Bukefalos 28 år!

Roligt som barn säger

Sv: Roligt som barn säger

Igår fick jag ett gott skratt åt mitt 7-åriga kusinbarn - Henne's mamma skojade lite med henne när vi gick över parkeringen, hon blev lite tjurig och sa "Ska jag dra trosorna av dig, kvinna"

Härom dagen fick min 2-årige son bråtom in till badrummet, hämtade en pytte bit toapapper och kom fram till mig, gav mig papperet och sa " Sissi sitit" Sissi är vår Chihuahuavalp och mycket riktigt hade hon bajsat på köksgolvet.

//Linda
 
Senast ändrad:
Sv: Roligt som barn säger

Jag var och röstade igår, med min 2-åring. Hon skrattade och tramsade i kön, men när vi plockade åt oss röstlapparna pekade hon på SD och sa 'mamma, lite läskig' :D. Jag måtte ha ett intelligent barn!
 
Sv: Roligt som barn säger

kl

för många år sedan hade min lillebror precis fått förklarat för sig var han fanns innan mammas mage. (spermie)

Han gick och grunnade på det så som barn gör, och på McDonalds utbrister han högt:
-Men Pappa, hur kunde du kissa när jag satt i din snopp?

:crazy::D:rofl:
 
Sv: Roligt som barn säger

Och min kompis sexåring sa efter röstningen "Hoppas nu alla andra också röstar på oss"
 
Sv: Roligt som barn säger

”Pappa, idag ska vi köpa en häst. Jag har ju redan på mig ridbyxorna.” :D



”Mamma, jag gillar pappa så här mycket.” (Visar typ en halv meter mellan händerna, och ler stort.) ”Nej, förresten.” (Måttar nu bara 5cm mellan tummen och pekfingret, ser mer missnöjd ut.) ”Jag gillar ju inte brunt så mycket.”
 
Sv: Roligt som barn säger

Mina kusiner bjuder på skratt varje gång man träffar dem. Den äldste är 15 och lider av ett förståndshandikapp som gör att han är på en fyraårings nivå i det mesta, ibland något äldre. Han älskar djur, och sitter och tittar i en gammal hästbok från 70-talet som är min systers. Det finns en hel del ganska ocensurerade bilder från när ett föl blir till, E tittar förfärat på bilderna, pekar och undrar vad det där långa är som hänger från den ena hästen. Syrran och jag vet inte vad vi ska säga, som sagt är han på ett litet barns nivå och vi tycker väl indirekt att det är hans föräldrars uppgift att förklara hur barn/föl blir till. Vi säger alltså att vi inte vet. E studerar bilden en stund till och fäller sen kommentaren: "Det ser ut som en snopp. Är det det?"

Min andra kusin, tre år, är otroligt mogen för sina år, och ska berätta för mig och min syster (18 respektive 10 år äldre än henne) vad döden är. Familjen har haft en hund, som avlivades innan tjejen ens var ett år, hon kan omöjligt minnas honom, men hans hundgård finns kvar. Kusinen förklarar noga att "det är voooovens hus, voooooven är i himlen nu. Vi ser aldrig honom igen."

Min kära bror, då sju år, var med morbror + fru på spa och skulle duscha med morbror och vår andra bror, elva år, innan de går ut i bassängen. Lillebror studerar ogenerat vår morbror och förklarar sen: "Du har ju egentligen två hår att tvätta. Och du har mer där nere än där uppe". (Morbror håller alltså på att bli flintskallig på huvudet.) Elvaåringen skämdes och morbror visste inte vart han skulle ta vägen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 129
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
8 781
Senast: trofé
·
Kropp & Själ Jag har en återkommande dröm om att jag skaffat ett nytt boende, hus eller lägenhet, och när jag väl kommer dit så är det mycket...
2
Svar
30
· Visningar
3 677
Senast: julgrisen
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 217
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp