Bukefalos 28 år!

Roligt att bli mamma?!?

Sv: Roligt att bli mamma?!?

Ja, tror nog att det är rätt vanligt att man fåren liten kris i samband med bebis..

Inatt har hon inte sovit mkt..så nu är jag helt slut..försöker vila men har så svårt att ligga och vila bort en hel dag...orkar inte så mkt dock..oh snart ska jag upp till hästen med..skönt iofs men jag e trött..


Idag har jag gråtit över att jag saknar min sambo, och vårt liv..att bara kunna ligga och krama om honom på natten utan att känna sig stressad över liten..saknar det..:cry:
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Idag har jag gråtit över att jag saknar min sambo, och vårt liv..att bara kunna ligga och krama om honom på natten utan att känna sig stressad över liten..saknar det..:cry:

Se det som en liten paus. Ibland är det nyttigt att längta! :) Och det tar inte så hemskt lång tid innan de sover lite längre, även om det inte känns så för dej just nu.
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Jaa, vi har faktiskt kunnat kramas mkt idag, och det var så längesen vi gjorde det.Inte pga lillan egentligen, nog mer jag som hela tiden varit stressad, och inte kunnat slappna av tillräckligt.. Vi längtar så efter varanra, så nu känns det som du säjjer, som en liten paus, som ger oss tillfälle att längta. Rättmysigt och nyttigt tror jag, men lite frustrerande oxå:grin:
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Idag har jag gråtit över att jag saknar min sambo, och vårt liv..att bara kunna ligga och krama om honom på natten utan att känna sig stressad över liten..saknar det..:cry:

Har ni stor säng? Kanske byta till en mindre så ni måste ligga nära varandra?

Hur mår pappan? Saknar han oxå att kramas? Jobbar han?
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Vi brukar säga såhär: Det är bättre att vilja knulla men inte ha tid än att inte ha lust! :D
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Hoppar in sent men vill bara hålla med och skicka några kramar!
Jag ångrade mig också jättemycket i början och hade jätteproblem med sömnen (för mig) och amningen. Jag var helt jävla slut.

Men det blir bättre. För mig var räddningen att sluta amma helt och deltidsamma. Det började vi med efter tre månader. Jag kämpade så för jag ville att ammningen skulle funka men efter tre månader gav jag upp efter mycket våndor men det blev bara till det bättre.

Två veckor är kort tid. Jag skulle nog råda dig att försöka hålla ut lite till. Om det är jobbigt med greppet, pumpa och se om du kan ge flaska istället för mjölken är viktig för immunförsvaret den första tiden.

Sov när bäbisen sover även om det är svårt (tog mig sex månader att lära mig det) och försök att ta hjälp från omgivningen med allt!

Kram!!
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Nu skall jag skriva nått som jag förmodligen kommer att få skit för...

Vill du amma? Alltså känner du att du missar något om du inte gör det?

Annars - SKIT i amningen och börja med ersättning i stället. Då kan ni dela lika på matningarna, du blir inte lika låst, och ni har bra koll på hur mycket hon får i sig.

Efter en massa strul med 1:a sonen ang amningen så gav jag upp då han var ca 7-8v, började med ersättning och kände lite mer att "mitt liv kom tillbaka"... Pappan kunde mata varannat mål på kvällen/natten = jag fick mer sömn, jag orkade vara mamma mer. Sen kunde jag ju åka till stallet och rida utan att vara låst vid en viss tid.

Jag tycker personligen inte att amningen är så "mysig" som alla säger, eller alltså, jag tycker att flaskmatningen är lika mysig.

*hukar mig för alla kommentarer*

Håller med du.
Jag "höll ut" i tre månader, försökte väl vara duktig eller något, blev skrämd av alla som sa att mitt barn verkligen skulle lida av att inte få min mjölk, men livet blev såååå mycket bättre sen vi började med flaska och ersättning.

Nu är min dotter 2,5 år och inte sjukare än något annat barn!
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Ja läs på lite på detta. Testa allt vad apoteket har att erbjuda, det är helt ofarligt för bebisen ändå. Kolik går oftast över efter 4 månader ungefär.

Fast kolik brukar väl inte visa sig efter två veckor? Eller?
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Tack för dina ord!:bow: Betyder otroligt mkt när jag får höra att det är "normalt" att må som jag gjort och gör mellan varven.

Nu börjar allt kännas bättre, amningen fungerar jättebra:)
Lillan har dock varit väldigt gnällig idag..tror nog hon har lite gaser och är lite förkyld..ingen feber ock, och äter bra, en orolig och vill vara hos mamma hela tiden nästan..o sover väldigt orolig..

Men nu känns det inte jobbigt längre..Tror min kärlek växt senaste dagarna, och jag känner: skitsamma om jag sitter bort en hel dag med henne i famnen, hon behöver mig. vackra lilla unge:love:

Men det går väl upp o ner i guess..men nu känner jag ett större ork, och tålamod..Nu förstår jag att hon är här för att stanna, och jag skulle inte byta bort henne, för något i världen. Äntligen känner jag så!!
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Ja, hur är det med kolik? Hon har nu 3 kvällar i rad gråtit flera tmmar, jag har masserat, vaggat och gjort vad jag kunnat. Har varit samma tid ungefär alla dagarna..Tycker så synd om henne, för hon har verkligen ont i magen.och kräks rätt mkt(inte oroväckande men mkt under denna tid)

Bvc sa att det var normalt att dom har såna stunder..kan ju vara för hon äter mer nu, amningen fungerar ju nu..men jag tycker s synd om henne..lilla tösis:(
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Ta dig all tid i världen att sitta i soffan med knytet och gör ingenting! Små barn tär på krafterna och dessutom är alla egna hormoner i uppror. Jag mådde apdåligt i början, all ork och lust var som bortblåst. Jag som inte är särskilt idrottsintresserad såg ett helt vinter-OS... med ungen sovande i knät.

Det går över.
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Jag "höll ut" i tre månader, försökte väl vara duktig eller något, blev skrämd av alla som sa att mitt barn verkligen skulle lida av att inte få min mjölk, men livet blev såååå mycket bättre sen vi började med flaska och ersättning.

Måste bara berätta:
Gick till psykolog på BUP när sonen var några månader eftersom jag mådde dåligt. Bl a över amningen eftersom han inte verkade vilja ha ibland och jag orkade inte hålla på och traggla, det var asjobbigt som det var liksom.
Då säger människan:
"... men jag rekommenderar dig att fortsätta amma..."
Såhär i efterhand så undrar jag om hon verkligen har valt rätt yrke :crazy:
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Ta dig all tid i världen att sitta i soffan med knytet och gör ingenting! Små barn tär på krafterna och dessutom är alla egna hormoner i uppror. Jag mådde apdåligt i början, all ork och lust var som bortblåst. Jag som inte är särskilt idrottsintresserad såg ett helt vinter-OS... med ungen sovande i knät.

Det går över.

Vårt barn sov bara i min famn. Jag hade ont i arselt, jag har aldrig kollat så mycket på TV som då! Till slut fastnade jag i vissa (skit)serier.

Öppna förskolan var min räddning. Jag var där massor för att fika och träffa folk. Vi hade en speciell grupp för barn under 7 månader och det var jättemysigt!
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Fast kolik brukar väl inte visa sig efter två veckor? Eller?

Jag har ju bara erfarenhet av mina två barn. Den nyaste sov de första två veckorna, sen skrek han i åtta veckor. Det blev mycket bättre med kolikdroppar. Om det var kolik eller inte kan jag inte svära på men jo, han var bara tre veckor när det började.
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

JO det gör det tyvärr (vet av egen erfarenhet) börjar oftast vid två veckor är oftast som värst mellan 6-8 veckor för att sedan avta och försvinna vid 3 månader. Detta är om det inte är mjölkallergi förstås då upphör det med mjölkstopp. Sen finns naturligtvis undantag åt alla håll.
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Viktor kan i perioder vara väldigt gnällig på kvällarna. Jag misstänker att det är i samband med utvecklingssprång. Det är jobbigt men det går över.

Skönt att det börjar vända för dig i alla fall.
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Aha. Trodde det kom lite senare!
 
Sv: Roligt att bli mamma?!?

Skönt att det känns bättre :). Och just vad det gäller amningen så tar den ju tid att etablera o få att funka o det har du ju fixat nu :)!! Kramar
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 021
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 175
Senast: Jahaja
·
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 657
Senast: Wille
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp