Bukefalos 28 år!

Ryttare som poserar nakna för att förändra människors körvanor?!

Jag jobbar i Sveriges femte största stad, kör E4:an.
Kört i princip Sverige runt med släp och nej, jag ser faktiskt inte problemet.
Då måste du ha tur som slipper se allt elände. Själv ser jag dagligen folk som rattsurfar och stressar. Det tempot som är på vägarna idag var det inte för flera år sedan. De respekterar inte längre bärgningar och vägarbeten och dundrar förbi i full fart, det har hänt en rad olyckor på sistone om det. För många, det borde inte ske att en bärgare ska bli påkörd bakifrån när den står på en väg med fri sikt trots varningstriangel och saftblandare, men det händer.
Det pratas också om att trafikpolisen kommer bli ett minne blott och jag hoppas verkligen inte det blir verklighet för bara polisen är ute på vägarna så blir det genast mycket lugnare.
 
Då måste du ha tur som slipper se allt elände. Själv ser jag dagligen folk som rattsurfar och stressar. Det tempot som är på vägarna idag var det inte för flera år sedan. De respekterar inte längre bärgningar och vägarbeten och dundrar förbi i full fart, det har hänt en rad olyckor på sistone om det. För många, det borde inte ske att en bärgare ska bli påkörd bakifrån när den står på en väg med fri sikt trots varningstriangel och saftblandare, men det händer.
Det pratas också om att trafikpolisen kommer bli ett minne blott och jag hoppas verkligen inte det blir verklighet för bara polisen är ute på vägarna så blir det genast mycket lugnare.

Som sagt, några idioter räcker för att det ska skita sig.
Trots allt så är det en halvering av antalet döda i trafiken sen jag tog körkort.

Sen tycker jag att dessa kampanjer är bra, man kan alltid göra mer.
 
Som sagt, några idioter räcker för att det ska skita sig.
Trots allt så är det en halvering av antalet döda i trafiken sen jag tog körkort.

Sen tycker jag att dessa kampanjer är bra, man kan alltid göra mer.
Man kommer säkert ALLTID kunna göra mer, det är på gång med självkörande bilar. Ur ett hästperspektiv vet jag inte om jag gillar dom, såvida dom inte kan programmera in att dom ska ta det lugnt förbi hästekipage osv.
 
Vem är det som är dödligt serös egentligen (inte är det jag)? Jag frågar och undrar och får dessa starka reaktioner. :angel:
Fast det blir inte frivilligt om de tar med det ut på gatan förstås, det fanns några bilder som postas när de är ute och rider på vägen.

Ska man skratta åt hela grejen? Är det inte seriöst att få folk att sänka farten när de möter hästekipage?


Jaha, ingen får skratta åt bilderna, men du är inte seriös.
Då avsäger jag mig att diskutera saken mer med detta humorbefriade, oseriösa troll.
 
Jaha, ingen får skratta åt bilderna, men du är inte seriös.
Då avsäger jag mig att diskutera saken mer med detta humorbefriade, oseriösa troll.
Vart har jag skrivit att INGEN får skratta? Jag skrev "Ska man skratta åt hela grejen?" vart läser du inte att ingen får skratta?
Så bara för att jag inte är seriös och bara frågar så blir jag automatiskt ett "humorbefriade, oseriösa troll"? Jag måste säga att jag finner det väldigt komiskt, när inte diskussionen går åt det håll man tänkt sig så blir motparten ett troll, intressant, verkligen. :idea:
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Vart har jag skrivit att INGEN får skratta? Jag skrev "Ska man skratta åt hela grejen?" vart läser du inte att ingen får skratta?
Så bara för att jag inte är seriös och bara frågar så blir jag automatiskt ett "humorbefriade, oseriösa troll"? Jag måste säga att jag finner det väldigt komiskt, när inte diskussionen går åt det håll man tänkt sig så blir motparten ett troll, intressant, verkligen. :idea:

Eller egentligen ogilla, men det känns igen!
 
Fast .... Såg jag de här skulle JAG kryyyyyyypa förbi ;)

11896132_1666420920296244_398447360741264241_n.jpg


HAHAHA ja jag skulle också köra jäääääääääääävligt sakta så man fick njuta av utsikten lite extra länge=)
 
Rätt harmlöst egentligen Men om det kan få några att köra försiktigare så är det väl Ok Att rida helt naken är relativt populärt både i Frankrike o Tyskland Finns flera ställen som anordnar detta Bara att googla om du vill prova på
 
Rätt harmlöst egentligen Men om det kan få några att köra försiktigare så är det väl Ok Att rida helt naken är relativt populärt både i Frankrike o Tyskland Finns flera ställen som anordnar detta Bara att googla om du vill prova på

Rida naken? Långritter alltså - eller att åka runt lite? Det låter ju lite obekvämt. Googling följer...
 
vänta lite... VA? Rida i string och utan hjälm.

Delen av min hjärna som behandlar säkerhetstänk i hästsammanhang är chockad och delen som används för marknadsföring skriker av frustration.

Resultatet av missvisande usel marknadsföring: Skavsår i röva och en spricka i skallen är allt den där annonsen kommer att åstadkomma när folk lägger sig och krypkör bakom hästarna, tutar och skriker visa pattarna/ svinga snabeln och fotar med blixt:banghead:

Miljöträning....

Någon har ridit lite väl mycket spagettivästern utan hjälm
 
vänta lite... VA? Rida i string och utan hjälm.

Delen av min hjärna som behandlar säkerhetstänk i hästsammanhang är chockad och delen som används för marknadsföring skriker av frustration.

Resultatet av missvisande usel marknadsföring: Skavsår i röva och en spricka i skallen är allt den där annonsen kommer att åstadkomma när folk lägger sig och krypkör bakom hästarna, tutar och skriker visa pattarna/ svinga snabeln och fotar med blixt:banghead:

Miljöträning....

Någon har ridit lite väl mycket spagettivästern utan hjälm
Fast det handlar ju om att uppmärksamma problemet, det handlar inte om att folk faktiskt ska rida på det sättet. Uppenbart så fungerar det trots allt då faktiskt folk pratar om det konstiga sättet att marknadsföra det.
 
Fast det handlar ju om att uppmärksamma problemet, det handlar inte om att folk faktiskt ska rida på det sättet. Uppenbart så fungerar det trots allt då faktiskt folk pratar om det konstiga sättet att marknadsföra det.

Jag tänkte precis skriva detta!
 

Liknande trådar

Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 906
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp