Bukefalos 28 år!

"Rundade" stigbyglar

S

Snovind

\"Rundade\" stigbyglar

Min tränare har stigbyglar där stigläderfästet inte sitter mitt uppe på utan de lutar lite utåt. Är meningen att de ska hjälpa till att runda skänkeln. Då dessa känns väldigt ergonomiska så letar jag egna, men hittar inga - och undrar så klart om det är någon som kan hjälpa mig?
 
Re: \"Rundade\" stigbyglar

Menar du sånna här?

stigbyglarb.jpg
 
Re: \"Rundade\" stigbyglar

Ja, det gör jag :idea:
Men visst är A och C samma, alltså ett par? Vet du vart de finns att köpa och ifall även "trampdynan" är lite lutad? Svårt att se på bilden.
 
Re: \"Rundade\" stigbyglar

på sidan står det:
A. Offset
Sned sida för bättre
knäläge
B. Knife Edge
Rak, klassisk modell
C. Double Offset
Sned sida och sned fotplatta för bättre knä- och skänkelläge.

står inge pris MEN det är stûbben, så de är nog inte sååå billiga.
Hemsida: http://www.stuebben.nu/
 
Re: \"Rundade\" stigbyglar

De flesta välsorterade ridsportsbutiker brukar ha dessa stigbyglar även den sneda gummi plattan :)

Tror att A,C är olika.Tittar man på dem noga så är dom olika :) tror själv att A är mer hopp och C mer mot dressyr.
Bilden hittade jag på denna sida Stubben
 
Re: \"Rundade\" stigbyglar

Tack för bilden, ser nu att skillnaden mellan A och C är just plattan. Ska leta vidare, har inte hittat i de affärer jag på hittills i Shm :(
 
Re: \"Rundade\" stigbyglar

Någon som vet en affär i Stockholmstrakten som säljer de här stigbyglarna?
 
Re: \"Rundade\" stigbyglar

Globus har sådana, och de flesta ridsportbutiker handlar ju av dem så det borde gå bra att be dem beställa hem om de inte har i butiken.
 
Re: \"Rundade\" stigbyglar

Har Globus också? Det var ju goda nyheter - tack!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 011
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 999
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 268
Senast: tuaphua
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 175
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • The Eras tour Stockholm
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp