Bukefalos 28 år!

Royal Future

Zuzzi

Trådstartare
"Hög följsamhet, väldigt populär bland nordsvenskar. Lyfter hästen "hävstång"."

På vilket sätt ska de vara bättre för kallblod ni med erfarenhet? Tycker ju liksom att alla kallblod inte är riktigt stöpta i samma form :D
 
Sv: Royal Future

Ingen aning, mina kallblod går lika oavsett om jag kör med King Light (alu. skalmar) eller med Puma-vagnen (tyngre).
 
Sv: Royal Future

haha jag gick in i tråden med tanke att "royal future" skulle vara en avelshingst, "lyfter hästen, hävstång" funderade jag länge på innan jag kom på att det var en vagn och inte en hingst ;)

Kan tanken vara att lyfter=högre aktion fram - mer plats för bak - ryms bättre - springer snabbare - går inte på sig, slår ihop och får galopp? :)
Många kallblod tycker jag ser ut att bli väldigt tunga fram och lägger ner sig tungt och slår ihop/tappar traven och galopperar. Det är även på kallblod jag ser vassare och hårdare checkkonstruktioner för att de inte ska bli för framtunga... kanske det kan vara en anledning till varför man marknadsför vagnen som populär bland kallblod?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag är intresserad av en f.d ridskolehäst som inte fungerade i verksamheten dels för att den var känslig och för svårhanterlig där...
Svar
11
· Visningar
938
Senast: SaraB
·
Kropp & Själ Som rubriken säger, finns det porr som är producerat på ett sätt som inte är "skadligt" för de som gjort den? Jag kan ärligt säga att...
2
Svar
33
· Visningar
3 024
Senast: Sel
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 167
Senast: Stergo
·
IT & mobiler Har en pocketbook touch HD 3 och ska byta läsplatta då den börjar bli svår att ladda och knappen som man sätter på den med behöver...
Svar
0
· Visningar
295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp