Bukefalos 28 år!

Roligt som barn säger

YorkWann

Trådstartare
Ännu mer barnkommentarer.

sitter med barnen kring bordet på förskolan, en pojke tittar på mig och fråga skeptiskt:
-har du några barn?
-nä säger jag.
- saknar du inte barn då när du kommer hem då?
-ibland kanske, svarar jag
-Jag tycker du ska skaffa FYRA!
- Jaha....nja... :crazy:
-Vet du, de kan komma av misstag. :idea:
Jag: :crazy: :eek: :D :angel:

En annan tjej sa att hon får faktiskt inte äta apelsiner för mamma, för hon kan få aglerier på händerna. :D

Eran tur.
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Sonen tll en av vakterna på mitt förra jobb kom till mig o klagade på att han var hungrig, frågade honom då (skämtsamt) om han inte fick någon mat av sin pappa
"jodå idag åt vi advokat-sallad"
Jag skrattade så tårarna rann o sa att jo en advokat borde du blivit mätt på ju :D
Pappan i fråga försökte enträget få sonen att förstå att det var avokado-sallad han gjorde och inte advokat-sallad :D :rofl:
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Har inte så många barnhistorier än men bidrar med den jag har :)

Jag gör iordning stiglädrena åt en liten tjej på knatteridning varpå jag frågar om det känns bra. Flickan tittar storögt på mig ( som fröken är man ju lite av en idol..) och säger:
-Den foten är bra och den foten är bra. Sen skiner hon upp och säger
- Båda fotarna är jättebra!

Hög gullighetsfaktor vill jag lova!
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

När min yngsta son var ca 3,5 år skulle de göra chokladbollar på dagis. Det var väl ca 4 barn som skulle samarbeta och alla fick hälla i varsin ingrediens. Fröken passade på att kolla om de visste vad det var för grej barnet skulle mäta upp och tillsätta och min son hade havregrynen som sin ingrediens.
Fröken: Vet du vad det här är?
Jonathan (mycket själsäkert): Ja, det är klart, det är foder!

Snacka om bondunge. Han tyckte det var som havrekross till hästarna/korna.

En kollegas dotter hade träffat sin pappas nya tjej för första gången och kollegan är lite nyfiken på vad den nya har för arbete. Ungen svarar blixtsnabbt och lite märkvärdigt att hon är minsann psykopat. Lite fel, för det var psykolog hon var...
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

ha,ha,ha...ja du...hon kan ju vara psykopat också :angel:

Min systers son hade problem att uttala K när han var liten...det blev ofta T istället. Jag var och handlade med honom då jag skulle plocka upp pengar från min jeansficka...gissa vad pojken säger då
- Vad har du i din fitta Päivi?...snacka ridå :o
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Min fyraåriga dotter berättade glatt för dagisfröknarna att deras mamma har en snopp i munnen !

Dagisfröknarna berättar detta till mamman som rodnar och tänker - "vad fan har ungen sett nu då ?" sen kommer jag på att det var nog sedan vi lekte tandläkare och de såg min gomspene...
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Vi brukade få höra om en pappa som hade "en jättestor snopp, den är större än hela huset!" :D
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Minns en till rolig.

Våran 18åriga prao satt och pratade om att hon hade minsann ingen pojkvän för man ska aldrig lita på killar.

Då säger en 5årig kille:
- Va? Kan man inte lita på oss killar? Det ska jag aldrig berätta för min tjej!
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Min syster konfirmerade sig i samband med WTC, varpå dom hade en tyst minut i kyrkan. Så, när det är knäpptyst i kyrkan ställer sig min då fyraåriga lillebror upp och säger högt: "Ja, jag gillar iaf stjärtar jag"
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Jag var och badade med min brors pojke...eftersom han endast var fyra vid detta tillfälle så fick han givetvis följa in på tjejernas. Han studerar alla kvinnor mycket nogrant och ser en aning fundersam ut. Sen säger han till en kvinna: Jag är en pojke, du är en tjej, för jag har en skruv...och du har tuttar som hänger ned till knäna.

När vi kommer hem diskuterar han glatt med sin pappa om alla bröst han sett idag...ja , se den fixeringen börjar tidigt :rofl:
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Ett bandylag har försökt få flickor att börja träna bandy så de var med på ungarnas gymnasiktimme som var skridskor.

Min dotter talar om vid kvällsmaten att de tyckte hon absolut skulle börja träna då hon var så bra på skridskor. Så lägger hon till att storebror också är bra på skridskor (han spelar med i bandylaget) så det ligger nog i hygienerna...
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Min yngste bror kallade handduk för hängkuk när han var liten :rofl:
Tror ni att vi fortfarande retar honom för det ibland :angel:
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

:bow: Tack!!! :bow:

...för denna underbara tråd!!!!
Jag skrattar så jag gråter....
Ni (och framför allt barnen) är helt underbara, ni har räddat min dag.. :bow: :rofl:
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

När jag jobbade på sexårsverksamhet satt några tjejer och pratade om Gud. Någon sa något i stil med att Gud inte är en gubbe uppe bland molnen, att han inte fanns. Då sa en annan tjej: "Ja men vet ni vem Gud var på riktigt? Det var en gubbe som skötte domkyrkan förr i tiden" :D

Läste på ett annat forum om ett barn som sagt: "Hundens mamma heter hund, hundens pappa heter hund, hundens ungar heter hundvalpar och själva hunden heter hund."
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

När jag jobbade på dagis hade jag en del arbetskamrater som var runt 60 år. En dag tittar en pojke i 4-årsåldern på en av dom (denna 60-åring är lite rynkig.) och säger:
- Du vet väl att det finns cremer att köpa så att man inte blir rynkig? Du kan fråga min mamma var man köper dem, hon använder sånt!
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Berättade för min yngsta häromveckan att jag sett hennes lärarinna ute och stavgå på kvällen (Hon är träningsnarkoman och påpekar lite för ofta för de här små ungarna vikten av att träna och äta rätt för att inte bli tjock skulle jag tro av kommentaren :smirk: )

Jag sa att jag sett henne ta en genväg över järnvägsspåret, där man INTE får gå. (motionsspåren ligger på andra sidan)

"Oj," sa min dotter, "inte trodde jag hon var sån!!"

"näeee", sa jag, som tänkte på att de dagen innan pratat just om faran att gå över spåren..

Då skiner dottern upp och säger.. "För min fröken säger att det finns inga genvägar till den perfekta kroppen!!" :angel:
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Min lilla tjej är fyra och brukar skapa egna ord.
Exempelvis talade hon mycket bekymrad om för mormor att vår "rumpmaskin" var trasig. Rumpmaskinen visade sig vara toaletten.

Just nu väntar hon på ett litet syskon som kommer till sommaren. Hon längtar dock efter att den lilla skall komma ut, så hon försöker med glada tillrop ( till min mage alltså) motivera bebisen att komma ut nu. Detta genom att erbjuda glass, lekar osv. Till saken hör att hennes pappa jobbar som planeringsingenjör och går på mycket möten under dagarna. Igår tröttnade dock vår lilla tjej på att vänligt försöka muta ut sitt småsyskon, så hon knackar mig på magen och säger med mörk och bestämd röst:
- Du måste komma ut nu, vi skall gå på ledningsmöte!
:D
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Jag skulle vara barnvakt och hämtade ungarna på fritids och sen skulle vi gå hem till dem. Mamman skulle ut direkt efter jobbet.

När vi kom hem visade det sig att ingen av ungarna hade någon nyckel hem så jag fick ringa den stackars mamman som fick slänga sig i en taxi och åka hem med nyckel.

När vi satt i trapphuset och väntade så kläckte den ena ur sig:

- Men vad dumma vi är! Mamma kunde ju maila nyckeln till din mobiltelefon! :)

Jag fick ägna resten av väntetiden åt att förklara hur mail och sms fungerar! :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 168
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
8 824
Senast: trofé
·
Kropp & Själ Jag har en återkommande dröm om att jag skaffat ett nytt boende, hus eller lägenhet, och när jag väl kommer dit så är det mycket...
2
Svar
30
· Visningar
3 700
Senast: julgrisen
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 227
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp