullkomligt ouppnåbar men en låtsas kanske? För min del var dock inte en barbiehäst något alternativ alls. Jag hade sorgligt nog samma tanke om en människovän när jag förstod att det i mitt födelsehem inte var önskvärt att ha vänskapsrelationer. Iallafall inga där de kom hem till oss eller som jag kunde berätta något för.
 
Barnen har börjat göra flygplanet, ni vet när den stora ligger på rygg och den lilla balanserar i luften med magen mot den storas fötter. Bara det att stora kallar leken Flygande Fisen :rofl: Så sjukt rolig!

(Jag är en sån där hemsk förälder som använder ”fis” kärvänligt i sammansättningar om små barn: lillfisen, fisunge, grisefisen, fisegrisen… (don’t ask med de sista två :D) så det är inte helt hämtat ur ingenting utan betyder väl typ flygande gullungen, men det låter så himla kul!)
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
626
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 438
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 730
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp