Bukefalos 28 år!

Rottweiler!!

Minerva

Trådstartare
In med bilder på era godingar! :D
den 25:e mars kommer min "lilla" plutt hem å man kan ju inte längta mer ju!!

Bild på han kommer här :)

DreamShotsFrankNitti6.jpg

DreamShotsCapricaoDreamshotsFrankNitti-1.jpg
(här med sin syster)
DreamShotsFrankNitti14-1.jpg
 
Sv: Rottweiler!!

Åhh vilken sötnos! :love:
Tänk att mina två stollar har vart så små, dom är ändå bara 9 månader snart!
Är det din första rottis ? :)


Lägger in lite bilder på mina sedan :)
 
Sv: Rottweiler!!

Visst är han det :D
Japps det är första rottisen för mig :p

ser fram emot dom :D
 
Sv: Rottweiler!!

Här är en till som väntar på att få hem sin lilla valp. Doris är idag 3,5 veckor gammal och självklart världens sötaste. Jag ska uppdatera med bilder när jag kommit hem:)
 
Sv: Rottweiler!!

Okej.
oj då, jag får aldrig till det där med bilder o länkar =(

Bra leta vidare, tänk på att det ska vara bra och trevliga föräldrar till hunden.
Min är efter en tjänstehund med bra "bett" i och det finns en av och på knapp = ett måste (tycker jag)
Lite att tänka på ifall. fråga på om du vill veta något.
 
Sv: Rottweiler!!

Jag har börjat skaffa mig lite överblick över de kennlar som finns tror jag. Jag kommer vara supernoga med allt, för att inte lämna något åt slumpen. Men tack för tipsen iaf :)
 
Sv: Rottweiler!!

Här kommer bilder på mitt hjärta

Samma vecka vi hämtade honom:

DSC04666.jpg


11 veckor:

2009-12-21-003.jpg


På sin första utställning, 6 månader (BIR och BIS1 :) )

Utstllning_10050151.jpg


På rottweilerklubbens sommarläger:

kosta_2010_-_2.JPG


Och idag 17 månader:

Ale_344_Zolo_16_man.jpg
 
Sv: Rottweiler!!

vilken läckerbit :)
har du lärt honom sen han va liten med att ställa upp sig inför utställning?
jag ha ju varit så bortskämd med Vidar min lilla australiska terrier hane, första gången vi gick i ringen så skötte han sig exemplariskt å vi hade inte ens tränat :p
va å ställde en polares råtta förra helgen å de gick inte jättebra då han dels inte riktigt är tränad att stå å sen att de va första gången ja ställde en råtta, vet inte om det har nått med saken att göra att det just är en annan ras men man blir ju ändå lite fjantig ^^
 
Sv: Rottweiler!!

Tack, han är min prins :)

Nej, aldrig lärt honom men han brukar ställa upp sig bra fritt ändå, på sista bilden står han ju lös och visar upp sig, säger bara stanna :) ställer inte så mycket heller...inte vår starka sida. Nu blir det inte fler utställningar förrän han är bruksmeriterad.

Vad gör ni andra med era rottisar? Varför just rottweiler?

Åååh tänk att få hämta hem en liten råtta igen....redan sugen på nr 2 men det får vänta ett par år :)
 
Sv: Rottweiler!!

du ha alltså blivit bortskämd du oxå ;)
men jag hoppas att "pombah" kommer bli lika duktig på att ställa upp sig :D

Ja precis vad gör alla andra :D alltid kul att få lite inspiration av andra :D
Anledningen till att det blev en råtta för mig är just för att jag vill hålla på med bruks med en "riktig" hund :p
Har tidigare varit inne på både schäfer å Dobermann, men då det är svårt att hitta en schäfer med rak rygg så slopade jag den ganska omgående, å dobermann är lite "klen" vill ha en lite grövre hund snyggare såklart.
Sen dom råttorna jag har träffat har varit riktigt underbara å polaren har min valps halvbrorsa, så efter att ha träffat honom så va det till 100% självklart att det skulle bli en råtta :)
 
Sv: Rottweiler!!

KL

Hej, ny dator, ska nu försöka lägga in bild på den mest älskade av alla mina hundar, min första rottis, Sara f. 1985, godkänd räddningshund 1990, död 1995. Vacker var hon inte, (propelleröron) - men duktig.

Sara1990.jpg
 
Sv: Rottweiler!!

Hej igen,
tränar på att scanna in gamla bilder, det gick ju bra så här kommer en bild till. Min älskade Sara var obildbar på en punkt, hon hatade häststatyer, med eller utan ryttare, här skäller hon ut en häststaty på Blasieholmen.
Oj vad roligt det är att minnas henne.


Sara11990.jpg
 

Liknande trådar

Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
524
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 980
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 843
Senast: Therese1988
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp