Bukefalos 28 år!

Ryttarens träning

E

Egonson

Ni distansare/ni som rider mycket, hur tränar ni er själva för att orka rida så långt/länge som ni gör?
Själv som glad amatör känner man av musklerna efter 5 minuters trav typ :crazy:
Går dock bättre när man har ridit kanske en halvtimme och kommit igång riktigt ordentligt. Men ändå, man känner sig som en riktig soffpotatis :smirk: :rofl:

Det enda jag gör är att promenera en gång om dagen cirka och rider 4-5 dagar i veckan.
Borde göra något mer, men vad?

Så, fram med tipsen :)
 
Sv: Ryttarens träning

springer ca 3-4 mil/vecka (just nu har jag benhinneinflammation, kommer inte kunna springa på en månad minst)
cyklar så ofta jag får chansen (hojen har haft punka, men ska in på reparation), cyklar då kanske 12-16 mil/vecka. Detta är skonsammare mot knän och leder än löpning
karateträning 2 ggr/vecka
rider 1-3 ggr/vecka
jobbar i stallet 0-3 ggr/vecka
går långa promenader (2-3 h), ta med sällskap/bra musik:D
förut gymmade jag 4-6 ggr/vecka också, men efter ett år av ensidig träning kände jag att jag inte ville fortsätta, motivationen fanns liksom inte...:smirk:
 
Sv: Ryttarens träning

Cykla är ju ett bra alternativ för mig som avskyr att springa (SÅ trååååkigt :o ). Fast min cykel har så extremt obekväm sadel (hård, smal) , man får skitont i baken efter bara ett litet tag :crazy:
Man kanske kan fästa nån dyna eller nåt på den iofs.

Jag har tänkt köpa en cykelkorg till lille vovven, han älskar att åka med på allt och det hade varit skoj med sällskap :D Man kan ju typ cykla ut i skogen, gå med hunden där och cykla hem :idea:
 
Sv: Ryttarens träning

Om jag orkar tar jag en promenad eller cyklar på träningscycklen. Problemet är bara att min rygg m bäcken hindrar mig från att orka så mycket. Så jag får nästan välja rida eller annat. Gissa vad jag väljer :angel:
 
Sv: Ryttarens träning

Okej, hehe :D
Kan passa nu efter födelsedagen (ätit MYCKET fika och godis :o )
 
Sv: Ryttarens träning

Hm.. du väljer TRÄNINGSCYKELN såklart :idea: Vad annars?

:angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 146
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
560
Senast: Seaside
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 993
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp