Bukefalos 28 år!

Ryttare upptäckte lina över väg

Sv: Ryttare upptäckte lina över väg

Men fy, det bara fortsätter och fortsätter ju! :crazy:
 
Sv: Ryttare upptäckte lina över väg

Smal ståltråd över vägen har jag även varit med om, dock inte i huvudhöjd men helt klart är att hästen hade skadat sig om han kommit i lite tempo och inte sett den. I det här fallet var det piano tråd, och min häst såg den och tvärstannade. Först blev jag förbannad, men sedan när jag förstod så var han bara en klippa den mannen.:love:
 
Sv: Ryttare upptäckte lina över väg

En kompis råkade ut för det med moppen...Dock han han inte se linan utan den fastnade på hjälmen och och han flög baklänges av moppen. En kraschad moppe en axel ur led och frutansvärda skrubb sår blev resultatet. Hade linan varit nån dm lägre hade han varit huvudlös.
 
Sv: Ryttare upptäckte lina över väg

Svårt att lyckas få huvudet avkliptt av en stållina, kroppen sviktar för mkt och dessutom har du halskotorna som är rätt svåra att komma igenom. Men sönderslaget struphuvud, skärsår och avskurna blodådror hade säkert kunnat hända.
 
Sv: Ryttare upptäckte lina över väg

Oavsett så är ju resultatet det samma, nämligen att man dör...
 
Sv: Ryttare upptäckte lina över väg

Ståltråd i halshöjd satt det på flera ställen längs skogsvägarna här när jag var ung. Som komplement låg det dessutom taggtrådsrullar under löven (utlagda) och grannarna jagade hästarna med fyrhjulingar.
Jag tycker fortfarande att det är olustigt att rida ut på vägarna här hemma, efter att ha varit nära döden när "slytemotionärerna" ansåg sig ha rätt att dekapitera folk med ståltråd på allmänna vägar och stigar (ej "motionärernas" mark.).
 
Sv: Ryttare upptäckte lina över väg

Jodå, ville bara poängtera att det är väldigt svårt att bli rent halshuggen av en tråd som är spänd över vägen, därmed inte sagt att det itne är faligt.
 
Sv: Ryttare upptäckte lina över väg

Tror de flesta förstod att det kanske inte var fullkomligt bokstavligt talat.......
 
Sv: Ryttare upptäckte lina över väg

Vad fn är det för sjukt folk som gör sånt där???
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under torsdag eftermiddag avgjordes finalen i amatörtouren Equality Line Rising Star Silver i en 1.25-hoppning. Ekipagen har kvalat till...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 429
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 887
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp